Ga naar inhoud


Editie 05 - VU+ UNO (HD PVR Enigma II)


Michel

Aanbevolen berichten


  • Reacties 73
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • Moderator

Ik kijk naar de tv, en niet naar me vu smile.

 

Maar ik ben het wel met jullie eens het is niet echt een toonbeeld van strak design.

 

Leuke review, en een leuke box als je een ding voor je slaapkamer of studeerkamer wil of als je niet heel veel wilt opnemen.

 

groet,

 

Wiz

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

over smaken mag men niet twisten is fout

over smaak kan men twisten

't heeft echter geen enkel nut bij zo'n blik kastje met lich'ies erin

 

of je hebt hem naast de High-End installatie staan op de dressoir en dan springt ie in 't oog (bijtend) :D

 

en toch denk ik dat ik er een haal voor het testen en hobbyen tot de Ultimo uitkomt (dan mag die Uno weer weg wink )

 

ciao

 

Shewolve

Intergalactic Lovers

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel
Dat geldt voor beide.

Je moet bij de VU+ ook de ontvanger rebooten en op een knopje drukken om de update uit te kunnen voeren. Qua handelingen is de webbrowser dus minder werk.


Ik kan alleen voor de DUO spreken, maar die flasht als hij bij booten een stick met de juiste files aantreft. Heb dus 1x gehad dat de stroom er af vloog (en weer op) en hij begon zichzelf weer te flashen, opnieuw. Vrouw boos, zenderlijst eruit, paniek je kent het wel.. smile
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Klopt, alle andere receivers (ET9000, de hier beschreven UNO enz.) doet dat niet.

 

Daar moet je echt herstarten, knopje drukken en bevestigen.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel
Klopt, alle andere receivers (ET9000, de hier beschreven UNO enz.) doet dat niet.

Daar moet je echt herstarten, knopje drukken en bevestigen.

Mvg,

Michel


Bij de ET9000 heb je een bestand welk unforce heet. Als je dit hernoemt naar force dan word zonder bevestiging geladen. Het ligt aan de image welk ze de voorkeur geven. Anders hoef je maar 1 keer knopje te drukken voor de bevestiging en niet zoals je zegt knopje drukken en bevestigen. (Weer een handeling minder wink )

Persoonlijk vind ik USB velen malen makkelijker.
Iemand met weinig computer kennis kan naar mijn mening makkelijker met USB omgaan dan met webinterface pagina's.
Tevens groot voordeel veel winkels geven de klant een USB stick met backup image.
Bij de ET9000 als de winkelier de unforce naar force heeft hernoemt dan hoef je alleen maar USB stick in de ontvanger te doen en herstarten. Iets simpelers is er denk niet.

Ik verwacht dat er ook een force manier is voor de VU+ uno. Misschien dat iemand dit weet?


Mut@nt HD51 4K twin DVB-C with Ziggo CIplus

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Iemand met zo weinig computer kennis dat hij een dreambox/xtrend/vu+ niet aan zijn router aan kan sluiten, beschikt sowieso over onvoldoende kennis om zo'n receiver van software te kunnen voorzien, in te kunnen stellen en ten volle te kunnen benutten. Zonder netwerkverbinding heb je immers vrij weinig aan zo'n geavanceerde receiver.

 

Dan levert USB wat dat betreft dus geen enkel voordeel op.

 

Dergelijke mensen kopen geen enigma2 receiver.

 

Waar gaat dit verder over? De reviewer vind het webinterface handiger en het vergt feitelijk beduidend minder handelingen.

 

Verder mag iedereen zijn eigen voorkeur hebben.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel
Iemand met zo weinig computer kennis dat hij een dreambox/xtrend/vu+ niet aan zijn router aan kan sluiten, beschikt sowieso over onvoldoende kennis om zo'n receiver van software te kunnen voorzien, in te kunnen stellen en ten volle te kunnen benutten. Zonder netwerkverbinding heb je immers vrij weinig aan zo'n geavanceerde receiver.

Dan levert USB wat dat betreft dus geen enkel voordeel op.

Dergelijke mensen kopen geen enigma2 receiver.

Waar gaat dit verder over? De reviewer vind het webinterface handiger en het vergt feitelijk beduidend minder handelingen.

Verder mag iedereen zijn eigen voorkeur hebben.

Mvg,

Michel


Voor netwerk aansluiten heb je weinig tot geen kennis van computers nodig. Kabel in de router steken en klaar...
Tevens zijn er veel mensen welk de box doen installeren bij mensen welk niet genoeg kennis hebben om de box te installeren en herprogrammeren.

Dan is het eigenlijk wel heel simpel om deze klanten een USB stick te geven en als ze perongeluk iets hebben verandert even de backup eroverheen en kunnen weer verder.

Dus eigenlijk is de VU+ uno dan VEEL gebruiksvriendelijker voor de mensen welk minder of geen verstand hebben van computers.

Is denk wel een goed punt om te vermelden in de review.

Mut@nt HD51 4K twin DVB-C with Ziggo CIplus

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Lol, dat gaat met een Dreambox ook prima. Daar heb je geen ET9000 voor nodig. Er zijn talloze goede backup oplossingen. Die zit zelfs in enigma2 zelf, maar die van Pli (gebaseerd op een idee van Ronaldd) is ook erg handig. Daar heb je zelfs geen USB stick voor nodig, maar die kan je er wel voor gebruiken.

 

Met je opmerking over de eenvoud van netwerken bevestig je eigenlijk dat het upgraden voor de meeste mensen via internet browser echt handiger is.;)

 

Maar.... als jij gelijk wilt hebben, krijg je het van mij hoor. Mij maakt het namelijk niet uit hoe die firmware in een ET9000 gezet wordt, ik heb er geen (meer), wil er geen en koop er geen.

 

Ik heb alleen geschreven dat wij vinden dat het met een webinterface handiger werkt en wat een ander daar van vind, moet hij weten.

 

Mvg,

 

Michel

 

 

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

't zal wel aan mij liggen, maar liefst had ik een ontvanger met beide mogelijkheden.

 

Ik heb eens gehad dat m'n dm7020 crashte, dus 'even' flashen over de webinterface. Blijkt er iets mis is in m'n netwerk waardoor de flashprocedure stopt met een vage foutmelding over een verbinding die tussentijds herstart is. sick

 

Gebeurt hetzelfde met m'n ET9000 en dan blijkt natuurlijk net op elke stick onmisbare info te staan, dus eerst kopieren, stick wissen etc. en in beide gevallen een vrouw die de druk 'lichtjes' opvoert gezien de serie die bijna gaat beginnen. :D

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan ook niet begrijpen dat er mensen zijn die de voorkeur aan een stick geven. Heb nog een Ipbox910, stick juist formatteren, bestanden er op zetten die je hebt moeten downloaden, achter de ontvanger zitten pielen om erin te steken, toetsen bedienen met opstarten,flashes, stick weer verwijderen.

Dan mijn DM500HD. Downloaden wat toch al moest met de pc, webinterface, bladeren... en gaan... ik hoef er niet meer voor op te staan. Heeft geen toelichting meer nodig wat mij betreft smile

Uit de review begrijp ik dat de afstandsbediening wat minder is en zo te zien is die niet te vergelijken met die van de dreambox.

Geloof best dat het een goed alternatief is, maar doe mij maar die kleine dreambox smile

DM500HD, Ubuntu 14.04-server-tvheadend-TBS6981-TBS6922SE-OSCam, Xubuntu/XBMCbuntu 14.04 front end's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

De afstandsbediening is wel minder goed dan de Omega van de dreambox, maar slecht is die niet.

 

Het grootste nadeel vind ik de onlogische plaatsing van de menu en exit toets en het feit dat die toetsen ook nog eens vrij klein zijn.

 

Kwalitatief is hij wel een stuk beter dan de vreselijk goedkope afstandsbediening die bij de ET9000 zit.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: wiz
Ik kijk naar de tv, en niet naar me vu smile.

Maar ik ben het wel met jullie eens het is niet echt een toonbeeld van strak design.

Leuke review, en een leuke box als je een ding voor je slaapkamer of studeerkamer wil of als je niet heel veel wilt opnemen.

groet,

Wiz

Geen toonbeeld van design??? Joh, dan bouw je er toch zelf een mooi kastje omheen, of pak je een kwast en plamuur cq polyester ter hand?
Leuk voor de hobbyisten die er weer een mooie bezigheid bij hebben.
Wellicht een nieuw topic voor Sat4all ?? "VU+ case mod" :D

Wat je al zei, het gaat om de inhoud, niet om de buitenkant.
Ik heb ooit de inhoud van de DM500 in een 5.25" slot van een mediacenter pc gebouwd, gewoon omdat het kon en omdat het dan weer een extra kastje in de huiskamer scheelde.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...