Ga naar inhoud


Rechtstreeks copieren van Harddisk naar USB


RaveMaus

Aanbevolen berichten

Gisteren uit een gesprek met een collega een interessante behoefte gecreëerd...

 

Is het eigenlijk mogelijk om met de VU+Duo een opname van de harde schijf rechtstreeks naar een USB stick te copiëren zonder hiervoor over de pc te hoeven gaan?

(Ik draai nog steeds VTI4.1)

tnx

Gert

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites


plugins genoeg daarvoor

bijvoorbeeld de filebrowser (applicatie downloaden)

 

ciao

 

Wist niet of het rechtstreeks ging dan wel met een plugin.

Die app ben ik al tegengekomen in de feed. Ga het zeker proberen, bedankt maar weer!

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

let wel op met fat32 geformatteerde disks dat je geen files groter dan 4 gbyte kan kopieren...

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

inderdaad belangrijke tip, vanzelfsprekend, maar zou er niet aan gedacht hebben...

 

NTFS slikt hij toch ook hoop ik?

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Volgens mij zo uit de doos kan je alleen lezen op een ntfs disk, ik heb geen idee of vti er ntfs support in geklust heeft.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

grmbl, had ik beter meteen zo geprobeerd, met die filebrowser plugin herstart mijn box niet meer, telkens groen scherm.

Snel ff terug image flashen

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Intussen netjes de VTI4.1 met alle pluginnetjes teruggezet, alles werkt weer, dus ik weer blij. (volgens mij toch simpeler als zoeken welke plugin nu juist dat steeds wederkerende groene scherm veroorzaakte bij het opstarten)

 

Even de raad van WIWA gaan opvolgen en je kan inderdaad de gewenste uitzending op een USB stick zetten. Maar, tot nu toe vind ik enkel de mogelijkheid om je opname te VERPLAATSEN.

 

Ik gebruik enhanced media center. Daar staat oa onderaan in het geel de tekst "verplaatsen" en vind nergens "copiëren".

Iemand een idee of dit ook gaat?

 

Het verplaatsen lukt in alle geval prima.

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb BH image ik download van hun server plugjn Dream-Explorer werkt perfect copy wissen delete HDD to USB of USB to HDD Tis een Dreambox plugin maar werkt perfect op VU Duo ik werkt tijd mee heb je geen computer nodig

 

Zal straks even kijken of dit ook in de feed van VTI zit. tnx voor de tip trouwens!

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

yezzz, Dream explorer werkt ook prima op VTI4.1.

 

we zijn weeral slimmer in VU+ world!

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...