Ga naar inhoud


Vu+ Duo start niet meer na flashen oud image


David1980

Aanbevolen berichten

Ik heb wat verkeerd gedaan, ik wou de vu+ duo terug zetten naar verleden jaar, met de oude kernel

 

Nu gaat alles fout.

 

Ik zie enkel de bergen nog maar, dus geen tandwielen, en in het display staat enkel maar Vu+duo

 

Wat moet ik doen om het weer goed te krijgen?

aangepast door wiz
onduidelijke titel aangepast

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

kijken of je er met telnet in kan (vanaf een pc telnet ip van je box) en dan inloggen als root.

 

Lukt dat dan even een cd /media/hdd doen en daar een rm epg.dat doen en dan nog eens proberen te starten?

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon leren om met telnet om te gaan. Is soms noodzakelijk om bepaalde instellingen etc. aan te passen.

Daarbij raad ik je eerst maar aan om opnieuw te gaan flashen. Maar waarom terug naar een oudere kernel ?

Omdat je bergen ziet bij het opstarten, mag ik aanemen dat je openpli beta erop gezet hebt ?

Vergeet de eventuele bootloader update niet, wanneer je een nieuwere openpli versie erop zet dan die van half november.

Bootloader versie 84 is nodig, gebruik wel de juiste, die bij je ontvanger past.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vergeet de eventuele bootloader update niet, wanneer je een nieuwere openpli versie erop zet dan die van half november.

Bootloader versie 84 is nodig, gebruik wel de juiste, die bij je ontvanger past.

Met vriendelijke groet, paardengek

 

Is die bootloader niet voor een dreambox het gaat hier om een Vu Duo???

aangepast door Satkieker

~ VU+ ULTIMO ~ Open pli® 4 ~ HUMAX 5100 ~ Kabelbox ~ TRIAX 78 ~ Astra (19,2) Astra (23,5)

Link naar reactie
Delen op andere sites

David1980,

Die bootloader is voor de VU+ ook noodzakelijk.

Gewoon op een usb stick zetten met de bekende map indeling: vuplus/duo/

In de bijlage de juiste en nieuwste bootloader voor de vu+ duo

Met vriendelijke groet, paardengek

 

niet meer nodig als die bootloader er AL eenmaal opgezet is geworden (eenmalige vernieuwing tbv de huidige grotere images)

 

het oudere image versie nummer ??? moet je flashen per usb stick

een backup van een compleet image terug zetten, zou moeten werken

MAAR heb je bijvoorbeeld de harde schijf middels het nieuwe image op EXT4 geformateerd dan kan het zijn dat een ouder image dat nadien erop komt dit niet slikt

(misschien is het enkel een kwestie de sata en hdd stroom connector los te koppelen en opnieuw booten)

 

ciao

 

 

 

Het kan echter wel zo zijn dat je iets aan de VU+ hebt hangen (zoals een Wlan usb stick of dvb-c/t usb stick) dat het oudere image daarvoor geen passende drrivers heeft

Quadrophenia

The Who

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...