Ga naar inhoud


dreambox als mediaplayer


Toine

Aanbevolen berichten


die ac-ryan heb ik de deur uit gedaan. Weer een remote minder. less=more

 

Ik kan eigenlijk alles wat ik wil afspelen op mijn dreambox. De sobere look van de pli-HD skin vindt ik nu juist zeer prettig en mijn familie begrijpt het ook allemaal.

Dezelfde interface en remote voor het afspelen van films, dvd's, opgenomen programma's, TV en radio

De combinatie van 2 of meer dreamboxen i.c.m. een nasje vindt ik echt een feestje. Op elk scherm in huis heb ik een dreambox en dus precies dezelfde mogelijkheden.

Als ik beneden een opname of film kijk en halverwege stop, dan kan ik boven automatisch op dat punt weer beginnen, enz. enz. Heerlijk toch?

En ook nog allemaal bedienbaar via ipad/iphone/android. Ook de mediaplayer. Ik vindt het allemaal buitengewoon stabiel en gebruiksvriendelijk.

 

maar, uiteraard is het allemaal heel persoonlijk. :-)

aangepast door Toine
Link naar reactie
Delen op andere sites

die ac-ryan heb ik de deur uit gedaan. Weer een remote minder. less=more

 

Ik kan eigenlijk alles wat ik wil afspelen op mijn dreambox. De sobere look van de pli-HD skin vindt ik nu juist zeer prettig en mijn familie begrijpt het ook allemaal.

Dezelfde interface en remote voor het afspelen van films, dvd's, opgenomen programma's, TV en radio

De combinatie van 2 of meer dreamboxen i.c.m. een nasje vindt ik echt een feestje. Op elk scherm in huis heb ik een dreambox en dus precies dezelfde mogelijkheden.

Als ik beneden een opname of film kijk en halverwege stop, dan kan ik boven automatisch op dat punt weer beginnen, enz. enz. Heerlijk toch?

En ook nog allemaal bedienbaar via ipad/iphone/android. Ook de mediaplayer. Ik vindt het allemaal buitengewoon stabiel en gebruiksvriendelijk.

 

maar, uiteraard is het allemaal heel persoonlijk. :-)

 

Welke plugin's gebruik je om het media gedeelte goed te laten werken ?

Biedt de DM ook goede ondersteuning vwb ondertiteling en HD audio ?

ET8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik verder geen speciale plugins. Gewoon PLI out-of-the-box. Heb alleen partnerbox geinstalleerd. Super plugin als je meerdere DB's hebt. En als je een ipad/iphone hebt, dan is Airplayer ook erg leuk.

Ondertiteling werkt perfect. HD audio werkt ook prima als je een TV of dolby surround set hebt die AC3 en.of DTS aan kan. AC3 kan ie ook nog downmixen als je een TV of versterker hebt die dat niet kan (DTS kan ie niet downmixen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik verder geen speciale plugins. Gewoon PLI out-of-the-box. Heb alleen partnerbox geinstalleerd. Super plugin als je meerdere DB's hebt. En als je een ipad/iphone hebt, dan is Airplayer ook erg leuk.

Ondertiteling werkt perfect. HD audio werkt ook prima als je een TV of dolby surround set hebt die AC3 en.of DTS aan kan. AC3 kan ie ook nog downmixen als je een TV of versterker hebt die dat niet kan (DTS kan ie niet downmixen).

 

Hmmmm

Klinkt wel erg simpel inderdaad.

Hoe krijg je een ondertitel bij een MKV film aan de praat ?

Het .srt bestand dezelfde naam geven en in dezelfde map plaatsen ?

Welk type ondertitels wordt ondersteund ?

ET8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat kun je met de partner plugin?

 

Met de Partner plugin kun je, op basis van dat wat jij in je timmer hebt staan een goede match vinden met een mogelijk toekomstige partner.

In de Partner plugin moet je eenmalig opgeven wie jij bent en doorgeven wat je zoekt.

Stel je bent een man en je zoekt een vrouw dan kun je dat aangeven er word dan een match gemaakt met andere Partnerplugin gebruikers op basis van de programma's die je in je timmer hebt staan.

Het probleem is echter dat er maar heel weinig vrouwen zijn die deze plugin gebruiken.

 

 

Of het is iets heel anders, zoek op parterplugin hier op sat4all en je komt er achter.

GigaBlue QUAD plus 4XS2

Link naar reactie
Delen op andere sites

met die partnerplugin kun je timers zetten en wijzigen en epg raadplegen en de tuners gebruiken van andere dreamboxen uit je netwerk.

Dank je,zal hem eens installeren.

 

Enne Knarf....ach laat maar

DM800+DM500HD Open Pli ~ Triax88 multifeed 13-19-23-28 ~ inverto twin LNB ~ EMP P.164IW switches ~ 2Tb Synology D109+4 Tb Qnap TS121

DM500 + 80 cm DIESL met Inverto 4* monoblock in Spanje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de Partner plugin kun je, op basis van dat wat jij in je timmer hebt staan een goede match vinden met een mogelijk toekomstige partner.

In de Partner plugin moet je eenmalig opgeven wie jij bent en doorgeven wat je zoekt.

Stel je bent een man en je zoekt een vrouw dan kun je dat aangeven er word dan een match gemaakt met andere Partnerplugin gebruikers op basis van de programma's die je in je timmer hebt staan.

Het probleem is echter dat er maar heel weinig vrouwen zijn die deze plugin gebruiken.

 

 

Of het is iets heel anders, zoek op parterplugin hier op sat4all en je komt er achter.

 

Sorry dat ik het zeg maar dit zijn toch geen antwoorden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry dat ik het zeg maar dit zijn toch geen antwoorden?

vraag werd ook gesteld door een ander persoon dan de topic starter.

dus was net zo netjes geweest om dan door de persoon een nieuw topic te starten, en ja kan de humor wel van het andwoord wel inzien en over de partnerplugin staat al genoeg hier op sat4all

dm8000 powerd by rudream line X 3.2 white HBB-tv

Link naar reactie
Delen op andere sites

vraag werd ook gesteld door een ander persoon dan de topic starter.

dus was net zo netjes geweest om dan door de persoon een nieuw topic te starten, en ja kan de humor wel van het andwoord wel inzien en over de partnerplugin staat al genoeg hier op sat4all

 

Beetje flauw.

Als hij daarna even serieus in was gegaan op de vraag.....

 

 

@TOINE

Inmiddels mn AC Ryan naar de slaapkamer verbannen :D

Gisteren avond even een mkv-tje gekeken.

Ik zoek hierbij altijd een aantal (2 of 3) ondertitels, en voeg deze toe aan de map waar de film ook in staat.

Meerdere ondertitels om er zeker van te zijn dat er minimaal 1 ondertitel goed is. (heb nog wel eens een te 'trage' ondertitel).

 

Wat mij opviel is dat ik -in tegenstelling tot de ac ryan- bij de DM7020HD (draai pli) niet meerdere SRT's kan selecteren in de film.

Hij ziet er maar 1.

 

Ben je hiermee bekend?

Mis ik soms een plugin oid?

ET8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de DB als media speler wil gebruiken is dit inderdaad goed te doen met een DB met openpli.

 

Wat bij mij niet werkt zijn 3d films met ondertiteling.

 

Dit is de enige reden waarom ik mijn eminent 7285 nog heb staan.

 

Wat ik wel merkt met iso bestanden dan met eminent er beter me om kan gaan dan mijn DB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...