Ga naar inhoud


Ultimo en nog ander zeer interessant VU+ nieuws


Edgario

Aanbevolen berichten


Leuke ontwikkeling van VU, de xbmc4stb.

Wellicht dat er dan toch een goed werkende combinatie komt van een linux sat receiver een media player, want huidig zijn de mediaplayer functies het net niet in de sat receivers van vandaag, daarom heb ik beide ook zelf apart.

 

Vraag me wel af welke weg ze gaan inslaan, betekend dat wellicht het mogelijke einde van open embedded / Enigma2 ?!

Zo het eerlijk gezegd niet zo erg vinden, daar de rek er wel een beetje uit is. En de community voor dat nieuwe platform zal denk ik nogal wat groter zijn gezien de complexiteit wat lager is.

 

Aan de andere kant heeft XBMC natuurlijk ook toekomstig PVR integratie staan, dacht na de 'eden' versie. Dus ja vraag me af, en kijk uit naar wat beide te bieden hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel


2. XBMC op een VU+. Daar heb ik zeer weinig vertrouwen in. Daar is zo'n box echt niet vlot genoeg voor.


Michel


dat heeft niemand geschreven, dat is een separate ontwikkeling op een nieuwe machine die in 2e kwartaal 2012 "zou" moeten uitkomen
dus niet xmbc op ultimo, maar een nieuwe doos.
ciao

afbeeldingen van vuplus-support

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

XBMC op de VU+, Dat is toch een beetje mijn natte multimediadroom... Ik ben al jaren groot XBMC fan en heb echt nooit kunnen wennen aan de mediaplayers op de Dreambox en VU+. En het scheelt weer een apparaat in mijn kast. Prachtig nieuws dit!

VU+ Duo + Multytenne 45

Meestal met de laatste PLi

Pana TH-42PV70

XBMC/ASrock ion 330/Wii/ch3snas/TX-SR707/svs 25-31 PCi

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jawel, maar ik neem aan dat op die "nieuwe doos" waar XBMC op kan ook dvb-s tuners in komen. Derde kwartaal 2012 staat in de folder. XBMC4STB. Ik open nu de VU+ streams op XBMC, werkt leuk maar verre van optimaal.

VU+ Duo + Multytenne 45

Meestal met de laatste PLi

Pana TH-42PV70

XBMC/ASrock ion 330/Wii/ch3snas/TX-SR707/svs 25-31 PCi

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Als ik xbmc wil, installeer ik TV headend en XBMC op een HTPC. Dan ben ik wezenlijk goedkoper uit en flexibeler dan het kopen van een halffabricaat.

 

Ik geloof niet in dit soort hardware. Dat gaat te veel op een PC lijken en dat doet een echte PC toch echt beter.

 

Mvg,

 

Michel.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel

Ik geloof niet in dit soort hardware. Dat gaat te veel op een PC lijken en dat doet een echte PC toch echt beter.

Mvg,

Michel.


Ben ik deels met je eens, maar ik denk juist dat we de komende jaren optimale integratie gaan zien. Vroeger had ik een server die m'n downloads verzorgde. Nu doet m'n kleine xbmc atom htpc dat met sabnzbd. Scheelt weer een machine in huis. Als straks de hardware krachtig (en zuinig) genoeg is dan verwacht ik verregaande opensource integratie oplossingen. En ik hoop dat VU+ hierin met XBMC4STB het voortouw gaat nemen. Ik wacht ook nog op tv's met de mogelijkheid om hier zelf software op te zetten in de vorm van xbmc (of een afgeleide hiervan).

Begin dit jaar is aangekondigd dat Sigma support gaat bieden voor xbmc. Geen idee hoe ver het hier mee staat. Maar goedkope (100 - 150 euro) xbmc devices komen er aan.

VU+ Duo + Multytenne 45

Meestal met de laatste PLi

Pana TH-42PV70

XBMC/ASrock ion 330/Wii/ch3snas/TX-SR707/svs 25-31 PCi

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel
Als ik xbmc wil, installeer ik TV headend en XBMC op een HTPC. Dan ben ik wezenlijk goedkoper uit en flexibeler dan het kopen van een halffabricaat.

Ik geloof niet in dit soort hardware. Dat gaat te veel op een PC lijken en dat doet een echte PC toch echt beter.

Mvg,

Michel.


halffabricaat ???

Ik zag in Okura hotel in Amsterdam met mijn eigen ogen een fantastische XBMC testontvanger met een verbluffende media beeldkwaliteit met verbluffende graphics.
Dit is niet gezien op een E2.
Ik sprak met de coders en ze werken heel veel op coding van deze new ontvanger.


VU Ultimo.

VU Ultimo is een fantastische ontvanger
met een zeer goed ontwerp met een zeer goed beeld
en een zeer mooie display en een dual/dubbel afstandsbediening voor native internet browser en als standard AB.

M.v.g Miro
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat geloof ik best, maar media afspelen is dan ook precies het sterke punt van Xbmc. Het sterke punt van Enigma is televisie.

 

Er zijn een hoop zaken die je voor televisie goed moet krijgen, waaronder snel zappen, compatibiliteit met de vele EPG's, omgang met tientallen soorten betaalkaarten die in omloop zijn, compatibiliteit met CI-modules, teletekstafhandeling, en voor de toekomst MHEG5 en HBBTV.

 

Het geschikt maken van Xbmc voor deze taken is een titanenwerk. Dat Vu+ de uitdaging aangaat is een teken dat ze lef hebben, maar enige scepsis is op zijn plaats.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel
Als ik xbmc wil, installeer ik TV headend en XBMC op een HTPC. Dan ben ik wezenlijk goedkoper uit en flexibeler dan het kopen van een halffabricaat.

Ik geloof niet in dit soort hardware. Dat gaat te veel op een PC lijken en dat doet een echte PC toch echt beter.

Mvg,

Michel.

Veel mensen willen gewoon een alles in 1 kastje en niet klooien met een losse PC die weer allemaal updates moet hebben en een virusscanner en al die onzin.

Gewoon 1 apparaat wat alles kan, bij voorkeur ook nog allemaal in de TV gebouwd. Dat gaat echt de toekomst worden, kijk maar hoeveel smart TV's er uitkomen waar echt alles al in zit. Werkt misschien nog niet perfect maar dat is slechts een kwestie van tijd.

Gigablue Quad Plus 2x DVB-S2 2x DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Origineel bericht van: Edgario
Dit toetsenbord is weer handig voor de webbrowser die er op te draaien is.


en dat (toetsenbord en muis) zal ook met de webbrowser werken op de VU+ (vanaf DUO met succes, zal ik er dan bij schrijven)

Citaat:
Also der Webbrowser kommt noch diesen Monat. Wir haben in schon am laufen

citaat van Vuplus-support 05-10-2011

hetgeen ik kan bevestigen.

dat maakt het toch wel aardig spannend hoe de modellen aktief ondersteund worden en blijven en daarmee de keuze lastiger wordt welk model te kiezen.

maar ik zeg echter niet dat je pC aan de kant komt te staan
want die is nog steeds ugh maal sneller m.b.t. webbrowser.
hetgeen evident is...
concurreert echter met de mobiele telefoontjes (qua snelheid).

ciao

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: Gorefest

Veel mensen willen gewoon een alles in 1 kastje en niet klooien met een losse PC die weer allemaal updates moet hebben en een virusscanner en al die onzin.

Gewoon 1 apparaat wat alles kan, bij voorkeur ook nog allemaal in de TV gebouwd. Dat gaat echt de toekomst worden, kijk maar hoeveel smart TV's er uitkomen waar echt alles al in zit. Werkt misschien nog niet perfect maar dat is slechts een kwestie van tijd.


Tuurlijk. Dan gaat dat ene alleskunner apparaat ineens stuk, en dan ben je alle functionaliteit in een klap kwijt. Doe mij maar een los scherm en een losse settop box, en voor browsen een gewone pc of laptop.

Tot nog toe heb ik nog niet echt een alles in 1 ding gezien wat alles ook echt fatsoenlijk deed. Het is vaak een beetje van het een en een beetje van het ander.

Voorlopig denk ik dat ze bij VU+ nog lang niet klaar zijn met ontwikkelen, en dat ze nog wel even aan de weg blijven timmeren met leuke apparaten die ze op de markt zullen gaan brengen.

En wat ook fijn is is dat ze de reeds bestaande boxen ook nog voorzien van updates.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...