Ga naar inhoud


Nieuwe receiver gezocht voor CD aansluiting aan PC


greydutch

Aanbevolen berichten

Ik had mijn probleem ook op het forum van DVBViewer gepost en daar kreeg ik de tip het eens zonder Cam + Smartcard te proberen. En zie daar: dan ontvang ik opeens wel de FTA zenders zoals ARD en ZDF. En zodra ik de Cam er weer in steek bevriest het beeld. Het moet dus haast wel aan de CAM (AlphaCrypt)  cq de CD Smartcard ( de oranje/witte) liggen. Mij gaat het natuurlijk om de zenders van Canal Digitaal, maar ik heb geen idee wat ik nog zou kunnen doen om het probleem te verhelpen. Mijn oorspronkelijke vraag was eigenlijk of er een alternatief is voor mijn huidige Technotrend TT connect S2-3650 CI. Ik wil best wat geld uitgeven voor een goed functionerend systeem onder Windows 10, ook na de update op 2004. Maar dit soort hardware is blijkbaar erg dun gezaaid.

Link naar reactie
Delen op andere sites


20 uren geleden, greydutch zei:

Er is na de Windows Update naar veraie 2004 geen enkele zender meer te ontvangen, het is dus niet een specifiek Canal Digitaal probleem.

Dit was dus onzin.

 

optie 1: koop een cardreader, installeer oscam onder windows en acamd als plugin voor dvbviewer

 

optie2: koop een oude afgeschreven enigma doos, installeer hierop oscam en acamd als plugin op de windows bak.

 

optie 3: installeer windows XP en je hebt geen problemen meer

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
1 uur geleden, greydutch zei:

En zodra ik de Cam er weer in steek bevriest het beeld. Het moet dus haast wel aan de CAM (AlphaCrypt)  cq de CD Smartcard ( de oranje/witte) liggen.

Zou kunnen, maar er zijn meer redenen die dit zouden kunnen veroorzaken.

 

Bijvoorbeeld een voeding die dor de cam zwaarder belast wordt, waardoor de kaart instabiel gaat werken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Moonchild: ja, dat het probleem iets met Windows 2004 te maken had bleek inderdaad onzin te zijn. Maar dat wist ik natuurlijk pas achteraf: veel gebruikers van DVBViewer hebben juist wel veel problemen door de update naar Windows 2004. Vandaar dat ik ook in die richting  dacht. De door jou genoemde opties 1 en 2 zijn voor mij te gecompliceerd. Windows XP zou ik eventueel op een oude laptop kunnen installeren, maar:

 

omdat de problemen ergens met de CAM te maken moeten hebben, heb ik voor de grap een oude Aston Seca CAM van stal gehaald. Toen ik daar ooit problemen mee kreeg kocht ik na een tip een AlphaCrypt CAM als vervanger, en die heeft het inderdaad jaren zonder problemen heeft uitgehouden. Nu is de situatie dus precies omgekeerd: met de AlphaCrypt lukt niets meer, en met de Aston Seca ontvang ik weer alle zenders, dus ook die van het CD abonnement. Ik heb geen idee hoe dit kan, maar het werkt! De vraag blijft natuurlijk wel: hoe lang?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik moet zeggen dat @moonchild wel wat extra opties heeft ingebracht die zeker de moeite waard zijn

Dat het puur aan die alphacrypt CI-Cam lag in jou geval is betreffende PCMIA en Windows 10 ondersteuning middels de drivers toch tekenend.

Misschien dus juist in combinatie met de DVBviewer en die CI-Cam.

 

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tonskidutch: het probleem voor mij is dat ik met begrippen als Cardreader en Acamd niet veel kan beginnen. Heb deze gegoogled, maar een structurele uitleg hoe je één en ander moet opzetten heb ik niet gevonden. Bovendien dacht ik eigenlijk dat dit een min of meer illegale vrijetijdsbesteding is. Of vergis ik me nu?

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

een Cardreader is in Nederlandse taal gewoon een kaartlezer, die jouw TV kaartje (smartcard) uitleest en alle gegevens aan de softcam/server levert alsof het een onderdeel van het systeem is. Meestal via USB aansluiting zoals de smargo.

Acamd is gewoon een extra plugin (een softcam client) voor die DVBviewer software die je op de pC gebruikt en heb ik destijds ook samen met CCcam gebruikt en daar staan echt genoeg draadjes over op sat4all

dus niets geheimzinnigs en/of niks complex

je moet het alleen willen vinden - die opties gaf Moonchild met de bijpassende terminologie op z'n engels - ook dat is gewoon heel snel vertaald en dus "vindbaar"

 

aangepast door Tonskidutch
usb

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het goed begrijp is dvbviewer dus eigenlijk nu het probleem, ja wellicht zijn er in windows 10  2004 een hoop dingen veranderd maar als de FTA zenders werken ligt het niet aan de technotrend drivers.  Zijn er andere mensen die soort gelijke problemen melden met windows 10 2004 en andere DVB-S2 kaarten? 

 

Misschien een idee om tijdelijk een andere software te proberen?   

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Codx: bedankt voor je reactie. Ja, het probleem lijkt inderdaad te zijn ontstaan door het samenspel tussen Windows en de DVBViewer. Om nog onduidelijke redenen hebben veel gebruikers van DVBViewer sinds de update naar Windows 2004 soortgelijke problemen. Of het nu aan Windows of aan DVBViewer ligt: wie zal het zeggen? In het Duitstalige forum loopt hierover al een tijdje een discussie en dat zijn voornamelijk mensen die alleen maar FTA zenders kijken. Een echte oplossing is er blijkbaar nog niet.

 

Door toeval kon ik mijn probleem voorlopig oplossen door de AlphaCrypt Cam te vervangen door een oude Asta Seca, maar misschien is het inderdaad een goed idee andere software te proberen. Kun je mij hiervoor een tip geven? Ik ben eigenlijk altijd erg tevreden geweest met DVBViewer en ken verder alleen maar ProgDVB. Was vroeger freeware, maar kost nu ook € 25, zag ik. Is dat het geld waard?

 

@Tonskidutch: je hebt zeker gelijk, maar ik zou niet weten hoe de topic van naam te veranderen. Ik heb daar geen toegang meer naar.

 

Mijn dank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De meeste dvb software gebruikt een groot gedeelte van de directshow componenten van Windows. Sinds het einde van de Media Edition is dit zeker niet het meest onderhouden gedeelte van Windows.

 

Het gebruik van een CAM onder windows is af te raden.

 

Top dvb software op dit moment is het gratis nederlandse SmartDvb.

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Moonchild: Inderdaad heb ik op mijn Windows PC in de loop der jaren allerlei probleempjes met de combinatie Hardware: Technotrend + CAM + CI + Software: DVBviewer gehad, die echter steeds konden worden opgelost. Ik heb hier inmiddels 4 CAMs liggen (Alphacrypt, Mediaguard van CD, oneCAM en Aston Seca) , die allemaal een tijdje hebben gewerkt, maar dan  toch weer problemen veroorzaakten. Momenteel loopt bij mij dus weer de Aston Seca.

 

Ik zou dus wel weg willen van deze constructie, en heb begrepen dat een Softcam (Oscam) de oplossing zou zijn. Maar ik zie door de bomen het bos niet. Ik vind weliswaar talloze forums waar tips en trucs over het gebruik ervan worden gegeven, maar nergens een goede basic handleiding (E/D/NL) die precies uit de doeken doet hoe je dit moet opzetten, echt vanaf nul en te beginnen met de hardware die hiervoor nodig is. Echt bedoeld dus voor newbies op dit gebied, zoals ik. Op al die forums wordt er vanuit gegaan dat je al een systeem hebt, en worden vooral problemen behandeld. Bestaat er zo iets als een gebruiksaanwijzing van A-Z? Dan hoor ik het graag.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, greydutch zei:

Ik vind weliswaar talloze forums waar tips en trucs over het gebruik ervan worden gegeven, maar nergens een goede basic handleiding (E/D/NL) die precies uit de doeken doet hoe je dit moet opzetten, echt vanaf nul en te beginnen met de hardware die hiervoor nodig is. Echt bedoeld dus voor newbies op dit gebied, zoals ik. Op al die forums wordt er vanuit gegaan dat je al een systeem hebt, en worden vooral problemen behandeld. Bestaat er zo iets als een gebruiksaanwijzing van A-Z? Dan hoor ik het graag.

 

Voor zover ik weet bestaat die niet, anders zou ik die ook wel willen hebben. Ik denk dat deze markt per saldo te klein is om een boek hieromtrent uit te gaan geven. In de tijd dat ik me PC techniek eigen maakte waren er enorme dikke pillen op de markt. Indien ik tegenwoordig nog eens in de computerhoek van een boekhandel kom is de sortering maar dun.

 

Zonder enige kennis vooraf heb ik in 2011 heb ik toch nog redelijk snel een softcam onder windows (7) werkend gekregen met oscam/acamd en DVB Viewer. Met een "doorlockprogrammer" op de seriële poort als lezer. Maar het is wel een route met veel "trial and error". Het was met een oranje kaartje van CD. Het heeft jarenlang gewerkt totdat ik de tweede en derde kaart bij CD heb opgezegd wegens een rap verslechterende prijs/kwaliteitsverhouding. Maar je hebt gelijk, het is lastig de fragmentarisch verspreidde info zodanig te zoeken/filteren/bundelen dat je een werkende route krijgt. Vooral met Oscam en Acamd heb ik eigenlijk nooit begrepen wat ik precies deed, maar het werkte. Eind goed al goed :)

T90 met 5W, 4, 9, 13, 16, 19, 28E. 2x EMP Centauri 17/8. 6xSUR420.
W10 PC, Ryzen7-3700, TBS6590 dual met CI - DVBDream - LG Oled 55"

VU Ultimo; 2xtwin FBC, VU Uno met twin FBC - Samsung QLED 75"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...