Ga naar inhoud


Ultimo en nog ander zeer interessant VU+ nieuws


Edgario

Aanbevolen berichten

Ok, dus jij stelt dat de beeldkwaliteit beter is dan de VU+ Duo. Dat lijkt mij echt sterk, maar ongezien kan ik je alleen maar geloven ;)

ja anders is het niet...

zien is geloven dus hopelijk heb je snel eentje voor je review... ;)

 

sorry, overigens ik heb ook de DM7020HD onder ogen gehad bij een kamaraad

aangepast door Tonskidutch

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Beheerder

Ok en jij denkt de beeldkwaliteit te kunnen vergelijken aan de hand van wat je elders op een andere zender op een ander tijdstip met een andere receiver op een andere TV hebt gezien?

 

Zo werkt het niet en dat zal jij toch ook wel weten hoop ik ;)

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja Michel zo kunnen we wel door gaan...

Ofschoon je helemaal terecht opmerkt dat je situatie A niet 1:1 kunt vergelijken met situatie B indien ze niet naast elkaar staan...

toch ben ik geoefend uit hoofde van mijn vak visueel heel precies te kunnen kijken en beoordelen

 

Daarnaast was de stelling eerder, de nieuwere receivers (zo moet je het dan maar lezen) hebben beter spul aan boord zoals naar ik meen ik in bovenstaande vergelijking, op scart met dezelfde RGB en HDready Plasma bij mijn eigen Ultimo vaststelde dat het beeld iets beter is ten opzichte van de DUO.

Die begrijp me goed helemaal niet verkeerd was.

 

Overigens daar waar meerdere gebruikers die Ultimo nu al hebben is dergelijke observatie ook op de fora te lezen.

 

maar we zien graag een HD-tv met HDMI aansluiting tegemoet opdat ik ook per HDMI dat vergelijk kan testen tussen DUO en Ultimo... ;)

 

ciao

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik ben ook uitermate kritisch op beeldkwaliteit en ik ken diverse mensen waarvan enkelen zelfs ISF calibraties uitvoeren en van de materie zeer veel verstand hebben, maar geen van hen is in staat vast te stellen wat jij denkt vastgesteld te hebben.

 

Dat is simpelweg niet mogelijk. Hoe je het ook bekijkt, hoe geoefend je oog ook is. :)

 

Hoe zeer ik ook prijs stel op jouw mening en ervaringen, de 'feiten' over de beeldkwaliteit neem ik even met een korreltje zout. ;)

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe dan ook, het is een mooi apparaat en na een aantal maanden van testen kan ik wel verklappen dat deze goed presteert, al kan ik het niet vergelijken met de DUO, want die heb ik nooit in mijn bezit gehad. De Ultimo wordt wel wat warm, vooral rondom de 3 tuners, dus een ventilator is wel nodig.

Vooral het display is een aanwinst, al zullen velen dit afwijzen, informatief is dit, mits de image dit ondersteunt een drietal stappen vooruit t.o.v. de UNO (of de DUO).

De pootjes? echt niet lelijk en ook nodig voor de warmtehuishouding.

You can never solve a problem on the level on which it was created
Groeten, Jos
VU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jos, hoe wordt hij uitgeleverd? 2xS2 of een andere combinatie van tuners?

 

zoals je hem besteld hebt...

de goedkoopste is 1 dvb-S/S2 + 1 dvb-C/T + drie leeg

of

de goedkoopste is 1 dvb-S/S2 + 1 dvb-S/S2 + drie leeg

of

de goedkoopste is 1 dvb-C/T + 1 dvb-C/T + drie leeg

 

en dan met 3 gevuld wordt het duurder

je kunt kiezen wat jij wil

 

ciao

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ziet er goed uit dat mainboard zo op het eerste oog.

 

Het lijkt wel een eng klein voedingkje voor een receiver met HDD, 3 tuners en zo'n flink display.

 

Wij hebben niets meer van de distributeur uit Groningen en niets meer van de fabrikant gehoord. Jammer.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Naja, wat in het vat zit verzuurd niet denk ik? Zou natuurlijk kunnen dat nog niet alle leveranciers zijn voorzien van een partij Ultimo's, en dat men nog druk bezig is met de distributie van deze gave box.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...