Ga naar inhoud


Welke image builders gebruiken onrechtmatig Enigma3?


Cybex

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

 

Ik heb begrepen dat Dream Multimedia vorig jaar heeft besloten om voortaan closed source verder te gaan. OpenPLI profiteert dus niet meer van de verdere ontwikkelingen die Dream Multimedia doorvoert (drivers?). Ooit heb ik ook gehoord dat er image makers zijn die lak hebben aan de regels van Dream Multimedia en toch de Enigma3 (?) software in hun images gebruiken. Wie kan me vertellen welke image builders dit zijn?

 

Groeten, John

aangepast door Puch
Onduidelijk onderwerp
Link naar reactie
Delen op andere sites


dit zegt mijn image over mijn dm8000

Devicename: dm8000 Enigma Version: 2012-02-25-experimental_line_x Image Version: Release 3.2.1 2012-01-23 Frontprozessor Version: V7 Webinterface Version 1.6.6

aangepast door uniden

dm8000 powerd by rudream line X 3.2 white HBB-tv

Link naar reactie
Delen op andere sites

zal wel ja, ben niet zo op de hoogte van wat andere bakkers er van maken, heb met alle wel problemen gehad maar met rudream eigelijk nooit is ook wel wat lastiger instellen voor als iemand dat voor het eerst ziet

aangepast door uniden

dm8000 powerd by rudream line X 3.2 white HBB-tv

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaan we kernel, drivers en enigma nu op 1 hoop gooien ?!

 

Kernel kunnen ze niet closen, die valt onder GPL.

Drivers moeten ze uitbrengen en zijn prima te gebruiken zijn helaas/uiteraard closed source.

Enigma is de DVB applicatie, daar "kijk" je mee. die is inmiddels geclosed.

 

Je stelt dat openpli niet kan profiteren van dream aanpassingen aan de enigma applicatie.

Ik durf te stellen dat het eerder andersom is. Alles wat openpli released mag dream niet eens overnemen.

Iedereen kan een versie 3 op de markt brengen echter dat houdt nog niet automatisch in dat deze ook superieur is aan versie 2.

 

Wie wil er nu een ontvanger met een closed source. Kun je net zo goed een philips bak neerzetten. (wat cru gesteld maar het is een flinke stap terug!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dan heb je ook nog Newenigma v3.2.

 

Voor zover ik kan zien is die gebaseerd op Enigma 2.6

 

Iedereen kan een versie 3 op de markt brengen echter dat houdt nog niet automatisch in dat deze ook superieur is aan versie 2.

 

Wie wil er nu een ontvanger met een closed source. Kun je net zo goed een philips bak neerzetten. (wat cru gesteld maar het is een flinke stap terug!)

 

Ik had het gevoel dat OpenPLI achter bleef qua ontwikkelingen en dat OpenPLI langzaam "oud" zou worden omdat Dream Multimedia rustig door blijft ontwikkelen, terwijl OpenPLI met een "oude" basis blijft zitten waar ze op door ontwikkelen. Heb ik dat verkeerd? En wat de closed source drivers betreft, gebruikt OpenPLI die wel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Even de feiten op een rij:

 

1. Enigma III bestaat niet. Er is alleen een enigma II, versie 3.x

2. Enigma II is niet closed source, het is OPEN SOURCE met een licentie die sinds enkele maanden zegt dat je nieuwe ontwikkelingen binnen enigma II vanaf dat moment het alleen op Dream Hardware mag gebruiken.

3. Pli blijft wel degelijk achter zodra Dream Multimedia weer nieuwe innovaties gaat inbrengen in Enigma II. Daar is momenteel echter nog nauwelijks sprake van. Ik heb het gevoel dat men hoofdzakelijk achter de schermen bezig is met nieuwe software.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3. Pli blijft wel degelijk achter zodra Dream Multimedia weer nieuwe innovaties gaat inbrengen in Enigma II. Daar is momenteel echter nog nauwelijks sprake van. Ik heb het gevoel dat men hoofdzakelijk achter de schermen bezig is met nieuwe software.

 

Openpli team brengt en bracht meer verbeteringen aan enigma dan dream multimedia zelf. Dus het is voor dream multimedia te hopen dat ze straks "ineens" met een hele nieuwe verbeterde versie komen. Echter ik ben persoonlijk van mening dat ze de afgelopen jaar / 2 jaar op hun luie reet zitten en hun knopen tellen.

Zo hebben concurerende box fabrikanten al lang een nieuwe kernel (3.x) weten te releasen. Dream lijkt dat maar niet te lukken. Ik vind dat zwaar irritant want ik heb altijd dream materiaal gekocht juist omdat ik goed wou zitten met doorontwikkeling en als dankjewel voor het op de marktbrengen en volwassen maken van de opensource dvb box.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Michel DMM de oude liefde

 

Maar de tijden veranderen.

Enigma 2 is +- voltooid en ze kunnen niet beantwoorden op nieuwe eisen

van moderne satellietontvangers met een sterke multimedia.

 

DMM in de afgelopen twee jaar heeft niks gedaan alle pure cosmetica.

 

Bovendien zijn ze niet in staat om ontvangers te maken/verkopen met een concurrerende prijs met dezelfde of betere hardware

als concurrentie.

 

De concurrentie komt binnenkort (+- half jaar of zo) met andere OS

Zo zal het verhaal over de eigendom van Enigma / DMM zeker in het water vallen.

 

Zelfs in het gebied van Enigma2 gaat DMM achter

omdat DMM verliezen steun van buitenaf.

DMM is niet interessant geworden met closed source...

aangepast door Miro
Link naar reactie
Delen op andere sites

volgens alles is gemini dream mm zelf lijkt mij

verbeter maar als het niet zo is

 

ik gebruik originele image van dream mm en daar de plugin van gemini , ben er tevreden over

aleen da ik een probleempje had na een update dat men Cccam niet meer werkte heb ik een script moeten maken en in init.d moeten plaatsen dat als de image opstart ook men Ccam opstart

 

als ik image bakker was zou ik ook voor de optie van gemni gaan , duss dat de image gewoon origineel onaangetast blijft maar de plugin voor de mpt helper enz .... er bij zetten zo dat emulators en card reader werkt voor de abo kaarten enz ....

 

jammer dat somige oude image bakkers er niet meer zijn die hebben dream groots gemaakt

 

traveler , Ronald enz...

 

toen was dream nog echt een hobby box

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...