Ga naar inhoud


WiFi syncen iTunes werkt niet


Aanbevolen berichten

Iedereen al de nieuwe software op zijn Apple Phone, Pad of Pod gezet?

 

De meningen zijn verdeeld, ik had er zelf ook iets meer van verwacht.

 

Maar de grootste tegenvaller is het synchroniseren van de podcast in iTunes niet via WiFi werkt, op het moment dat ik de kabel eruit trek ziet de PC de Iphone en iPad niet meer, ondanks dat alle procedures gevolgd zijn, werkt het bij jullie wel? Het gaat bij mij om een Windows7 64b PC.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites


Even verplaatst naar het goede subforum

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het werkt hier prima met iPhone en iPad. Voorwaarde is wel dat je op hetzelfde wifi netwerk zit.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet de sync eenmalig instellen en dat moet via een kabel gebeuren

 

Volg deze stappen:

  1. Sluit je iphone/ipad/ipod aan met de kabel op je mac.
  2. Itunes start op en het toestel verschijnt bij apparaten. (vb iphone van ...)
  3. Klik op je toestel en vink in de overzicht tap bij opties "Synchroniseer met deze iphone/ipad/ipod via Wi-Fi" aan.
  4. Daarna klik je rechts onderaan op "pas toe" en daarna op synchroniseer.
  5. Koppel je toestel los en het syncen zou nu via wi-fi moeten werken

Dit herhaal je voor alle toestellen die je wil syncen via wi-fi

 

 

 

Met iOS 5 heb je nu uiteraard de keuze of je een sync uitvoert op je mac of een reservekopie zet op icloud.

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Je moet de sync eenmalig instellen en dat moet via een kabel gebeuren

 

Volg deze stappen:

  1. Sluit je iphone/ipad/ipod aan met de kabel op je mac.
  2. Itunes start op en het toestel verschijnt bij apparaten. (vb iphone van ...)
  3. Klik op je toestel en vink in de overzicht tap bij opties "Synchroniseer met deze iphone/ipad/ipod via Wi-Fi" aan.
  4. Daarna klik je rechts onderaan op "pas toe" en daarna op synchroniseer.
  5. Koppel je toestel los en het syncen zou nu via wi-fi moeten werken

Dit herhaal je voor alle toestellen die je wil syncen via wi-fi

 

 

 

Met iOS 5 heb je nu uiteraard de keuze of je een sync uitvoert op je mac of een reservekopie zet op icloud.

 

Zoals al eerder gemeld worden deze standaard handelingen uiteraard uitgevoerd maar dan doet hij het dus nog niet. Wordt wel meer melding van gemaakt maar helaas nog geen oplossing.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat zie je dan wel gebeuren? Zie je hem wel draadloos in itunes?

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee, en met mij een aantal andere Windows7 64 gebruikers, ik heb er ook nog even een USB Wifi aangehangen en dan doet ie het wel maar ik wil bedraad internetten en dergelijke dus dat is geen optie.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan diverse oorzaken hebben o.a. de firewall instellingen. Er zijn veel mensen overgestapt op smart security van ESET. Hier zit ook een firewall in dat de boel kan blokkeren.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is pertinent niet waar... Normaal is mijn laptop draadloos verbonden en dan werkt het gewoon (uiteraard) echter als ik hem bedraad heb aangesloten werkt het ook, maar dan gewoon via mijn AP

 

 

Edit.

 

Grappig, hier stond toch echt een post van iemand anders boven waar ik op reageer. Er werd dus gemeld dat enkel werkt als je draadloos verbonden bent.....

aangepast door winwiz
aanvulling

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...