Ga naar inhoud


Ultimo en nog ander zeer interessant VU+ nieuws


Edgario

Aanbevolen berichten

Het lijkt wel een eng klein voedingkje voor een receiver met HDD, 3 tuners en zo'n flink display.

 

Inderdaad. Nu zegt grootte niet alles, met moderne componenten kunnen voedingen heel compact zijn, maar dat is hier niet het geval. Deze voeding lijkt me vooral eenvoudig, aan de koelblokken te zien moet er overtollige spanning weggedissipeerd worden. Als het er van komt dat je een review gata maken, hang hem eens aan een stroommeter. Ik ben benieuwd hoe het zich verhoudt met de Duo.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Beheerder

Het kan ook dat de voeding minder verschillende spanningen levert en deze op het mainboard zelf worden geregeld en verdeeld. Dat kan ook een uitstekend oplossing zijn en dan heb je inderdaad alleen een simpele voeding nodig.

 

Ik zie op het blote oog in de voedingslijn op het MB iig één flinke spanningsregelaar.

 

Mochten we er verhoopt toch nog een krijgen, gaan we daar zeker even naar kijken.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op het motherboard zitten inderdaad ook nog spanningsregelaars. De voeding wordt wel warm, maar niet extreem warm en dat bij 3 tuners.

De MB temperatuur is gemiddeld zo'n 45 °C, in de zomer zal dat wellicht veel hoger liggen. Ik vind het zelf van belang dat de elco's niet te heet worden, ivm de levensduur.

You can never solve a problem on the level on which it was created
Groeten, Jos
VU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik de VU+ Ultimo uitschakel zie ik op het display de temperatuur (31 graden)

< niet wellus nietus, enkel een constatering

 

der zijn altijd wel situaties te bedenken dat een receiver warmer wordt dan normaal

dus JosFop4Sat ik betwijfel niet je constatering, maar dat is een lokale situatie 31<>45

 

zoals in een slecht geventileerde kast plaatsen of op de stereo-toren plaatsen (kon je zien op mijn fotootje)

of een nare ingebouwde harddisk met 7200 rpm

bovendien gaat er pas iets mis als het de grenzen van de geadvisserde werkingsgraad overtreft.

 

veel van dat soort onderwerpen worden elke keer weer bij elk nieuw receiver model gestart van VU+ of anderen

zoals ook doorgeboord over de beeldkwaliteit die vele beginners niet zonder hulp kunnen instellen (VU+ of anderen)

zoals niet geleerd te hebben, na aandachtig lezen van ons forum hoe je een image moet flashen

zoals welk image is eigenlijk het beste (ook de natte dweil van het forum)

 

het forum was bedoeld om de gebruikers te helpen, voor of na keuze van gekozen apparatuur

 

men leest teveel

 

A) -natte dweil kritiek zoals daar zijn:

-beeldkwaliteit

-warm worden

-welk image werkt het beste erop

-de auto vergelijking

-het uiterlijk van de receiver

-en nog wat soortgelijke "keywords"

 

en niet

 

B ) -veel belangrijker is:

-degelijkheid van het component (ook een Elco what ever je als gebruiker daarover moet weten)

-eventueel de ergonomie van je afstandbediening

-comfortabel installeren en gebruik (linux is een kleine kunst, maar dan ook klein en geen onoverkomenlijk probleem)

-plugins en skins gebruiken, ja sommige vinden "picons" ook belangrijk

-opstartproblemen en opnameproblemen

-compatibel in het netwerk met pC en andere apparaatjes

-toegankelijk menu voor je grootmoer en de kinderen

-vergelijkingen met >klasse en soort< gelijke recievers

 

C) ik heb het niet eens over de nieuwe standaard die je opgelegd wordt inzake dvb-s2

 

Als je nu alle berichten filtert en kijkt naar wat grotendeels terugkeert in de berichten is dat men elkaar wil overtuigen van iets anders EN niet enkel elkaar helpt. < het valt op 2011

Een stelling in zo'n bericht brengen is op zich oké, maar er zijn ook klassiekers als "dooddoeners", zoals heb je een geeikte Digitale Thermometer om dat aan te tonen.

 

Waarom nu zo'n relaas?

Wel omdat ik uiterst tevreden ben EN omdat ik me kan voorstellen dat iedereen die ook een eigen keuze heeft gemaakt EN zelfs een andere keuze heeft gemaakt, tevreden moet/mag zijn.

Zonder die twijfels van anderen hebben we allemaal een fijn werkende installatie.

Maar je kennis over en met een bepaalde reciever is OOK een budget kwestie naast de rare wens altijd de beste te hebben.

Die beste is er nog steeds niet betreffende A) en B ) de Engelstalige spreken van : it is an ongoing development.

 

ciao

aangepast door Tonskidutch

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben er ook heel blij mee hoor Tonski :P, ik ben alleen wat bescheidener in mijn bewoordingen, want voor je het weet lig je in de clinch met iemand met meer kennis over de VU+ apparaten dan ik.

Zodra de S-tuners volgeboekt zijn, schakel ik regelmatig over naar de T/C tuner, waar ik Digitenne op ontvang.

Ik kan deze receiver dan ook echt aanraden aan gebruikers die iets meer dan de Satelliet kanalen willen bekijken/opnemen.

Kos een paar cente, maar dan hebbie ook wat...

You can never solve a problem on the level on which it was created
Groeten, Jos
VU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3

Link naar reactie
Delen op andere sites

JosFop4Sat

 

geloof ik je.

ik ook dus.

 

maar de echte " iemand met meer kennis over de VU+ apparaten dan ik. " kan pas ontstaan als er anderen zijn die een hebben staan en gebruiken

 

dat gemiereneuk over specifikatie ben ik al lang moe

Dat was mijn stelling in het eerder geplaatst bericht: je kunt tevreden zijn.

 

nu interessant ik ben avi's en mkv's aan het testen, waar ik die vandaan moet halen is een apart verhaal, en nog geen enkel haperde.

 

ciao

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat doet ie dus niet.

Voor de aardigheid nog even een test gedaan m.b.t. het aantal opnames wat de Ultimo tegelijk kan uitvoeren.

Tuners: 2xS2 en 1xT/C

En ik had 8 (!) opnames tegelijkertijd :

 

 

3 FTA recordings DVB-T

 

5 encrypted recordings DVB-S2

 

En ik kon 1 van de lijst van de opgenomen live bekijken en via de mediaplayer.

You can never solve a problem on the level on which it was created
Groeten, Jos
VU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3

Link naar reactie
Delen op andere sites

inderdaad JosFop4Sat gisteren nog getest video_ts op NAS van dvd met dts (16 blocks) gaat zonder geluid en blijft vaker hangen.

eentje zonder dts gaat prima

dus pure dvd en geen image

 

er zijn overigens ook al 2 maal nieuwe drivers uitgebracht en momenteel test ik een nog nieuwer image dan de 4.0

 

komt allemaal in orde. :P

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik volg deze thread op de voet en met veel intresse. Dit zal de nieuwe decoder hier worden zodra ik hem ergens kan halen want iedereen zegt voorraad te hebben maar als je besteld hebben ze in eens niks ;)

 

Wordt hij nou uitgeleverd met standaard 2x s2 tuner of 1x s2 en 1x t/c? Dit laatste wordt ook door sommige shops beweerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo

Ik volg dit draadje ook al een tijdje om te zien of het iets voor mij is

Het gaat mij niet om de looks van het kastje zelf al lijkt mij de display al wel een pluspunt hebben

Ik heb zelf de Duo en aan 2 tuners voor de satelieten heb ik genoeg

Als ik dus een Ultimo zou kopen zou ik dat met 2 sat tuners doen

Kan iemand mij zeggen wat het voordeel zou zijn als ik een Ultimo zou kopen

 

Mvg

VU+ Duo 1TB HDD met Pli Image
Mutant 1200HD met Pli image
Multytenne 45 + 110cm schotel met triple lnb
Philips 37pfl9603

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toppert,

mis je iets bij de DUO, dat is ook een insteek om te bepalen of de Ultimo je nu al meer gaat opleveren

wellicht daar die Ultimo een krachtigere processor heeft en meer flash geheugen heeft kunnen uitgebreidere images en plugins erop draaien

wellicht ook daar het nieuwe een attraktie is

en wellicht ook daar het een 3 losse insteek-tuner gat in de markt receiver is die voor dat budget nog niet voorkomt

 

is je DUO momenteel genoeg sattv voor jouw, dan verslijt hem.

ciao

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...