Ga naar inhoud


Wat vind jij van het weer buiten op dit moment?- deel 2


Bigfoot

Aanbevolen berichten


40 jaar ervaring als auto monteur (in garage's, rallysport en circuit), + 2 miljoen km gereden in bijna alle wat je u kan voorstellen, bijna ontelbare types banden getest, verder u ziet duidelijk spoken komt deskundigheid tekort, wat ongeloof in de hand werkt.

 

 

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei oldebroek:

All season banden zijn de ALLERslechtse banden die er bestaan.

Gevaarlijk in de zomer en levensgevaarlijk in de Winter, komen bij ALLE testen als slechtste uit de bus.

 

Mooie kreet. 

Maar niet waar.

 

De moderne 4 seizoenen banden van Goodyear, Continental en Michelin presteren op diverse onderdelen gelijk aan of soms zelfs beter dan de gemiddelde zomerband op droge weg, en leveren bijvoorbeeld in sneeuw een tractie die vrijwel niet onderdoet voor die van de gemiddelde winterband, wat daar meer dan het dubbele van de gemiddelde zomerband is. 

 

Trekkracht in de sneeuw in Newton:

Winterband   3.098

Goodyear  3.054

Continental 3.012

Michelin  2.931

Zomerband 1.354

 

Remmen in de sneeuw 40-0 km/h (in meters)

Continental  17,1 

Winterband 17,4

Goodyear 17,4

Michelin 18,3

Zomerband 27,1

 

Remmen op natte weg 100-0 km/h (in meters)

Zomerband 40,7

Goodyear 41,6

Continental 43,1

Michelin 43,6

Winterband 49,2

 

Remmen op droge weg 100/0 km/h (in meters)

Zomerband 37,1

Michelin 39,0

Continental 40,7

Goodyear 40,9

Winterband 44,1

 

Bron: test in autoweek nr 44 2017. Conclusie van deze test is dat de moderne 4 seizoenen banden zeker een veilig en betaalbaar alternatief zijn voor winterbanden. Ze worden daar ook "veilig onder winterse omstandigheden" genoemd.

 

Dus jouw opmerking "ALLE testen" is bewezen onwaar, en kun jij niet onderbouwen. Overigens ontbreekt de onderbouwing van heel veel opmerkingen in dit topic, maar dat terzijde. 

 

In de jaren '90 reed ik met een Pontiac Trans Sport, die Amerikaanse M&S banden er onder had liggen. Het ding lag als een blok op de weg, op een modderweg heb ik een zich vastgereden politiewagen uit de modder gesleept en in de winter van '95/96 reed ik in Noorwegen probleemloos bij ruim -30ºC tot -35ºC in de omgeving Elverum over de vastgereden sneeuw, net zo snel als de Noren dat zelf deden met hun spijkerbanden. En jij weet als geen ander hoe hard de Noren kunnen rijden...

 

Maar misschien wel leuk om voortaan af te spreken dat elke bewering hier voortaan onderbouwt wordt met feiten en cijfers??  :D:D

 

T B

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei astro iris:

Iemand opperde voor All Season banden gebruiken, maar De Mol was daar geen voorstander van, want in de zomer heb je dan een langere remafstand en ook een meerverbruik.

 

Ook weer zo'n ongefundeerde stelling:

 

In de door mij aangehaalde test bleken acht van de tien geteste 4 seizoenen banden minder rolweerstand te hebben dan de zomerband, en alle tien de geteste banden hadden minder rolweerstand dan de winterband.

Bron: Autoweek 44 2017 (in samenwerking met Autobild) 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

in de verschillende (anti) slip cursussen worden ook wel mooie technieken aangeleerd, anders waren die jongens in hun Saab ook niet zo snel over het ijs en sneeuw

maar dat is echt iets heel anders dan een automobilist die op zijn ABS gestuurde rem trapt in paniek en uit verschrikking

 

als je erdoor moet, dan geef je gas (als rallyrijder)

als je ergens op aan stuurt dan tracht je te remmen of ontwijken (als niet rallyrijder)

 

zijn er hier dus zo veel rallyrijders die geen winterbanden nodig hebben, dan oké

Citaat

Goed gereedschap en slechte vrouwen kosten klauwen met geld!

dat is een waarheid als een Koe

aangepast door Tonskidutch
me tree

Tangerine Maud Geffry Remix

Christophe - Alan Vega

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei astro iris:

2 Maar door een vaak onverantwoord rijgedrag van gebruikers ervan wordt dit grotendeels teniet gedaan.

5 Eindconclusie van De Mol is, zomer of winterbanden, als je je rijgedrag niet aanpast, heeft het geen enkele zin, ook met winterbanden ga je in de slip.

 

 

Conclusie: dit had ik al eerder aangegeven in dit topic.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei TangoBravo:

 

De moderne 4 seizoenen banden van Goodyear, Continental en Michelin presteren op diverse onderdelen gelijk aan of soms zelfs beter dan de gemiddelde zomerband op droge weg, en leveren bijvoorbeeld in sneeuw een tractie die vrijwel niet onderdoet voor die van de gemiddelde winterband, wat daar meer dan het dubbele van de gemiddelde zomerband is. 

 

Trekkracht in de sneeuw in Newton:

Winterband   3.098

Goodyear  3.054

Continental 3.012

Michelin  2.931

Zomerband 1.354

 

Remmen in de sneeuw 40-0 km/h (in meters)

Continental  17,1 

Winterband 17,4

Goodyear 17,4

Michelin 18,3

Zomerband 27,1

 

Remmen op natte weg 100-0 km/h (in meters)

Zomerband 40,7

Goodyear 41,6

Continental 43,1

Michelin 43,6

Winterband 49,2

 

Remmen op droge weg 100/0 km/h (in meters)

Zomerband 37,1

Michelin 39,0

Continental 40,7

Goodyear 40,9

Winterband 44,1

 

Bron: test in autoweek nr 44 2017. Conclusie van deze test is dat de moderne 4 seizoenen banden zeker een veilig en betaalbaar alternatief zijn voor winterbanden. Ze worden daar ook "veilig onder winterse omstandigheden" genoemd.

 

 

Van de zomer ben ik toe aan een nieuwe set banden en gezien de test is het dan wel heel erg aantrekkelijk om over te gaan op 4 seizoenen banden.

Nog een extra reden, minder brandstofverbruik dan zomer- en winterbanden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei TangoBravo:

 

Mooie kreet. 

Maar niet waar.

 

De moderne 4 seizoenen banden van Goodyear, Continental en Michelin presteren op diverse onderdelen gelijk aan of soms zelfs beter dan de gemiddelde zomerband op droge weg, en leveren bijvoorbeeld in sneeuw een tractie die vrijwel niet onderdoet voor die van de gemiddelde winterband, wat daar meer dan het dubbele van de gemiddelde zomerband is. 

 

Trekkracht in de sneeuw in Newton:

Winterband   3.098

Goodyear  3.054

Continental 3.012

Michelin  2.931

Zomerband 1.354

 

Remmen in de sneeuw 40-0 km/h (in meters)

Continental  17,1 

Winterband 17,4

Goodyear 17,4

Michelin 18,3

Zomerband 27,1

 

Remmen op natte weg 100-0 km/h (in meters)

Zomerband 40,7

Goodyear 41,6

Continental 43,1

Michelin 43,6

Winterband 49,2

 

Remmen op droge weg 100/0 km/h (in meters)

Zomerband 37,1

Michelin 39,0

Continental 40,7

Goodyear 40,9

Winterband 44,1

 

Bron: test in autoweek nr 44 2017. Conclusie van deze test is dat de moderne 4 seizoenen banden zeker een veilig en betaalbaar alternatief zijn voor winterbanden. Ze worden daar ook "veilig onder winterse omstandigheden" genoemd.

 

Dus jouw opmerking "ALLE testen" is bewezen onwaar, en kun jij niet onderbouwen. Overigens ontbreekt de onderbouwing van heel veel opmerkingen in dit topic, maar dat terzijde. 

 

In de jaren '90 reed ik met een Pontiac Trans Sport, die Amerikaanse M&S banden er onder had liggen. Het ding lag als een blok op de weg, op een modderweg heb ik een zich vastgereden politiewagen uit de modder gesleept en in de winter van '95/96 reed ik in Noorwegen probleemloos bij ruim -30ºC tot -35ºC in de omgeving Elverum over de vastgereden sneeuw, net zo snel als de Noren dat zelf deden met hun spijkerbanden. En jij weet als geen ander hoe hard de Noren kunnen rijden...

 

Maar misschien wel leuk om voortaan af te spreken dat elke bewering hier voortaan onderbouwt wordt met feiten en cijfers??  :D:D

 

T B

Ben je wel volledig? Staat er iets over de test-temperaturen?

 

Bij een bespreking van de test las ik nl. dit:

 

De conclusie die autoweek trekt letterlijk geciteerd:
"Wie een maximale veiligheid wenst, doet er verstandig aan om banden te wisselen."

 

En ook nog een zinnige iets voor mensen die een 4s band willen nemen: Je hebt zomer-georiënteerde en winter-georiënteerde, dus kijken waar je voorkeur ligt.

 

Deze opmerking vond ik trouwens ook iets om over na te denken:

Als je met één type band het hele jaar door wil rijden dan blijft het advies om te kiezen voor een top zomerband die als beste is getest bij nat. Dat is het minst slechte compromis voor het Nederlandse klimaat.

 

Maar goed, ieder kiest voor zich op grond van zijn situatie en ik voor het dik gedrukte.

Het sneeuwde vandaag weer even flink toen ik onderweg was en het vriest nu.

 

 

 

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vorig jaar de Monte Carlo WK Rally, de rally met de meest wisselende weer omstandigheden, en elke band heeft maar 1 klein gebied waarin hij optimaal functioneert, en goede keuze bepaalt winst of verlies.

 

 

World Rally Car drivers are able to use 43 tyres for the rally – including shakedown. They select them from a personal allocation of 80: 20 soft-compound, 24 super soft-compound, 12 non-studded snow and 24 studded snow tyres.

 

De Sneeuwband voor de Rally van Zweden, de sneeuwrally van het jaar, de ervaring om met studs over de sneeuw te jagen is absoluut niet te versmaden, in het begin ga je steeds roepen dat je veel te traag rijd ermee, naarmate het vertrouwen groeit ga je steeds sneller over het witte tapijt vegen, elke winterband verbleekt hierbij.

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei luisteraar:

Dit is nu net de verkeerde instelling. 

Onze wegen zijn geen rellay of f1 routes 

 

Die indruk krijg je anders wel van die winterbanden malloten, zijn vast ook van die figuren die altijd op de linker rijstrook zijn te vinden en het liefst de achterbumper van de voorganger van heel dichtbij willen bekijken ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Mijn sets banden, voor de 2 auto's liggen in de kelder, wanneer het weer omslaat verwissel ik die sets in 30 minuten.

Dat is de minste moeite en is nog leuk om zelf te doen.

 

En je krijgt er banden voor terug die de remweg halveren, wat kan je je nog meer wensen.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zelf doen is ook een optie.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...