Ga naar inhoud


2024: Uit de krant vandaag.


ceesv

Aanbevolen berichten

Dankzij de boeren want die gingen voor...

Gevolg: zeer schadelijke verzakkingen van onroerend goed en watertekort.

Maar ja....

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


In de waterschappen waren ze altijd en zijn ze vermoedelijk nog oververtegenwoordigd.

Water weg want dan is het droog en dan kun je met de mega-machines het land op.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lachwekkende opmerkingen 

 

Natuurlijk hebben de boeren ook dit op hun geweten.

Wel es aan gedacht om het verbruik te matigen?

s Zomers zien we steeds meer en steeds grotere zwembaden in de achtertuin.

 

We hebben in dit overvolle landje zo onderhand overal tekort aan.
Nou, er is een tekort aan 1 ding hier in NL, en dat is gezond verstand.

 

 

 

 


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kom, Gerard, het zijn de agro-industriëlen en dat weet jij ook. Die zijn gebaat bij een extreem lage waterstand.

En die paar zwembaden van de rijken vormen echt geen probleem.

 

M'n grootvader ving jaren 50 het water op in een kristal heldere sloot met kikkers, salamanders en stekelbaarsjes, m'n buren jaren 60 en 70 idem en toen ik begin 80 hier kwam wonen stond er ook nog water in de sloot. Dat is nu een uurtje na een enorme regenbui en daarna staat hij weer droog.

 

Met je laatste zin ben ik het helemaal eens. Kwestie van zelfreflectie zou ik zo zeggen

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, minplus zei:

Water weg want dan is het droog en dan kun je met de mega-machines het land op.

Hoeft niet helemaal waar te zijn.

Een grote megamachine kan juist minder druk op de ondergrond uitvoeren dan een kleine.

Doet me herinneren aan een opdracht van natuurkunde waarbij een man en aan vrouw door een net aangeharkt bloemperkje liepen.

Vrouw van 45 kg met maatje 36 van schoenen, man van 85 Kg met met maat 45 van schoenen.

Na alles uitgerekend te hebben bleek dat de man wel de grootste kans had om bloemen te vernielen met zijn grote stappers, maar dat de vrouw de meeste schade aanrichtte omdat deze ondanks het veel lage gewicht een hogere druk per cm2  op de ondergrond uitoefende.

Bij het landbouwbedrijf waar ik voor mijn werk wel eens kom werd een zelfde soort uitleg gegeven aan de grote machines die ook met veel grotere en bredere banden zijn uitgevoerd en daardoor slechts weinig of zelfs geheel geen extra druk op de ondergrond geven dan een kleine conventionele tractor.

 

Maar dat boeren en waterhuishouding hand in hand gaan dat lijkt me meer dan logisch, als bij jou in de tuin de planten verdrogen dan ga je toch ook water geven?

3 uren geleden, Gerard 76 zei:

Nou, er is een tekort aan 1 ding hier in NL, en dat is gezond verstand.

 

Daar zit wel een kern van waarheid in.

Hier in de omgeving heeft men het grondwaterpeil aanzienlijk verhoogd door water vast te gaan houden.

Reden voor sommige natuurorganisaties om aan de bel te trekken want er gingen massaal bomen dood.

Natuurlijk was het eerst de schuld van de boeren die zouden over bemesten, te veel stikstof enz. maar het bleek gewoon de veel hogere waterstand te zijn waardoor de bomen met de wortels in het water stonden en daar toch minder goed tegen konden.

  • Bedankt 1

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doorgaans ligt de waarheid in het midden, maar ik ben het wel met je eens dat alleen al om de gevolgen het winnen met winstbejag van fossiele brandstoffen veel natuur definitief onomkeerbaar kapot maakt en heeft gemaakt.

Gaswinning in Noord Nederland veroorzaakt(e) niet alleen aardbevingen, maar heeft ook onomkeerbare gevolgen voor het Waddengebied, dat nota bene op de Werelderfgoedlijst staat. Waarom hoor je daar zo weinig over maar wel het gezanik over dat er voor zoveel miljarden gas nog in de bodem zit?

Wat heb je aan geld in ruil voor het voortbestaan van een juweel van een natuurgebied? (Behalve dan dat Wilders er eenmalig zijn in feite onbetaalbare nepbeloftes mee kan financieren.)

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, gerrit B zei:

Hoeft niet helemaal waar te zijn.

Een grote megamachine kan juist minder druk op de ondergrond uitvoeren dan een kleine.

Doet me herinneren aan een opdracht van natuurkunde waarbij een man en aan vrouw door een net aangeharkt bloemperkje liepen.

Vrouw van 45 kg met maatje 36 van schoenen, man van 85 Kg met met maat 45 van schoenen.

Na alles uitgerekend te hebben bleek dat de man wel de grootste kans had om bloemen te vernielen met zijn grote stappers, maar dat de vrouw de meeste schade aanrichtte omdat deze ondanks het veel lage gewicht een hogere druk per cm2  op de ondergrond uitoefende.

Bij het landbouwbedrijf waar ik voor mijn werk wel eens kom werd een zelfde soort uitleg gegeven aan de grote machines die ook met veel grotere en bredere banden zijn uitgevoerd en daardoor slechts weinig of zelfs geheel geen extra druk op de ondergrond geven dan een kleine conventionele tractor.

 

Maar dat boeren en waterhuishouding hand in hand gaan dat lijkt me meer dan logisch, als bij jou in de tuin de planten verdrogen dan ga je toch ook water geven?

 

Daar zit wel een kern van waarheid in.

Hier in de omgeving heeft men het grondwaterpeil aanzienlijk verhoogd door water vast te gaan houden.

Reden voor sommige natuurorganisaties om aan de bel te trekken want er gingen massaal bomen dood.

Natuurlijk was het eerst de schuld van de boeren die zouden over bemesten, te veel stikstof enz. maar het bleek gewoon de veel hogere waterstand te zijn waardoor de bomen met de wortels in het water stonden en daar toch minder goed tegen konden.

Maf, gerrit, hier verlaagt men het 30km verderop al  40 jaar.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Eduard07 zei:

Gaswinning in Noord Nederland veroorzaakt(e) niet alleen aardbevingen, maar heeft ook onomkeerbare gevolgen voor het Waddengebied, dat nota bene op de Werelderfgoedlijst staat.

Als er een aardbeving oid. ontstaat waardoor alles de lucht in komt of juist wegzakt zonder gaswinning oid. dan hoor je daar niemand over want dan is het "de natuur".

 

Maar even een stukje geschiedenis

 

Tijdens het Laat-Krijt, 70 tot 65,5 miljoen jaar geleden, waren Zuid-Limburg en een groot gebied eromheen bedekt door een ondiepe tropische zee.

geologie limburg

 

Eeeuuhhh klimaat verandering??????, CO2 uitstoot door wat dinosaurussen????????

ondiepe tropische zee.!!!!!!!!!!!!!

Limburg is nu de provincie met de hoogste heuvels en ligt het verst boven de zeespiegel maar soms heersen er in de zomer nog wel tropische temperaturen.

Dus hoezo klimaat verandering en broeikaseffect uitsluitend door invloed van de mens?

 

Nu zakt er een oude woning een paar centimeter weg (de Groningse bodem is 37 cm sinds de gaswinning in 1967 gezakt en men verwacht nog 9 cm extra tot 2080) die eigenlijk al lang op de nominatie hadden moeten staan om gesloopt te worden en rammelen er af en toe wat kopjes in de kast omdat we er voor miljarden aan gas uit de bodem hebben gehaald en nog kunnen halen en schreeuwt men moord en brand als er wat zakt of de lucht in komt.

Dat er hulp moet komen voor mensen die door de gaswinning met onbewoonbare woningen of flinke scheuren in de muren zijn komen te zitten dat staat buiten kijf en denk dat zoiets wel met een maandje grasopbrengsten te betalen is dus gewoon nog effen door pompen, geef de getroffen personen 50.000 euro oid. voor de reparatie en klaar (dan alleen nog Groningse bouwvakkers zien te vinden die tijd hebben om alles te repareren en verstevigen )

 

En die onomkeerbare gevolgen voor de Waddenzee???, over 100 jaar zijn er weer andere onomkeerbare gevolgen en 100 jaar later weer andere gebeurt het niet door de mens dan wel door de natuur zelf want die laat zich echt niet tegen houden en elke keer ontstaat er weer een nieuw uniek ecosysteem, dus daar hoeft men niet zo dramatisch over te gaan doen.

 

Maar misschien dat het klimaat ooit weer terug gaat naar zijn oorsprong en is Limburg weer een ondiepe tropische zee zoals het vroeger ooit is geweest en is Groningen weer een zee met moeras waar flink wat gas ontstaat wat zich in de bodem kan verzamelen voor een latere generatie.

 

Ben wel benieuwd waar die stakende klimaat terroristen zich dan nog aan vast kunnen lijmen. 😈

 

aangepast door gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

46 minuten geleden, gerrit B zei:

Ben wel benieuwd waar die stakende klimaat terroristen zich dan nog aan vast kunnen lijmen. 😈

Die lezen dit niet want Internet is volgens hun ook te vervuilend. Maar als je de geschiedenis doorneemt zijn wij juist niet de grote vervuilers die waren er in voorgaande eeuwen juist wel en de natuur heeft zich door al die eeuwen heen altijd hersteld. We worden dus gewoon massaal voor de gek gehouden en velen zien dat niet in.

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, gerrit B zei:

Als er een aardbeving oid. ontstaat waardoor alles de lucht in komt of juist wegzakt zonder gaswinning oid. dan hoor je daar niemand over want dan is het "de natuur".

Dat is een aantoonbaar onjuiste bewering. Onze kustlijn inclusief de Waddeneilanden -duinen en strand- worden immers al tientallen jaren versterkt en beschermd! Maar los daarvan hoeft de mens er geen schepje bovenop te doen.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, gerrit B zei:

Maar misschien dat het klimaat ooit weer terug gaat naar zijn oorsprong en is Limburg weer een ondiepe tropische zee zoals het vroeger ooit is geweest

mooi man

kunnen we weer zwemmen met deze prachtige jongen

of slijmige killer-bacteriën

Screenshot_7.png.77a486bb557b5db2af7a835dc2e8f7b3.png

 

er wordt veel geluld over geologische en klimatologische evolutie, maar de menselijke evolutie is vergeleken met die 70 miljoen jaar geleden dat de mosasaurus leefde de laatste minuut op de tijdschaal van een 12 uren cijferblad.

En het kan zomaar voorbij zijn.

 

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Eduard07 zei:

Dat is een aantoonbaar onjuiste bewering.

hoezo is dat onaantoonbaar?

 

Dit speelt al zolang de aarde bestaat.

Maar hier even een linkje zodat je jezelf kunt overtuigen

grond verzakkingen/verhogingen na aardbeving.

20 minuten geleden, Tonskidutch zei:

mooi man

kunnen we weer zwemmen met deze prachtige jongen

Ik zou zeggen koop alvast een geschikte zwembroek 😁

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, gerrit B zei:

hoezo is dat onaantoonbaar?

Ik zei : AANTOONBAAR.🧐☺️

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaan we zitten muggenziften.

 

Ik toon nu toch duidelijk met foto's en filmpjes aan dat verhogingen en verlagingen ontstaan na aardbevingen heel normaal zijn en dat juist wat jij beweerd dat het "aantoonbaar onjuist is" gewoon onzin is.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...