Ga naar inhoud


Voorbeeld brieven tbv het uiten van klachten over CD


joop001

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

 

In reactie op het geuite voornemen van Canaldigitaal om het gelijktijdig bekijken van tv-programma's te limiteren zijn er in overleg enkele vb brieven gemaakt.

 

Een brief kan verzonden worden aan Canaldigitaal om daar een klacht neer te leggen en daarmee het signaal af te geven dat wij het niet eens zijn met hun voornemen.

 

Brief aan CanalDigitaal: brf CanalDigital.doc

 

Daarnaast zijn er nog 3 brieven. Deze zijn bestemd om de druk op Canaldigitaal te verhogen.

 

Brief aan de Tweede Kamer der Staten-generaal: brf 2-de kamer.doc

 

Onderstaande brief is bestemd voor de Consuwijzer, de ogen en de oren van de Consumentenautoriteit. Dit is de aangewezen instantie die in staat is om Canaldigitaal aan te spreken over haar gedrag in deze.

 

Brief aan consuwijzer: brf Consuwijzer.doc

 

Als je lid bent van de Consumentenbond: brf consumentenbond.doc of je ook als niet-lid een signaal af wilt geven bij de consumentenbond.

 

Het doel van deze actie is zeer zeker niet om Canaldigitaal te schaden. Laat dat heel duidelijk zijn. Dat zij iets wenst te doen om haar belangen in deze te verdedigen is begrijpelijk en wordt haar zeker dan ook niet ontzegt of kwalijk genomen. Waar het wel omgaat is duidelijk te maken dat de ingeslagen weg ons inziens niet correct is, ook buiten wettelijk en wellicht haast nog wel zo belangrijk haar en onze belangen als kijkers ernstig schaadt.

 

Heb je op de eerste brief aan CanalDigitaal al hun standaard reactie gehad? Dan kan je met deze brief reageren:

Lees de brief goed en pas die waar nodig aan op jouw situatie. Het is slechts een voorbeeld: Brf reactieCanaldigital.doc

 

Wij hopen een ieder met deze service van dienst te zijn geweest en hopen dat velen van jullie deze brieven downloaden, ondertekenen en verzenden. Want alleen door vereniging in deze staan wij met elkaar sterk.

 

Voor de goede orde wijs ik erop dat het gebruik, de gevolgen en het verzenden van de brieven geheel voor eigen verantwoording is alsmede de verzendkosten voor eigen rekening zijn.

 

Wil je de brieven in ongewijzigde toestand op je eigen website plaatsen? Dat mag. Verwijs dan wel even naar dit topic op sat4all.

 

Groeten,

Joop

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites


Wat een waardeloos gedoe van CD weer. Ze zullen wel de key/stream decoderingstijden strakker hebben ingesteld (of vaker wisselingen), zodat er geen tijd meer is om de key via het netwerk op te halen (i.o.d. ik heb mij nog niet in detail verdiept in de onderliggende techniek).

Dat zal zeker ook voor een aantal niet-CD-goedgekeurde ontvangers problemen geven.

En ook dit zal uiteindelijk wel weer gebroken worden, door de stream simpelweg te bufferen, kan de tijd om de key tijdig terug te ontvangen tot in het oneindige verlengd worden.

Leren ze het nooit, hou toch op met die onzin!

 

(een nu nog betalende CD gebruiker, al wordt de kans steeds groter, sinds er vrije europese keuze is, dat er binnenkort op een buitenlandse aanbieder overgestapt wordt)

Dreambox DM8000HD, DM800HD, DM600, Gibertini OS150 + H-2-H Jaeger SMR-1224 + VBox II, WaveFrontier T90.

Link naar reactie
Delen op andere sites

beetje vreemd dat sat4all meewerkt aan deze actie tegen canal digitaal. ik vind het idee er achter zeker niet verkeerd.

dit wordt gedaan om illegale praktijken tegen te gaan en niet om abonnees te pakken. Ik zou weleens willen weten hoeveel mensen er middels cardsharing via een dreambox kijken. ik werk bij een internet provider en en ik hoor vaak van onze alloctone medemensen dat ze geen tv kunnen kijken omdat ze een internet storing hebben. ik kan alleen maar zeggen goede actie van canal digitaal

 

het hypocriete aan deze actie is dat andere meer onschuldige vragen over cardsharing hier op sat4all ten strengste verboden zijn....

 

wat ik ook niet snap is dat ik via de mail op de hoogte wordt gebracht van deze actie...of dit zo belangrijk is. ik betaal gewoon voor mijn abonnement en wie op meerdere tv´s tegelijk wil kijken moet gewoon meerdere smartcards afnemen...

ik begin er steeds minder van te snappen hier. pas ook al om de meest onzinnge rede voor een paar dagen gebanned... ik snap de mensen hier niet echt. op technische en zinnige vragen krijg je zelden antwoord (je moet ook met alles oppassen of het wel binnen de regels hier valt) maar voor dit onzinnige geneuzel heeft men wel tijd.

aangepast door tajvdz
  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

sat4all is canaaldigitaal niet. Ik denk dat Michel er weinig problemen met heeft dat CD de betaalnetwerken een hak zet, maar dan niet ten koste van de gewone gebruikers. Wij hebben ook onze rechten, en daar komen we nu dus voor op.

  • Like 1

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tajvdz,

 

Hier op sat4all is nooit enige vorm van communicatie over externe cardsharing getolereerd, sterker dit is altijd afgekeurd. Waar het hierom gaat is dat juist mensen zoals jij en ik die te goeder trouw op volkomen onterechte gronden ernstig worden gedupeerd. Wat betreft het nemen van meerdere kaartjes om op meerdere tv's in je eigen huishouden tv te kunnen kijken of radio te luisteren is absoluut niet noodzakelijk of verplicht. Sterker de woordvoerder van CD die het voornemen van CD bekend heeft gemaakt, stelt expliciet dus volmondig dat het bedrijf tegen intern sharen geen bezwaar heeft. Dus het is ook wat hen betreft zeker niet verplicht een tweede of derde kaart om die reden te nemen. Dat zij jou het niet afraden is logisch want het doet hun kassa rinkelen. Maar lees gerust eens hun algemene voorwaarden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

@tajvdz,

 

Aan dit soort opmerkingen heb ik altijd een broertje dood. Zeker als ze niet kloppen. Ik moest om jouw verhaal te ontkrachten wel even terug in het archief van de oude forum software:

 

Ban-historie: (1 bans)

Op: 20111007 door: Johan45 (einddatum: 20111008) toggle_open.giftoggle_closed.gif

Vermaningen-historie: (3 vermaningen)

Op: 20110522 door Gerard 76 wegens: Ongewenst taalgebruik toggle_open.giftoggle_closed.gif

Op: 20110717 door Michel wegens: Topicvervuiling toggle_open.giftoggle_closed.gif

Op: 20110808 door M_Z wegens: Topicvervuiling toggle_open.giftoggle_closed.gif

 

De tijdelijke ban kreeg je dus niet wegens één onbenulligheidje, maar vanwege 3 volledig terechte waarschuwingen vanwege overtredingen van de regels van dit forum.

 

Verder verdedigen wij met nadruk geen cardsharing, maar juist de rechten van de betalende klant!

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

tajvdz, wat ben je lekker aan het generaliseren. Allochtone medemensen die geen tv hebben als ze internet storing hebben. En dat allemaal zonder hoofdletters te gebruiken ;) Je tekst is zoals altijd heerlijk leesbaar ;)

 

Misschien hebben die mensen allemaal een KPN pakketje met IP TV ;) Of werk je bij een provider die wel geld incasseert maar geen diensten levert dat die arme mensen jou moeten bellen om hun probleem op te lossen. Ik begrijp het al, even geen internet dan gaan ze bellen en genereren we extra inkomsten 30 c/m zeker ;)

Canaal Digitaal praktijken :P

 

Het kan ook zijn dat die arme mensen een tweejarig abbo bij Canal Digitaal hebben inclusief TV over internet.

 

Werk je voor CD?

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Water,

 

Vanzelfsprekend kan het ook per e-mail. Die kan je vinden op de site van www.consuwijzer.nl , www.tweedekamer.nl en op de site van www.canaldigitaal.nl.

 

Al deze instanties hebben een eigen contactformulier, je kopieert de tekst uit de brieven en plakt deze op het contactformulier of zend die naar een vermeld adres op de site.

 

Vriendelijke groeten,

Joop

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja maar ik vraag me toch af wat voor nadeel ik als betalende kijker ga ondervinden van deze maatregel bij canal digitaal. ik vermoed dat ik er helemaal niets van ga merken. dus dan gaat het toch om de belangen van mensen die net iets doen wat niet binnen de regels valt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Er is al diverse keren uitgelegd dat je hier als betalende klant wel degelijk last van kunt ondervinden. Je leest niet goed of je wilt het niet horen.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@michel

de ban was echt te kinderachtig voor woorden kijk dat maar na in je history. en anders wil nog wel eens zeggen waarom dat was.

wat betreft de vermaningen. ik geef in mijn eerste post al aan dat je onderhand niet meer weet wat hiet nu wel en niet mag. vandaar dat ik me eigenlijk ook zo druk maak over deze actie tegen canal digitaal.

 

@lujo

nee ik werk niet bij cd. en denk je dat ik hier dingen zeg die ik niet kan onderbouwen? deze mensen kijken echt via cardsharing want ik zeg natuurlijk altijd dat de tv niet werkt via het internet. en dan zeggen ze dat het via de dreambox is. Dan weet je genoeg toch? Dan zeg ik tegen die mensen zal ik je even het telefoonnummer van canal digitaal geven dan heb je bij de volgende storing dat probleem niet meer. Maar nee dat willen ze natuurlijk niet. maar ok ik zal neit generaliseren, ook Nederlanse mensen maken zich hier aan schuldig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het leven van mensen die luxe als normaal ervaren geldt maar 1 regel: ik zou er last van *kunnen* hebben dus ik protesteer tegen deze inperking van mijn vrijheden.

De rest doet mee uit solidariteit, opkomen voor belang van de minderheid. Doe je dat niet gaan ze je als egoïst bestempelen.

 

Feit is gewoon dat door de maatregel straks ook een aantal legale huis sharing constructies die voorheen probleemloos werkten straks ook niet meer probleemloos werken.

Met een beetje goed wil kan 1 enkele tuner met genoeg ontvangst tuners en gelijktijdige opnames al tegen de nieuwe beperking aanlopen.

Dat wil je als betalende klant niet, punt is dat de M7 groep daar geen oplossing voor aandraagt en deze groep dus negeert en met problemen opzadelt.

Voor de zakelijke klant zoals hotels en vakantieparken geven ze speciale kaarten uit zonder deze nieuwe lock. Iets wat ze voor particulieren nooit zullen willen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...