Ga naar inhoud


Sf 500 en uitrichten Astra3


j0p3YNL
Ga naar oplossing Opgelost door Big fellow,

Aanbevolen berichten

  • Oplossing
Op 1-8-2023 om 14:34, j0p3YNL zei:

Voeding via 10 penlites in serie (12,0V), zie foto. Deze transponder heb ik momenteel in gebruik. 

IMG_20230801_193040.jpg

IMG_20230801_193224.jpg

 

Ik zie dat je oplaadbare batterijen gebruikt. Die geven nominaal maar 1.24V af, dus 10 stuks ongeveer 12.5V.

Is dat wel voldoende om de lnb van de juiste spanningen te voorzien? Want je zit wel erg aan de lage kant (12.5V is de ondergrens)voor de verticale transponders. Horizontale transponders hebben >15.5V nodig, dus dat wordt nog lastiger. Tenzij er in deze Satfinder een boost converter zit....

Dus mijn advies is om je ontvanger te gebruiken als voeding...!

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites


Mijn ontvangers geven max. 450mA over de coax… Als dit apparaat 750mA nodig heeft wordt dat sowieso niks. Mijn SF518 gaat via ‘doorlus’ niet eens aan! Ik moet de meegeleverde adapter gebruiken..

IMG_2293.jpeg

aangepast door Mimisiku

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5-8-2023 om 13:34, Mimisiku zei:

Mijn ontvangers geven max. 450mA over de coax… Als dit apparaat 750mA nodig heeft wordt dat sowieso niks. Mijn SF518 gaat via ‘doorlus’ niet eens aan! Ik moet de meegeleverde adapter gebruiken..

IMG_2293.jpeg

Ik dacht met Eneloop-batterijen een heel eind te komen. Heb de tip van 1.5V batterijen niet meer kunnen checken. De handleiding sprak van benodigde voedingsspanning van 13-18V overigens... 

 

Helaas hebben we onze vakantie wegens het slechte weer (storm) moeten afbreken en zijn we met onze caravan huiswaarts gekeerd. (ín de storm illegaal over hoge brug 😱)

Was voor ons de laatste vakantie met eigen caravan dus heb alles, caravan en hele inboedel (incl schotel en Satfinder) op Marktplaats gezet, binnen 2dgn verkocht.

Om de nieuwe eigenaar deze frustratie te besparen op de handleiding geschreven dat de batterijen 1,5V moeten zijn 😜

Dank voor alle tips, keep up the good work en geniet van de hobby! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...