Ga naar inhoud


Welke Enigma2 plug-ins gebruiken jullie?


putemmer

Aanbevolen berichten


  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

EPG Refresh

Gaat al dan niet automatisch de geselecteerde zenders langs voor EPG Refresh

 

MovieCut

Knipt opnames gemaakt met de standaard in Enigma2 ingebouwde Cutlist Editor

 

MovieRetitle

Hiermee kun je opnames hernoemen

 

Reconstruct AP/SC

Hiermee kunnen de z.g. .AP en .SC bestanden (voor doorspoelen/doorklikken) opnieuw

aangemaakt worden. Handig als je alleen een .TS file hebt, of de bestaande corrupt zijn

 

Sherlock

Geeft een informatief plaatje van de bekeken zender (zie bijlage)

 

Suomipoeka

Een uitgebreide(re) Movielist feature (zie ook hier: --> KLIK <-- )

 

vGnp

post-44950-0-93440100-1325950527_thumb.jpg

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeker met zo'n omschrijving erbij kan een overzicht van plugins zeer interessant worden. Nu zie ik vaak aan de hand van de naam niet of het van meerwaarde kan zijn. Met de laatste twee (Sherlock / Suomipoeka) ga ik eens aan de slag als mijn nieuwe box binnen is.

80cm Schotel, 2 x Alps LNB's (23.5E/19.2E), 2 x Smart LNB's (28.2E/13E), Triax Multifeed rail.
XTrend 8000 (Openpli 4.0), XSarius Fusion HD SE (Openpli 6.0 release Candidate), DVB-C Stick Sundtek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Foreka dagelijks (heel mooi in het Nederlands gemaakt door Parasol en zijn makkers)

Meteo viewer.Prachtige plugin en 1 van de weinige enigma 2 plugins met bewegende beelden.Dagelijks

Webcam vieuwer en dan voornamelijk de lang termijn modellen van de Amerikaanse en Europeese weerdienst,die ik er zelf heb ingebracht.

My tube player soms

RSS reader dagelijks

Footbal plugin om te kijken welke wedstrijden er de desbetreffende dag worden gespeeld.Dagelijks

 

En al deze plugins voornamelijk tijdens de reclame.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom de vraag?

Het hangt zo vanaf wat je met een box wil doen en op welke software je draait denk ik.

Zelfs bij de Mc neemt niet iedereen een Big...

Ik heb bijvoorbeeld een hele nacht met xmltv crow rytec etc gespeeld totdat ik er achter kwam dat dat slechts het tv-programma(vooruitzicht) was wat ik al jaren en jaren gewoon met de guide knop oproep op zelfs op digitenne.(ook op PLI2.0 en nu pli2.1 van et9000 V4) dus zie ik er het nut niet van in.

 

Waarom wordt er bijvoorbeeld niet geantwoord of de Suntek usb uberhaupt wel opengaat (en hoe)....

Lijkt wel alleen in Duitsland en a 70 euro te koop dus een duur gokje want daar kennen ze digittenne geeneens..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Suntek werkt super goed op DM 800 ik gebruik hem namelijk als 2de tuner DVB-C

 

Het zou nog beter werken op een DM 800se omdat proces sneller is, ik heb bij mij nu default skin gekozen, als ik de PLI skin gebruikt en ik zap op een HD dan is mijn box traag, maar ja ik ook een DM800 1ste generatie.

Dreambox 7000S & 500 & 800 - Maxtor 80GB en Samsung 500GB - USBstick Swap - schotel 80 & 110cm - Moteck SG2100 - lnb titanium 0,2 db & duo lnb - openPLI - Satje07 settings - cccam 2.1.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

@vGnp,

 

De plugin Sherlock is inderdaad de moeite waard en heb deze toegevoegd.

Het is inderdaad zo, als er geen info bij staat neem je niet de moeite om een plugin te downloaden.

Betreffende Sherlock een vraag, niet alles komt overeen, komt misschien omdat ik een andere skin heb.

Maar waarvoor staat het volgende:

load average en Memorie Free?. Verder 2x het percentage in de signaalbalk, maar géén dB.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verder 2x het percentage in de signaalbalk, maar géén dB.

 

Kan van je skin afhangen denk ik. Verder heb ik (OpenPli) nog een instelling

Menu - Instellingen - Systeem - Diverse instellingen --> Zie bijlage

Waar ik ook nog e.e.a. mee wijzigen kan. Misschien is er voor jouw "probleem"

ook een instelling in dat menu aanwezig.

 

vGnp

post-44950-0-50239200-1326116074_thumb.jpg

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je antwoord.

Ik gebruik VTi en daar kan je dat ook aanpassen, is dus niet echt een probleem.

Ik ben eigenlijk meer gedesinteresseerd in wat "load average en Memorie Free" inhoudt.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik op en originele DM800:

 

Audio Sync (onregelmatig via het audio menu)

Autobackup (dagelijks automatisch)

EPGrefresh (dagelijks)

xmltvimport-rytec (dagelijks)

EPGsearch (paar keer per week)

webinterface (alleen als ik te lui ben om naar de woonkamer te gaan)

 

O ja, wat wel jammer is is het ontbreken van een site met een beschrijving en de instellingen van alle Enigma plugin's. Maakt het moeilijk om te bepalen of iets zinnig of onzinnig is dan wel een duplicaat van een andere plugin.

aangepast door JoeC
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Bedankt voor je antwoord.

Ik gebruik VTi en daar kan je dat ook aanpassen, is dus niet echt een probleem.

Ik ben eigenlijk meer gedesinteresseerd in wat "load average en Memorie Free" inhoudt.

Load average zijn Unix drie getallen die de belasting op het systeem weergeven. De drie getallen zijn gemiddelde belasting van de laatste seconde, de laatste minuut en de laatste 5 minuten. Of iets in die orde van grootte. Als bij load average alleen het eerste getal boven de 1 is, is de ontvanger met iets zwaars bezig. Als de andere twee ook boven de 1 zijn, is-ie al een tijdje bezig met iets zwaars. Omdat VTi/Enigma etc gewoon Linux zijn, kan je die info opvragen.

 

Memory free is een overzicht van het gebruikte werkgeheugen, niet te verwarren met de harde schijfruimte. Meestal krijg je 1 of 2 regels met daarin het totale geheugen, het gebruikte geheugen en wat er nog vrij is.

De eerste regel is het directe werkgeheugen, de tweede regel het swapgeheugen (als het aan staat).

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo Hadrian bedankt voor je info, weer wat wijzer geworden.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...