Ga naar inhoud


help de temperatuur van mijn cpu wordt te warm.


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

Hi,

ik heb hier een oudere pc eens uit stal gehaald, en die opgekalefaterd.

Maar ik heb een probleem, dat de cpu bij het minste te warm wordt.

waar zit hem het probleem bij een te warme cpu?

Moet ik eens nieuwe koelpasta aandoen?

de ventilator van de cpu draait.

wie kan tips geven?

alvast bedankt.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bedankt, ik zal eens koelpasta gaan halen, misschien helpt dit.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, sattv4iedereen zei:

ik heb hier een oudere pc eens uit stal gehaald, en die opgekalefaterd.

Waar heb je die mee opgekalefaterd? Toevallig W11?

aangepast door Mojo

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Mojo zei:

Waar heb je die mee opgekalefaterd? Toevallig W11?

Dat zou ook nog kunnen zat mensen klagen dat hun cpu temperatuur 70+ graden is met Windows 11 en dat bij Windows 10 tussen de 40 en 45 graden.

 

Goed opgemerkt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus U denkt dat het is door windows 11 is?  en niet door opgedroogde koelpasta?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zowel het een als het ander zal bijdragen aan een hogere temperatuur.

Heb je de computer al schoongemaakt, meestal zitten die oude beestjes vol met stof.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

56 minuten geleden, sattv4iedereen zei:

Dus U denkt dat het is door windows 11 is?  en niet door opgedroogde koelpasta?

Waarom, denk je, dat Windows 11 alleen intel generatie 8 of hoger ondersteund?

Staat de door jou gebruikte processor hier tussen? https://learn.microsoft.com/en-us/windows-hardware/design/minimum/supported/windows-11-supported-intel-processors

aangepast door Mojo

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden, Mojo zei:

Waarom, denk je, dat Windows 11 alleen intel generatie 8 of hoger ondersteund?

Staat de door jou gebruikte processor hier tussen? https://learn.microsoft.com/en-us/windows-hardware/design/minimum/supported/windows-11-supported-intel-processors

Daarom raad ik altijd aan Windows niet te installeren als je systeem niet 100% voldoet aan de eisen van Microsoft, maar dat is eigenlijk raad geven aan een dikke muur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Penthe zei:

Daarom raad ik altijd aan Windows niet te installeren als je systeem niet 100% voldoet aan de eisen van Microsoft, maar dat is eigenlijk raad geven aan een dikke muur.

Ach het kan goed gaan en dan heb je mazzel. De processor bij Tonski kan het blijkbaar net wel maar was voor Microsoft te veel risico

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overigens er zijn heel veel verschillende iCores 5 en 7 cpu's die een veel lager stroomverbruik hebben welke helaas niet ondersteund worden.

Maar mocht het met Windows 12 toch lastiger worden zet ik er gewoon OpenSuse linux op.

Je moet niet verwachten dat Microsoft op de rem gaat trappen, dat moet je eventueel zelf doen.

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

gewoon win7 met avast en superantispyware draaien.Nergens geen problemen met temperatuur op een PC die 130 % draait.Microsoft nieuwe versies zijn enkel om de handel te laten draaien.Scanner van 450 euro en nog duurdere plotter draait zelfs niet meer op nieuwere versies.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Overigens er zijn heel veel verschillende iCores 5 en 7 cpu's die een veel lager stroomverbruik hebben welke helaas niet ondersteund worden.

Maar mocht het met Windows 12 toch lastiger worden zet ik er gewoon OpenSuse linux op.

Je moet niet verwachten dat Microsoft op de rem gaat trappen, dat moet je eventueel zelf doen.

Mocht ik Windows helemaal niet meer gaan gebruiken gaat op meerdere oudere laptops gewoon Puppy Linux, klein maar fijn en super snel.

 

Maar ik denk dat Microsoft wel zelf op de rem zal moeten trappen, maar dat is een andere discussie.

 

Op een wat oudere pc kun je voor nu beter nog Windows 10 zetten, dat staat hier zelfs op een Aspire One :) Die werd toen net aan goed bevonden door Microsoft kwa systeem eisen.

aangepast door Penthe
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Mojo zei:

Waarom, denk je, dat Windows 11 alleen intel generatie 8 of hoger ondersteund?

Staat de door jou gebruikte processor hier tussen? https://learn.microsoft.com/en-us/windows-hardware/design/minimum/supported/windows-11-supported-intel-processors

 

Dat is echt onzin, dat is niet de reden.  Windows 11 draait prima op oudere systemen net zoals win 10.  De echte reden is het gebrek aan bepaalde security features in oudere CPUs en dat heeft weer te maken met DRM ondersteuning die ze hebben afgesproken met partners. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...