Ga naar inhoud


Nieuwe receiver gezocht voor CD aansluiting aan PC


greydutch

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ben er niet helemaal zeker van of mijn probleem hier eigenlijk wel thuishoort, maar ik heb geen betere mogelijkheid gevonden. Mag natuurlijk verschoven worden, als dat nodig is.

 

Sinds jaar en dag heb ik aan mijn PC een Technotrend TT connect S2-3650 CI met daarin een AlfaCrypt Cam en een originele Canal Digitaal card (oranje/wit). Als software gebruik ik DVBViewer, een erg goed programma. Deze constellatie liep jaren lang zonder problemen, tot enkele dagen geleden. Ik heb in eerste instantie contact opgenomen met het forum van DVBViewer en naar het schijnt ligt het probleem bij Windows! Sinds de update naar versie 2004 hebben namelijk meer mensen problemen en de enige oplossing is blijkbaar naar Windows versie 1909 te downgraden (wat bij mij niet meer lukt, aangezien de update al enkele weken geleden werd geinstalleerd). Het is bovendien ook geen echte oplossing.

 

Mijn vraag is: kent iemand een vergelijkbare receiver zoals de Technotrend, waarmee de Canal Digitaal kaart goed communiceert en die geen problemen met deze nieuwe Windows versie heeft? De firma Technotrend bestaat volgens mij niet meer en ik heb tot nu toe eigenlijk niets vergelijkbaars gevonden. Aan de andere kant: ik ben vermoedelijk niet de enige die de mogelijkheid wil hebben programma's direct op mijn PC te bekijken en, vooral ook, te kunnen opnemen. Dat functioneerde eigenlijk altijd perfect.

 

Mijn dank!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Er is na de Windows Update naar veraie 2004 geen enkele zender meer te ontvangen, het is dus niet een specifiek Canal Digitaal probleem. Ik zou desnoods een nieuwe receiver kopen, mits die een CI voor Canal Digitaal biedt en geen problemen met de nieuwe Windows versie heeft. Ik woon in Duitsland, maar daar kan ik met deze vraag niet terecht omdat Canal Digitaal hier natuurlijk geen rol speelt. Ik heb al naar zo'n receiver gezocht, maar tot nu toe niets gevonden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, greydutch zei:

Er is na de Windows Update naar veraie 2004 geen enkele zender meer te ontvangen, het is dus niet een specifiek Canal Digitaal probleem. Ik zou desnoods een nieuwe receiver kopen, mits die een CI voor Canal Digitaal biedt en geen problemen met de nieuwe Windows versie heeft. Ik woon in Duitsland, maar daar kan ik met deze vraag niet terecht omdat Canal Digitaal hier natuurlijk geen rol speelt. Ik heb al naar zo'n receiver gezocht, maar tot nu toe niets gevonden.

Kijk eerste eens even in Windows features on and off of daar SMB 1.0 gedeeltelijk of helemaal uit staat zoja zet deze dan aan en herstart daarna de PC en probeer alles wat je wilt doen opnieuw. Lukt dat niet ga dan verder met wat je nu van plan bent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

dit is meer een computer / driver  / Windows probleem.

 

Dit onderwerp wordt verplaatst.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@moonchild: er is inderdaad nog een website van Technotrend (technotrend.eu), maar de laatste mededeling is al 2,5 jaar oud en ze bieden ook geen eigen apparatuur meer aan, alleen nog enkele produkten van derden. Iemand heeft de naam opgekocht en biedt nog enkele drivers en wat gebruiksaanwijzingen aan.De driver update voor de Technotrend die ik heb is ook al 2,5 jaar oud en werkt helaas niet met de nieuwste Windows versie 2004.  Er wordt in het DVBViewer forum uitgelegd dat het aan de drivers ligt die met Windows communiceren en niet aan de eigen software. Voor het geval dat je Duits verstaat, hier is het hele verhaal: https://www.dvbviewer.tv/forum/topic/63969-wiedergabe-gestört-nach-windows-10-update-auf-2004/?tab=comments#comment-488126

 

@Penthe: Ik heb onder Windows features dit gevonden: "SMB direkt", en die optie was al geactiveerd. Heb voor de zekerheid nog eens DVBViewer gestart, maar het scherm blijft zwart.

 

@ceesv: dank je wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Penthe: ik heb een Duitse Windows en daar is de SMB optie te vinden onder "Unterstützung für die SMB 1.0/CIFS-Dateifreigabe"...

Deze optie heb ik nu geactiveerd. Daarmee wordt ook de mogelijkheid SMB automatisch te verwijderen geactiveerd:  zie bijgaand beeld. Is dit juist? En wat is de volgende stap?


@Moonchild: ik heb de drivers gedeinstalleerd, systeem nieuw gestart en drivers opnieuw geinstalleerd. Heeft niet geholpen.

 

@Tonskidutch: Een update weer ongedaan maken is eigenlijk geen zuivere oplossing, denk ik. Bovendien worden Windows Updates toch autmatisch geinstalleerd? Voor zover ik weet kun je ze alleen maar tijdelijk stopzetten. Het zou mij inderdaad interesseren hoe ik updates permanent kan uitschakelen. Ik heb nog een oude laptop en eventueel zou ik dan de Technotrend daaraan kunnen aansluiten, als er geen andere mogelijkheid is.

 

Mijn dank voor jullie hulp!

smb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, greydutch zei:

@Penthe: ik heb een Duitse Windows en daar is de SMB optie te vinden onder "Unterstützung für die SMB 1.0/CIFS-Dateifreigabe"...

Deze optie heb ik nu geactiveerd. Daarmee wordt ook de mogelijkheid SMB automatisch te verwijderen geactiveerd:  zie bijgaand beeld. Is dit juist? En wat is de volgende stap?

Dat automatish verwijderen zie ik hier ook en heb dat net uitgezet, Client en Server staan aan. Nu moet de computer herstart worden om SMB 1.0 te aktiveren. Mocht het niets helpen zet je SMB 1.0 weer uit en zoek je door naar andere oplossingen.

 

What is SMB automatic removal?

Windows 10 Samba mounts no longer working

The feature that disables the SMB1 protocol is called the “SMB 1.0/CIFS Automatic Removal”. Once it has been installed in the Fall Creators update it will disable the SMB1. 0 protocol after a period of time.

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk is het geen zuivere oplossing om de updates uit te schakelen.

Maar de link die jij zelf aangaf toont duidelijk dat de technotrend drivers niet meer werken met de 2004 update. En als Technotrend zoals jij zelf ook schreef geen verdere ondersteuning en actuele drivers meer levert kun je het ding net zo goed in de elektro recycle bak dumpen.

Vandaar de suggestie.

 

SMB 1.0 heeft er niets mee van doen

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Penthe: SMB 1.0 aktiveren heeft het probleem helaas niet opgelost. Ik heb het nu weer uitgezet. Zijn er misschien nog andere mogelijkheden?

 

@Tonskidutch: ja, ik heb begrepen dat het alleen maar een suggestie van jouw kant was. Misschien kun je me nog vertellen hoe ik permanent verhinderen kan dat Windows updates automatisch installeert: ik zou dan eventueel de Technotrend aan een oude laptop kunnen aansluiten die nog niet naar 2004 is geupdated.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...