Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
4 minuten geleden, pel zei:

Is plat dak bovenop flat: ladder aanslepen naar boven: dakluik open: glad besneeuwd dak op. Waag ik er niet meer op met 80 jaar... Signaal inmiddels terug. Er komt in noorden nog een bak sneeuw aan. We zien het wel... Allang blij dat het niet lag aan de kop in de schotel of de ontvanger zelf.

Dat is een letterlijk te hoog risico, ook onder 80 jaar! Hoe hoog is dat dan? 

• Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:
7 uren geleden, OFDM zei:

Dat is een letterlijk te hoog risico, ook onder 80 jaar! Hoe hoog is dat dan? 

Vanaf portiek bovenin gewqoon ahw de etage erboven is het dak. Maar met sneeuw op het dak: levensgevaarlijk. Flat is 3 etages hoog.

Geplaatst:
13 uren geleden, bellejt zei:

heb die hier full ontvangst

UItval was waarschijnlijk ook maar beperkt tot deel van Nederland. Sneeuw? Ik lees over signaaluitval door sneeuw op schotel tegenstrijdige meningen. Of was het slecht weer tussen centrum in Luxemburg en de Astra's of tussen de Astra's en aantal schotels? Enfin, er komt weer sneeuw aan in Noord Nederland: we gaan het zien.

Geplaatst:
10 uren geleden, Tonskidutch zei:

Nogmaals uit het verleden de feiten toegelicht.

Sneeuw doet "bijna" niets aan de signaalkwaliteit. IJs wel. We hebben het getest en gemeten destijds in Amsterdam.

Ook anderen in de sneeuw gebieden / Alpen etc hebben dezelfde ervaringen.

Dus het zal eerder het gewicht zijn bij een zwakke LNB mount - arm die doorzakt en het LNB niet meer in de focus staat.

Of

Het zal het smeltwater zijn dat weer bevriest.

Bovenop de flat 12 hoog waar mijn wok destijds stond was er genoeg wind en warme lucht opdat de sneeuw niet smolt maar gelijk in gasvorm overging.

Zie je ook wel vaker op een trottoir dat eerder nog sneeuw vertoonde.

Beetje sneeuw op en rond een arm waar LNB aan zit weegt toch niet zoveel? Schotel: Fuba 60 cm LNB: Canal Digitaal Triple LNB quad. Moeilijk te zeggen of dat doorbuigt. Warme lucht op dak 12 hoog? Ongeisoleerd dak?? Er komt hier weer sneeuw en harde wind dus een mooie test...

Geplaatst:

Een föhn gebruikt nogal wat stroom en als het waait, waait de warme lucht ook de verkeerde kant op. Dan kun je beter een donkerstraler nemen. Die kun je voor of achter de schotel zetten en verkrijgbaar in 60W, 100W, 150W en 250W, heel wat minder dan een föhn die vaak 1500-2000 watt gebruikt. Ideaal op de antraciet-kleurige Triax-schotels.

donkerstraler.jpg

Geplaatst:

@pel, ik schreef over als sneeuw IJs wordt dan wordt het ook zwaarder.

Maar ik weet immers niet hoe en wat er bovendaks gebeurt en of dat op zich al een zware set LNB's op die arm is.

Hush

Atrica, Frida Darko, Oliver Koletzki

Geplaatst:

Een triple-lnb quad weegt 882gr. of 972gr. afhankelijk van de uitvoering. Met de nodige coaxkabels erbij zit je al snel een stuk over een kilo en met sneeuw erbij wel een paar kilo.

Geplaatst:
3 uren geleden, Tonskidutch zei:

@pel, ik schreef over als sneeuw IJs wordt dan wordt het ook zwaarder.

Maar ik weet immers niet hoe en wat er bovendaks gebeurt en of dat op zich al een zware set LNB's op die arm is.

Schotel: Fuba 60 cm LNB: Canal Digitaal Triple LNB quad. Moeilijk te zeggen of dat doorbuigt.

Geplaatst:
3 uren geleden, Sprietje zei:

Een triple-lnb quad weegt 882gr. of 972gr. afhankelijk van de uitvoering. Met de nodige coaxkabels erbij zit je al snel een stuk over een kilo en met sneeuw erbij wel een paar kilo.

Het is de uitvoering die Canal Digitaal indertijd op de markt bracht. Er komen 2 coaxkabels af richting sat ontvanger.

Geplaatst:
58 minuten geleden, OFDM zei:

Vanochtend tegen 7 uur wel uitval door sneeuw op een paar locaties in het noorden. Vanaf 8 uur zeker weer beeld maar SNR nog niet normaal.

Tot nu toe werlkt alles nog. Maar het niet de indruk ondanks alle paniek berichten dat het hier extreem heeft gesneeuwd.

Geplaatst:
5 uren geleden, Sprietje zei:

Een föhn gebruikt nogal wat stroom en als het waait, waait de warme lucht ook de verkeerde kant op. Dan kun je beter een donkerstraler nemen. Die kun je voor of achter de schotel zetten en verkrijgbaar in 60W, 100W, 150W en 250W, heel wat minder dan een föhn die vaak 1500-2000 watt gebruikt. Ideaal op de antraciet-kleurige Triax-schotels.

donkerstraler.jpg

Geplaatst:
45 minuten geleden, pel zei:

Het is de uitvoering die Canal Digitaal indertijd op de markt bracht. Er komen 2 coaxkabels af richting sat ontvanger.

Canal Digitaal heeft nooit een triple-lnb met 2 aansluitingen op de mark gebracht. Het is altijd een monoblock geweest met 4 aansluitingen. Dat jij daar misschien maar 2 van hebt aangesloten is natuurlijk heel goed mogelijk.

Bij met eerste model zaten de 4 aansluitingen precies in een rij. Dat monoblock ging nogal makkelijk kapot en daarom heeft Canal Digitaal (Inverto) later een nieuw model op de markt gebracht waarvan de 4 aansluitingen versprongen stonden.

Triple lnb quad Astra 1, 2, 3 CanalDigitaal.JPG

Triple-lnb quad.JPG

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...