Ga naar inhoud


Netwerkverbindingen vastleggen --> Vu+Duo reageert niet meer op AB


ROMAN

Aanbevolen berichten

Ten gevolge van dit draadje

http://www.sat4all.com/forums/topic/318308-dvd-station-van-pc-beschikbaar-maken-voor-vuduo/

wilde ik gedeelde mappen op mijn PC via het netwerk op de Vu+Duo (OpenPli, Enigma 6 dec., upgrade 8 dec.) benaderen.

Ik doe het volgende:

menu > Instellingen > Systeem > Netwerk > Netwerk browser.

Ik zie het netwerk en kies de PC die ik nodig heb.

Ik krijg de vraag of een gebruikersnaam en wachtwoord nodig zijn; antwoord nee

Ik zie de gedeelde mappen van de PC, sommige hebben een blauw/groen symbool, andere grijs met rood cirkeltje en daarin een wit kruisje.

Ik kies een map

Ik krijg weerom de vraag of een gebruikersnaam en wachtwoord nodig zijn; antwoord nee

Ik zie op het scherm een aantal eigenschappen van die map die men kan wijzigen en onderaan het bericht "Druk OK om op te slaan" > OK

Ik krijg het bericht "Weet u zeker om deze netwerkverbinding te bewaren ?"; antwoord ja

Dan komt het bericht: "Een ogenblikje geduld a.u.b. terwijl we uw netwerkverbinding bijwerken ..."

Dat bericht blijft gewoon (eeuwig ?) staan. Het toestel reageert op geen enkele knop meer van de AB, d.w.z. telkens je eender welke knop drukt, krijg je op het scherm een vierkantje met een schuine streep erin ...

Het toestel uit en aanschakelen met de schakelaar achteraan is de enige mogelijkheid om het terug in werking te krijgen.

 

Doe ik iets verkeerd of is er iets fout aan het systeem ?

 

Groetjes,

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Ik heb dit wel gedaan op mijn vu, alleen dan naar een nfs export en dat ging gewoon prima. Check eens je /etc/samba/smb.conf, en check of je workgroup van je samba server van je vu wel in dezelfde werkgroep zit als waar je pc in zit en probeer het dan nog eens?

 

Misschien moet je wel voor username en password kiezen als het een windows share is?

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Wiz

- werkgroep is OK

- soms is op de Vu+Duo het symbool van de gedeelde map na het uit/aan schakelen groen/blauw geworden en dan is die map op de VU+Duo bereikbaar

@ Jan Ambers

ik ga ook eens horen op het OpenPli forum

 

@beiden

bedankt voor de terugmelding

 

Groetjes,

Roman

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

het is gelukt.

 

Vermits de te delen mappen zonder paswoord zijn ingesteld - en hoewel ik op de vragen voordien naar gebruikersnaam en wachtwoord al "nee" had geantwoord - heb ik in het Verbindindingseditorscherm bij "Gebruikersnaam" het voorgestelde "username" en bij "Wachtwoord" het voorgestelde "*********" leeg gemaakt. En dat was het !

 

Groetjes,

Roman

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...