Ga naar inhoud


HTTP stream verpakken naar DLNA


kristofpoppe

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

 

Waar ik aan zat te denken en wat een fantastische oplossing voor velen zou zijn is dat we de stream van onze VUDUO kunnen doorsturen naar een TV met ethernet-aansluiting.

Ik dacht eventueel met een tussenliggende DLNA server waarop de TV dan inplugt om z'n stream binnen te nemen.

Op deze manier zouden we voor elke HTTP stream een aparte DLNA-verwijzing kunnen aanmaken om zo een tweede beeldscherm dat veel verder staat te kunnen aansturen.

 

Iemand enig idee of dit te verwezelijken valt ?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi kristofpoppe

-

met DNLA kun je nu al de opnames op de VU+ bekijken met zo'n TV

enkel een DNLA conforme server op de VU+ installeren zoals twonkymedia

-

met een desbetreffend webinterface op computer kun je ook de zender streamen die afspreelt of die extra vrije tuner benaderen van een twin receiver

zover gaat een en ander al...

 

die TV echter heeft geen webbrowser met al die plugins

de TV en haar meestal kompleet gesloten firmware systeem, waarop een webbrwoser zou "kunnen" werken is een heel andere kwestie

de meeste draaien onderhuids overigens linux... je komt er echter niet aan iets te wijzigen, op de samsung na

 

ciao

Sorry

Röyksopp & Jamie Irrepresible

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb paar weken terug zoiets gerealiseerd met behulp van tversity. Voor thuisgebruik is dat gratis.

Nu heb ik hier wel een server(tje) draaien dus dit kon er nog wel ff bij op.

Ik moest wel eenmalig de links die achter de "stream" knojes zitten van de verschillende kanalen vanuit de webinterface in tversity kloppen.

Niet moeilijk wel veel arbeid. Maar het werkt echt perfect. Mijn LG DLNA mediaspeler van ca 70 euro doet nu dienst op de slaapkamer en streamt alle kanalen door. Daarnaast ook direct alle dvd's/dvix/opnames/mp3/foto's bedenkt het maar.

 

Op openpli forum heb ik het iets meer in detail beschreven dus als het je ook wat lijkt moet je daar even zoeken naar bv "tversity"

aangepast door theparasol
Link naar reactie
Delen op andere sites

allo, ik heb je tversity oplossing eens bekeken en als test opgezet. Wanneer ik echter met mijn Samsung tv via dlna het kanaal vraag, krijg ik de melding dat het bestandsformaat niet ondersteund is. Ook transcoderen helpt hier niet. Ik heb de indruk dat Samsung zeer kieskeurig is op gebied van formaten. Mocht er iemand wel succes hebben, elke tip is welkom.

 

 

Ik heb paar weken terug zoiets gerealiseerd met behulp van tversity. Voor thuisgebruik is dat gratis.

Nu heb ik hier wel een server(tje) draaien dus dit kon er nog wel ff bij op.

Ik moest wel eenmalig de links die achter de "stream" knojes zitten van de verschillende kanalen vanuit de webinterface in tversity kloppen.

Niet moeilijk wel veel arbeid. Maar het werkt echt perfect. Mijn LG DLNA mediaspeler van ca 70 euro doet nu dienst op de slaapkamer en streamt alle kanalen door. Daarnaast ook direct alle dvd's/dvix/opnames/mp3/foto's bedenkt het maar.

 

Op openpli forum heb ik het iets meer in detail beschreven dus als het je ook wat lijkt moet je daar even zoeken naar bv "tversity"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik verwacht dat je profiles.xml moet aanpassen voor je samsung tv. Er staan daar een paar samsungs tussen. Voeg devices-ip xml tag toe bij een samsung tv die er al instaat. Hieronder een voorbeeld voor mijn dm800hd pvr. Die wordt niet goed herkent door tversity, maar wel als ik ip adres toevoeg. Proberen waard als je een bestaande samsung in die profiles.xml opzoekt en die devices-ip value="ïp van je tv" toevoegd.

 

Alleen dan kan de transcodering ook correct werken nl.

 

En anders een andere dlna server opzoeken, eentje die wel jouw samsung tv herkent en dus ondersteunt.

 

Suc6!

 

  <profile id="1cf7deaa-0dcc-011b-dac1-7600386d43c7">
	<friendlyName>Dreambox</friendlyName>
  <manufacturerName>Dream MultiMedia</manufacturerName>
  <modelName>Dreambox</modelName>
  <!-- Used to identify the media hub we are dealing with -->
  <devicesIP value="192.168.1.32"/>
	<!-- The Name of the media serverdevice description file that should be used in conjunction with a player that
		 corresponds to this profile -->
	<deviceDescription name="UPNP_AV_MediaServer_1.0.allservices.xml"/>

	<!-- The container identifier media players of this profile expect , The EZStream must receive 1, 2 ,3 ,4 for audio, images, video and iradio respectively or else it will fail -->
	<contentDirectory audio="1" photo="2" video="3" online="4"/>
	<!-- When transcoding is needed to which format should we transcode -->
	<transcodeTarget audio="audio/mpeg" video="video/mpeg2" photo="image/jpeg"
					 onlineAudio="audio/mpeg" onlineVideo="video/mpeg2" onlinePhoto="image/jpeg"
					 adjustReadStartPos="false" audioFailFutureSeek="false" videoFailFutureSeek="true"/>
	<maxVideoInfo width="1920" height="1080" bitrate="20000000" fps="60"></maxVideoInfo><!-- MPEG1,2,4 at 1080p is supported -->
	<minVideoInfo width="0" height="0" bitrate="0" fps="0"></minVideoInfo>

	<maxImageInfo width="1920" height="1080"></maxImageInfo>
	<minImageInfo width="0" height="0"></minImageInfo>

	<maxAudioInfo sampleRate="48000" bitsperSample="16" nchannels="6" bitrate="1536000"></maxAudioInfo>
	<minAudioInfo sampleRate="44100" bitsperSample="16" nchannels="2" bitrate="0"></minAudioInfo>

  <mimetypeList>
	 <!-- Supported Audio Formats -->
		<mimetype value="audio/mpeg"/><!-- MP3 audio format-->
		<mimetype value="audio/aac"/><!-- MPEG4 audio format-->
		<mimetype value="audio/x-aac" rename="audio/aac"/><!--MPEG4 audio format-->
		<mimetype value="audio/wav"/><!-- WAV audio format-->
		<mimetype value="audio/x-wav" rename="audio/wav"/><!-- Another mume type used for WAV audio format-->
		<mimetype value="audio/wave" rename="audio/wav"/><!-- Another mume type used for WAV audio format-->
		<mimetype value="audio/x-pn-wav" rename="audio/wav"/><!-- Another mume type used for WAV audio format-->
		<mimetype value="audio/flac"/><!-- FLAC audio format-->
		<mimetype value="audio/x-flac" rename="audio/flac"/><!-- Another mume type used for FLAC audio format-->
		<mimetype value="audio/mp4">
<codec name="AAC"/><!-- MPEG4 AAC-->
<codec name="MPEG4AAC"/><!-- MPEG4 AAC (the difference from the one above is unknown-->
  </mimetype>
		<mimetype value="audio/m4a" rename="audio/mp4"/><!--MPEG4 audio format-->
	 <mimetype value="audio/x-aac" rename="audio/mp4"/><!--MPEG4 audio format-->
	 <mimetype value="audio/aac" rename="audio/mp4"/><!--MPEG4 audio format-->

	 <!-- Supported Image Formats -->
	 <mimetype value="image/jpeg"/>
	 <mimetype value="image/png"/>

	 <!-- Supported Video Formats -->
	 <!-- MPEG (1 or 2 program or transport stream) video format-->
  <mimetype value="video/mpeg"/><!-- MPEG (1 or 2 program or transport stream) video format-->
	 <mimetype value="video/mp1s"/><!-- MPEG1 system stream video format-->  
	 <mimetype value="video/mpeg2"/><!-- MPEG2 (program or transport stream) video format-->
	 <mimetype value="video/mp2p"/><!-- MPEG2 program stream (VOB) video format-->
	 <mimetype value="video/dvd"/><!-- MPEG2 program stream (VOB) video format-->
	 <mimetype value="video/mp2t"/><!-- MPEG2 transport stream video format-->

	 <!-- Matroska only supported on Dreambox 800 / 8000 -->
	 <mimetype value="video/x-matroska">
			<codec name="H264"/> <!-- H264, AKA MPEG4 AVC or MPEG4 layer 10 or MPEG4.10 -->
			<codec name="MP2" maxBitrate="320000"/><!-- MPEG2 Audio--><!-- never tested-->
			<codec name="MP3" maxBitrate="320000"/><!-- MPEG1 Layer 3 Audio-->
			<codec name="AC3"/><!-- Dolby Digital AC3 Audio-->
			<codec name="AAC"/><!-- MPEG4 AAC-->
			<codec name="MPEG4AAC"/><!-- MPEG4 AAC -->
		</mimetype>
	 <!-- MPEG4 only supported on Dreambox 800 / 8000 -->
	 <mimetype value="video/mp4">
			<codec name="H264"/> <!-- H264, AKA MPEG4 AVC or MPEG4 layer 10 or MPEG4.10 -->
			<codec name="MP2" maxBitrate="320000"/><!-- MPEG2 Audio--><!-- never tested-->
			<codec name="MP3" maxBitrate="320000"/><!-- MPEG1 Layer 3 Audio-->
			<codec name="AC3"/><!-- Dolby Digital AC3 Audio-->
			<codec name="AAC"/><!-- MPEG4 AAC-->
			<codec name="MPEG4AAC"/><!-- MPEG4 AAC -->
		</mimetype>

		<mimetype value="video/MP4V-ES" rename="video/mp4"/>
		<mimetype value="video/mp4v" rename="video/mp4"/>
		<mimetype value="video/h264" rename="video/mp4"/>
  </mimetypeList>

  </profile>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondertussen heb ik zoals hierboven vermeld de devices-ip in de XML file toegevoegd, echter zonder succes.

 

Ik vraag me nu of of ik de configuratie in TVersity moet toen met de %20 tekens of niet.

 

Zo'n kanaal kan er dus uit zien als:

http://vuduo/web/stream.m3u?ref=1%3A0%3A1%3A31EF%3A45F%3A35%3AC00000%3A0%3A0%3A0%3A

Maar ook als

http://vuduo:8001/1:0:1:31EF:45F:35:C00000:0:0:0:

 

Uiteindelijk komt op de televisie dan enkel de stream:1:0:1:31EF:45F:35:C00000:0:0:0: te voorschijn, als ik deze selecteer krijg ik 'niet ondersteund formaat' te zien.

 

Zowel op een B-reeks als een 55 inch C7700 van Samsung heb ik dit probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...