Ga naar inhoud


Is een Ziggo smartcard overal geldig?


Aanbevolen berichten

Ik heb een smartcard van het voormalig @casema gebied (grijsblauwe kaart/ CAID 0602). Kan ik die dit weekend ook gebruiken op mijn vakantieadres in een voormalig @homegebied of moet ik dan een nieuwere smartcard hebben (de oranje volgens mij). Ik meen gelezen te hebben dat de oranje kaarten in heel het land gebruikt kunnen worden in tegenstelling tot de blauwgrijze of de nog oudere roodzwartgrijze (waar ook nog CASEMA) op staat.

 

Hoe zit dit nu?

80cm Schotel, 2 x Alps LNB's (23.5E/19.2E), 2 x Smart LNB's (28.2E/13E), Triax Multifeed rail.
XTrend 8000 (Openpli 4.0), XSarius Fusion HD SE (Openpli 6.0 release Candidate), DVB-C Stick Sundtek.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Voor ik zo ver weet wel ik heb hier verschillende kaartjes met kleurtjes liggen uit verschillende gebieden en ze werken gewoon.

Enigste wat je misschien even moet doen is de kanalenlijst opnieuw inscannen in het nieuwe gebied.

PIONEER DBR-S110NL (BNP1354-D)
4x LNB Alps Universele LNB - 4x Way DISEqC Switch
Triax 78cm 4x LNB Astra1 Astra2 -Astra3 & Hotbird Dreambox 800 & Dreambox 800se Zgemma H.2H openpli.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

zolang het hetzelfde caid is kan het gewoon.

mijn kaart staat geregistreerd in groningen en ik woon in zevenbergen zo'n 300km verderop en werkt perfekt.

wie weet wat morgen brengt........ik niet....ik weet niet eens wat er gisteren gebeurde

Link naar reactie
Delen op andere sites

De enige verschillen die ik tegenkom zitten eigenlijk in de settingslijsten. Ziggo Oost heeft bijvoorbeeld een andere srvid in de regio Oost dan in de Regio West lijkt het. Ik zal eens wat settingslijsten naast elkaar leggen. het viel mij namelijk ook op dat Oost en West hetzelfde CAID (0604) en providerid (000000) gebruiken. Dan zou je toch denken dat elke 0604 kaart de CW's kan aanleveren voor heel Nederland.

80cm Schotel, 2 x Alps LNB's (23.5E/19.2E), 2 x Smart LNB's (28.2E/13E), Triax Multifeed rail.
XTrend 8000 (Openpli 4.0), XSarius Fusion HD SE (Openpli 6.0 release Candidate), DVB-C Stick Sundtek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Hotzenwalder,

 

De enige verschillen die ik tegenkom zitten eigenlijk in de settingslijsten

 

Ben even met iets anders bezig op dit moment, maar even uit mijn hoofd ..................

 

Het heeft te maken met de eerste activatie van een kaart en het aanmaken van de CHID's op die kaart wat per regio verschild.

Kaarten zijn dus niet in iedere regio inzetbaar na activatie.

De beste manier om hier achter te komen is door de kaart uit te lezen en de verschillen te vergelijken, gr.

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kaarten uit WEST zijn niet bruikbaar in OOST gebied en andersom ook niet. 2 volledige verschillende encryptiesystemen met verschillende kaart databases.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe lees je de kaart volledig uit? Ik neem aan dat je aan de standaardinformatie van je softcam niet genoeg hebt.

80cm Schotel, 2 x Alps LNB's (23.5E/19.2E), 2 x Smart LNB's (28.2E/13E), Triax Multifeed rail.
XTrend 8000 (Openpli 4.0), XSarius Fusion HD SE (Openpli 6.0 release Candidate), DVB-C Stick Sundtek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is wel zo dat de kaart er inderdaad in brabant al inzat toen die voor de eerste keer werd geactiveerd.

het is wel zo dat mijn kaart wel bij mijn moeder werkt die in het oude casema gebied zit waar ze 0602 en 0604 als caid actief hebben.

bij mijn moeder nid 555 bij mij is het 1111 maar dat werkt weer wel dus ik vermoed dat het alleen met caid te maken heeft.

wie weet wat morgen brengt........ik niet....ik weet niet eens wat er gisteren gebeurde

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee hoor bigm.. zijn echt verschillende CW's die van de kaarten afkomen. Anders zou ook niet iedereen zo veel moeite doen om regio's tegen elkaar te ruilen.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...