Ga naar inhoud


Wat vind jij van het weer buiten op dit moment?- deel 2


Bigfoot

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Bandenbrug, stuiteren, alle wielen op dezelfde velg?

 

Ik weet niet hoe dat bij jou auto gaat, maar ik vervang de wielen een voor een.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Daar heb ik iets slims op gevonden, ze hebben verschillende afmetingen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Breed in de zomer, 17" in de winter.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden zei ceesv:

Mijn sets banden, voor de 2 auto's liggen in de kelder, wanneer het weer omslaat verwissel ik die sets in 30 minuten.

Dat is de minste moeite en is nog leuk om zelf te doen.

 

En je krijgt er banden voor terug die de remweg halveren, wat kan je je nog meer wensen.

 

 

Een setje 4 seizoenen banden, ben je van al het gedoe af. Stugger nog: maak die banden wettelijk verplicht dan zijn we ook van deze hele discussie af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei ceesv:

De balans  wordt opgemaakt van een dag sneeuw, 1.500 km file, honderden ongevallen en enkele tientallen miljoenen materiele schade.

 

 

.... en daar sluit dit plaatje prima bij aan...:D

 

 

3F5C2993-E3CF-40A5-B9C3-C06F58F331ED.jpeg

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn winterbanden ook altijd zelf gewisseld. Dat kun je gewoon per wiel doen. Je hoeft ook zeker niet te merken waar een bepaalde band op de auto heeft gelegen. Winterbanden hebben altijd een draairichting. Je kunt ze dus samen met de velg altijd maar aan dezelfde kant van de auto leggen.
De band met het meeste profiel leg ik altijd voor omdat bij voorwielaandrijving de voorbanden het meeste slijten. Zo houden de vier banden allemaal even veel profiel.
Winterbanden wisselen doe je niet als er al sneeuw ligt. Als je dat eind oktober begin november doet, dan is het buiten nog prima te doen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even voor de duidelijkheid, je wisselt geen banden maar wielen.

Dus geen gedoe met erom laten leggen en balanceren, etc. en het kan in een half uur als je snel werkt en de spullen klaar staan; anders kost het een klein uurtje.. 

En je slaat er niet 8 op maar 4, want die andere 4 zitten onder de auto. Tenzij je 2 auto's hebt die je beide het hele jaar wilt gebruiken.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden zei TangoBravo:

 

Mooie kreet. 

Maar niet waar.

 

De moderne 4 seizoenen banden van Goodyear, Continental en Michelin presteren op diverse onderdelen gelijk aan of soms zelfs beter dan de gemiddelde zomerband op droge weg, en leveren bijvoorbeeld in sneeuw een tractie die vrijwel niet onderdoet voor die van de gemiddelde winterband, wat daar meer dan het dubbele van de gemiddelde zomerband is. 

 

Trekkracht in de sneeuw in Newton:

Winterband   3.098

Goodyear  3.054

Continental 3.012

Michelin  2.931

Zomerband 1.354

 

Remmen in de sneeuw 40-0 km/h (in meters)

Continental  17,1 

Winterband 17,4

Goodyear 17,4

Michelin 18,3

Zomerband 27,1

 

Remmen op natte weg 100-0 km/h (in meters)

Zomerband 40,7

Goodyear 41,6

Continental 43,1

Michelin 43,6

Winterband 49,2

 

Remmen op droge weg 100/0 km/h (in meters)

Zomerband 37,1

Michelin 39,0

Continental 40,7

Goodyear 40,9

Winterband 44,1

 

Bron: test in autoweek nr 44 2017. Conclusie van deze test is dat de moderne 4 seizoenen banden zeker een veilig en betaalbaar alternatief zijn voor winterbanden. Ze worden daar ook "veilig onder winterse omstandigheden" genoemd.

 

Dus jouw opmerking "ALLE testen" is bewezen onwaar, en kun jij niet onderbouwen. Overigens ontbreekt de onderbouwing van heel veel opmerkingen in dit topic, maar dat terzijde. 

 

In de jaren '90 reed ik met een Pontiac Trans Sport, die Amerikaanse M&S banden er onder had liggen. Het ding lag als een blok op de weg, op een modderweg heb ik een zich vastgereden politiewagen uit de modder gesleept en in de winter van '95/96 reed ik in Noorwegen probleemloos bij ruim -30ºC tot -35ºC in de omgeving Elverum over de vastgereden sneeuw, net zo snel als de Noren dat zelf deden met hun spijkerbanden. En jij weet als geen ander hoe hard de Noren kunnen rijden...

 

Maar misschien wel leuk om voortaan af te spreken dat elke bewering hier voortaan onderbouwt wordt met feiten en cijfers??  :D:D

 

T B

 

test in autoweek? in de sneeuw en onder nul of gewoon betaald broodje aap test?

Is hier geen mens die op dat spul durft te rijden en worden in het hoge noorden gewoon afgeraden.

En hard over aangereden sneeuw rijden is geen kunst, hard en gecontroleerd remmen wel.....

Je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar maken wij ons druk om we hebben een auto met bandjes(wielen velgen) waarmee we mogen rijden en de high speed gekken moeten maar rekening houden met de meerderheid. 

Ik zie wel een probleem als een flokje valt en je gaat bv bij Enschede de grens over om goedkoop boodschappen te doen loop je risico in Duitsland een boete op te lopen als je geen m s banden hebt. 

Ooit vernomen in de eu wat in het eene land toegestaan is kan in een ander eu land niet verboden zijn. 

Een goedgekeurde auto in NL is ook goedgekeurd voor D

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

55 minuten geleden zei Sjaak(k):

Ja hoor iedere bandenboer of garage heeft het over bandenwissel dagen, en niet over wielenwisseldagen.:P

 

banner_pagina_2.png

 

Mijn garage heeft het over wielen wisselen en doet dat voor 30€ als ik er zelf niet aan toe mocht komen.

42 minuten geleden zei luisteraar:

Waar maken wij ons druk om we hebben een auto met bandjes(wielen velgen) waarmee we mogen rijden en de high speed gekken moeten maar rekening houden met de meerderheid. 

Ik zie wel een probleem als een flokje valt en je gaat bv bij Enschede de grens over om goedkoop boodschappen te doen loop je risico in Duitsland een boete op te lopen als je geen m s banden hebt. 

Ooit vernomen in de eu wat in het eene land toegestaan is kan in een ander eu land niet verboden zijn. 

Een goedgekeurde auto in NL is ook goedgekeurd voor D

Voor auto's kan dat gelden maar niet voor banden.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
1 uur geleden zei luisteraar:

Ik zie wel een probleem als een flokje valt en je gaat bv bij Enschede de grens over om goedkoop boodschappen te doen loop je risico in Duitsland een boete op te lopen als je geen m s banden hebt. 

Je wilt helemaal niet naar Duitsland zonder de juiste banden.

In het geval dat je betrokken raakt in een ongeval  ben je met zomerbanden meteen (deel) aansprakelijk voor de schade, ook al ben je niet de veroorzaker.

Je auto heeft een Europese toelating, maar de uitrusting van je wagen zoals brandblussers, veiligheidshesjes, verbandtrommels en banden vallen onder de lokale wetgeving.

Als bezoeker dien je daar ook aan te voldoen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Frankrijk zijn ze alleen verplicht bij winterse toestanden. Is wel verwarrend,  rij je bijvoorbeeld naar Parijs en er zijn geen wintertoestanden in de departementen van het Noorden, dan mag het op zomerbanden. Kom je in de omgeving van Parijs en er is een wintertoestand daar, dan zijn winterbanden verplicht. Pfff kunnen ze het nog moeilijker maken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...