Ga naar inhoud


Knijpt Canal Digitaal/KPN mijn ADSL?


Dreeke

Aanbevolen berichten

Ondanks de toezegging vanuit Canal Digitaal dat ADSL t/m 20 MB op mijn adres mogelijk is, komt mijn lijn niet verder dan zo'n 7MB download. Als ik in het modem kijk, zie ik dat ik ben aangesloten op het ADSL_2plus netwerk. Toen ik Canal Digitaal belden, gaven ze aan dat zijn enkel een contract met KPN hebben op het standaard ADSL netwerk. Leken geven mij aan dat mijn lijn geknepen wordt. Heeft iemand hier meer verstand van?

 

Het Zyxel modem geeft dit plaatje: http://twitpic.com/8c0ze4/full

Groet, André

Link naar reactie
Delen op andere sites


Is die afstand 3795 meter van jou?

 

Als dat zo is, zijn dat redelijk correcte waardes voor die afstand.

Dus er is niets mis met je verbinding.

 

Overigens is het altijd TOT 20 Mbit per seconde. Plus nooit verkopers geloven die in je geld geïnteresseerd zijn. ;)

aangepast door BokkieBok

HTPC -> Intel Q6600 - 3 GB RAM - Geforce 8600 GT - 2000 GB HD - Creatix CTX948 - Skystar HD2 - Tevii S470;

Multytenne Twin + Funke DSC310; Win7 32bit; DVBViewer Pro 5.0 met Recording Service

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die postcodecheck wijst wel degelijk op centrale waarop je zit aangesloten.

Die database is geen postcode verzamelbak. Het is een van de betrouwbaarste sites op dat gebied die ik al vele jaren ken.

Het is mogelijk dat er ergens een fout zit, maar dat kan je simpel achterhalen door andere postcodes te testen uit je buurt.

 

Als je de intrainwaardes van het modem hier neer zet en dan speciefiek de attenuation downstream, kan ik het bevestigen.

Je vindt de gegevens bij Maintenance -> Diagnostic -> tab DSL Line -> DSL Line Status.

En dan speciaal de eerste alinea.

aangepast door BokkieBok
  • Like 1

HTPC -> Intel Q6600 - 3 GB RAM - Geforce 8600 GT - 2000 GB HD - Creatix CTX948 - Skystar HD2 - Tevii S470;

Multytenne Twin + Funke DSC310; Win7 32bit; DVBViewer Pro 5.0 met Recording Service

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet dat ik het niet wil geloven, maar de gemeentegrens loopt dwars door m'n huis en omdat mijn voordeur net op grondgebied van Rhenen staat, heb ik een postcode van Rhenen gekregen, terwijl mijn buren die onder dezelfde kap wonen een postcode van Veenendaal hebben en ik woon dus in een Veense woonwijk. Stom verhaal, ik weet het, maar soms heel lastig om aansluitingen goed te krijgen.

 

Ik heb even de diagnose van de DSL lijn als bijlage gedaan, waar o.a. in staat:

attenuation downstream: 37 db

 

En bedankt voor het meedenken, waardeer ik enorm.

diagnose.txt

Groet, André

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad woon je in een rare situatie. Zeker niet alledaags.

 

Even je gegevens doornemen:

 

Dat is je huidige snelheid down: current rate downstream: 7640 kbps

Dat is wat maximaal mogelijk is: attainable rate downstream: 8264 kbps

Maar die waarde is een berekening uit alle intrainwaardes en geen absolute waarde.

Als bijvoorbeeld je noise margin omhoog gaat, zal die waarde gaan dalen.

 

Attenuation downstream: 37 db is wat moeilijker. Dat wijst op een afstand van ongeveer 2,7 kilometer.

Wat maximaal mogelijk zou moeten zijn in theorie is 12/13 Mbit. Die haal je dus niet.

Ik vermoed dat je lijn niet optimaal en storingsvrij is.

 

Als je de Zyxel een minuut de stroomstekker eruit trekt, heb je daarna andere, hogere intrainwaardes?

aangepast door BokkieBok

HTPC -> Intel Q6600 - 3 GB RAM - Geforce 8600 GT - 2000 GB HD - Creatix CTX948 - Skystar HD2 - Tevii S470;

Multytenne Twin + Funke DSC310; Win7 32bit; DVBViewer Pro 5.0 met Recording Service

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit op 2 kilometer + een beetje.

IK haal nu 15958/1031 kbps met attenuation downstream: 27 dB.

 

Reken eens zijn attenuation uit. Dat zijn geen 3,5 kilometer.

aangepast door BokkieBok

HTPC -> Intel Q6600 - 3 GB RAM - Geforce 8600 GT - 2000 GB HD - Creatix CTX948 - Skystar HD2 - Tevii S470;

Multytenne Twin + Funke DSC310; Win7 32bit; DVBViewer Pro 5.0 met Recording Service

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo'n zes jaar geleden woonde ik in dezelfde straat, maar dan op nummer 59 ipv 65. Daar had ik gemiddeld een downloadsnelheid van 12 a 13 Mb. Daarom heb ik die titel gekozen, omdat het toch lijkt dat KPN/CDS de lijn knijpt. Het gaat tenslotte slechts om maximaal 20 meter kabelverschil in dezelfde straat.

Groet, André

Link naar reactie
Delen op andere sites

Elk adres heeft zijn eigen lijn. Resultaten van buren kunnen verschillen van elkaar.

Er zijn zeer veel factoren die de uiteindelijke snelheid bepalen van een ADSL/VDSL lijn.

KPN knijpt niets af. Waarom zouden ze?

 

Maar hoe ziet je aansluiting thuis eruit?

Aan de upload kan je vaak zien of de aansluiting goed is. Bij jouw lijkt die in orde te zijn.

Misschien is daar toch nog meer uit te halen.

HTPC -> Intel Q6600 - 3 GB RAM - Geforce 8600 GT - 2000 GB HD - Creatix CTX948 - Skystar HD2 - Tevii S470;

Multytenne Twin + Funke DSC310; Win7 32bit; DVBViewer Pro 5.0 met Recording Service

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...