Ga naar inhoud


Welke Dreambox kan je doorlussen naar 2e ontvanger?


iamsander

Aanbevolen berichten

Momenteel heb ik een Triplesat (2 kabel uitgangen) en een (beperkte matig tot slechte) Philips 8121 HD ontvanger. Me 2e tv is momenteel met een scart kabel verbonden met boven maar daar kan je nu hetzelfde kijken want beneden aan staat.

 

Ik wil de Philips 8121 HD ontvanger voor me 2e tv gebruiken en een nieuwe ontvanger een Dreambox HD ontvanger aanschaffen.

 

Het is met de Dreambox de bedoeling dat ik zelf me zender volgorde kan bepalen, oneindig aantal bouqetten maken en min. 2 zenders tegelijk kan opnemen en een ander kan kijken.

 

Verder zou dus de Dreambox doorgelust moeten worden zodat ik op de Philips ontvanger boven ook tv kan ontvang los van wat er beneden aan staat. Op de Philips ontvanger hoef trouwens dan niet meer op te nemen.

 

Op dit moment gaat mijn voorkeur uit naar of de 8000 HD of de 7020 HD.

 

Weet iemand of dit mogelijk is of anders wat de beste mogelijkheden zijn?

Grote tripple sat schotel & Xtrend ET 8000 & Humax (Ziggo)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het is met de Dreambox de bedoeling dat ik zelf me zender volgorde kan bepalen, oneindig aantal bouqetten maken en min. 2 zenders tegelijk kan opnemen en een ander kan kijken

In het meest ongunstige geval zul je dan minimaal een 3 tuner machine moeten hebben. --> DM8000

 

Verder zou dus de Dreambox doorgelust moeten worden zodat ik op de Philips ontvanger boven ook tv kan ontvang los van wat er beneden aan staat.

Dat kan niet, de ontvanger boven is beperkt tot het kijken naar het kwadrant waar de ontvanger beneden op ingeschakeld staat.

 

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoor tegenwoordig dat een beetje goeie ontvanger al meerdere programma's tegelijk kan opnemen.

 

En het meerdere programma's tegelijk opnemen vind ik nog niets iets belangrijker dan dat ik vrij kan zappen op de ontvanger dan boven.

 

Bedoel je met beperkt dat het kijken naar het kwadrant waar de ontvanger beneden op ingeschakeld staat. Dat je daarmee dat als je beneden kijkt op de 28.2 je dat dan boven ook alleen kan met je ontvanger? Maar als je ontvanger meer zenders tegelijk kan opnemen terwijl je kijk dan moet er via de tuner van dreambox toch ook wel tuner vrij zijn om boven op de philips te zappen? Zal ook weer niet steeds gebeuren dat er 2 zenders tegelijk opnemen terwijl ik een 3e kijk. Terwijl er boven dan ook nog iemand wat kijkt.

 

Hoe hebben andere hier op het forum het gedaan als ze meerdere tv's hebben?

 

Zag trouwens dat de DM8000 geen hdmi aansluiting heeft dus moet je de ontvanger op de ouderwedse manier verbinden met de tv (scart) gaat dat niet ten kosten van de kwaliteit? Heb me philips nu verbonden via een hdmi.

Grote tripple sat schotel & Xtrend ET 8000 & Humax (Ziggo)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedoel je met beperkt dat het kijken naar het kwadrant waar de ontvanger beneden op ingeschakeld staat. Dat je daarmee dat als je beneden kijkt op de 28.2 je dat dan boven ook alleen kan met je ontvanger?

Nee, een kwadrant is een van de vier mogelijkheden in het tabelletje onder kopje Universal LNB: --> KLIK <--

 

Zag trouwens dat de DM8000 geen hdmi aansluiting heeft dus moet je de ontvanger op de ouderwedse manier verbinden met de tv (scart) gaat dat niet ten kosten van de kwaliteit? Heb me philips nu verbonden via een hdmi.

Bij een DM8000 zit een DVI naar HDMI kabel.

 

vGnp

aangepast door vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste iamsander

 

Met een Dreambox 8000HD kun je niet doorlussen. Er zitten twee F-connectoraansluitingen op, één voor tuner A en één voor tuner B. Een uitgang voor doorlussen is niet aanwezig, zie bijlage.

 

Als aanvulling op het kwadrant. Als je al zou willen doorlussen, dan kun je boven niet alleen naar een zender kijken met dezelfde polarisatie en hoge- of lage band, maar ook naar de satelliet waar de eerste tuner op staat afgestemd, dus Astra 1, 2 of 3.

 

Je zult dus echt moeten gaan kijken naar een schotel met 4 aansluitingen. Dat wordt dan een schotel met 3 losse lnb’s met elk 4 uitgangen en 3 diseqc-switches.

 

Je kunt er ook voor kiezen om voor de schotel boven een apparte kleine schotel te nemen.

post-55867-0-94560100-1319872709_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ie in de Dm8000 een extra tuner zet, kan ie wel doorlussen, maar dan nog zul je minimaal 3 aansluitingen aan de schotel moeten hebben om die 3 tuners volledig te kunnen gebruiken.

 

Volgens mij zit er in zo`n triplesat ding, van die alps lnb`s of vergelijkbaar. Wellicht kun je daar de lnb voor astra of astra3 vervangen voor 1 met 4 aansluitingen. Plaats die lnb die je dan over houd op de 13 graden. De gebruikte swiches hebben toch 4 aansluitingen

Dan zou ik de kabel met alleen astra3 naar de 8000 doen, samen met een kabel waar 4 posities op zitten. Dan kun je best wel wat opnemen en kijken tegelijk. En 1 kabel met 4 posities gebruik je dan voor je Philips boven.

 

Of de kabel met alleen astra3 naar de philips boven. Ik kan me voorstellen dat dat ook voldoende is.

 

Hoe hebben andere gebruikers dat opgelost ? Ik heb geen idee. Ik heb in elk geval zelf een dm8000 met 3 tuners en dus 3 kabels in gebruik. Verders heb ik in de slaapkamer een Dm500hd en bij de kinderen een dm800hd en een dm800se. Dat zijn 6 kabels. Ik heb een wavefrontier met 2 octo lnb`s (8 aansluitingen) 2 quatro lnb`s en 4 dubbele lnb`s

 

Gr.

Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Satkijker en Ptje,

 

Bedankt voor jullie reacties.

 

Klopt de Triplesat heeft maar 2 aansluitingen (kabels) en die zitten momenteel beide in de Philips DSR8121 HD. Zodat ik 1 zender kan kijken terwijl ik 1 andere zender kan opnemen. Ja ik weet het het is een beperkte matige tot slechte ontvanger. Ik heb ook nog maar een schotel voor bijna 2 jaar.

 

Zodra ik het geld heb is het belangrijkste nu eerst dat ik een goeie ontvanger heb waar ik alles mee kan wat ik zou willen zonder de beperkingen ik nu heb. Zou super zijn als me 2e tv (geen HD tv) via de Philips dan verbonden kan worden.

 

Extra kleine schotel zou optie zijn. Dan zou je dus weer een triple sat moeten om de Britse zenders te ontvangen. Of dus zoals Ptje schrijf de triple sat openmaken en er wat in aanpassen en toevoegen. Heb gelezen dat er nog een LNB in kan omdat er maar 3 inzitten. Niets voor de Hotbird maar daar zitten toch geen interessante zenders op.

 

Al de aanpassingen mbt de schotel daar zal denk ik de CD monteur niet voor komen en zelf heb ik best wel verstand van PC's en apparatuur maar brand me vingers liever niet aan de schotel zelf om te voorkomen dat ik opeens niets ontvang meer. CD monteur is al 2x geweest om beter af te stellen waarvan 1x op andere plek neerzetten. Ontvangst is nu prima. Zou dan iemand moeten vragen of inhuren die dat voor me doet. Denk dat men bij me thuis dat veel geld dat dat gaat kosten weer niet waard vind voor de 2e tv.

 

Daarom belangrijkste is dat goed ontvangst en mogelijkheden heb bij de hoofd tv en dat je meerdere zenders tegelijk kan opnemen is dan alleen al extra handig.

 

Eerder had ik een Rebox 8500HD ontvanger op het oog die heeft wel 2 in en 2 uitgangen. Maar dan zit je weer met bepaalde beperkingen die ene linux niet heeft vandaar dat ik me oog nu heb laten vallen op de Dreambox (liever het origineel en Duitse degelijkheid dan een Aziatische replica).

 

Kan altijd nog er voor kiezen als 2e tv niet gelijk verbonden kan worden later altijd nog een schotel te nemen met 4 aansluitingen die ook alle 3 satellieten 19 / 23 / 29 kan ontvangen.

aangepast door iamsander

Grote tripple sat schotel & Xtrend ET 8000 & Humax (Ziggo)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ptje schrijft:

“Volgens mij zit er in zo`n triplesat ding, van die alps lnb`s of vergelijkbaar. Wellicht kun je daar de lnb voor astra of astra3 vervangen voor 1 met 4 aansluitingen.”

Dat kun je echt wel vergeten. Technisat zou maar wat graag een Multytenne of Triplesat op de markt willen brengen met 4 aansluitingen. Dat hadden ze een aantal jaren geleden ook gezegd te zullen doen maar het bleek wegens ruimtegebrek niet mogelijk. Dan denk je toch niet als simpele satellietkijker dat even wel voor elkaar te krijgen, dat kun je echt wel vergeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan alles groter dan 80cm dat niet met een zelfbouw beugel?

13E tm 28,4? In ieder geval: triax, arcsat en wavefrontier!

 

Ik heb hier gewoon 2 dm800 ontvangers, Die zijn via het netwerk gekoppeld en hebben beiden een eigen switch en 3 dual lnb's.

via de partnerbox plugin ontstaat zo een virtuele dual tuner.

Gtz. Martje B

Link naar reactie
Delen op andere sites

@iamsander vraagt:

“Bestaat er wel een schotel die Astra 19 / Astra 23 / Astra 29 alle 3 kan ontvangen en dan 3 of 4 aansluitingen voor kabels heeft?”

Ja hoor. Als je niet veel waarde hecht aan de Hotbird, dan is een uitstekende schotel die niet al te groot is een Visiosat BISAT G3C voor de ontvangst van de Astra 1, 2 en 3 welke afmetingen heeft van 75cm breed en 64cm hoog. Plaats hierop 3 APLS Quad-lnb’s en gebruikt 4 diseqc-switches. Dan kun je 4 satelliettuners aansluiten. Deze Visiosat is beter dan een Triax 78 met multifeed rail. Ik zie die schotel voor ongeveer 125 euro staan zonder lnb’s inclusief de juiste lnb-houder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je Satkijker :-)

 

Heb het er thuis nog over gehad en men zegt me dat als de ontvanger meerdere programma's tegelijk kan opnemen en dan nog een zender kijken dan is tv boven niet zo nodig. Kan altijd ooit nog die andere schotel kopen.

 

Dus eerst maar eens een goeie ontvanger waar ik dat mee kan.

Grote tripple sat schotel & Xtrend ET 8000 & Humax (Ziggo)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...