Ga naar inhoud


Opnemen op dvd: ingebouwd of via netwerk en pc?


Peter_B

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

ik vroeg mij af als er al veel satellietontvangers op de markt zijn die (al dan niet optioneel) een ingebouwde dvd-recorder hebben.

Ik heb gezien dat Dreambox DM8000 deze optie bezit, maar dan moet je toch al gauw een budget van 1000 euro of meer hebben.

 

Ik denk dat het overzetten van een opname op dvd ook op volgende manier moet kunnen:

1) opnemen op sat-ontvanger met ingebouwde harddisk

2) via netwerk overzetten van sat-ontvanger naar de pc

3) op de pc met gepaste software branden op dvd

 

Ik vroeg me alleen nog af als dat geen omslachtige procedure is. Kan je bv een opname (nadat die via netwerk op je pc is gezet) direkt op dvd branden, of moet je eerst nog converteren? Dat laaste is een proces dat misschien wel lang kan duren.

 

Kortom, ik zoek dus een ontvanger om veel mee op te nemen en om veel opnames te bewaren, maar de harde schijf raakt ooit eens vol en dan moet het overgezet worden naar dvd. Wat lijkt jullie de beste optie? Met ingebouwde dvd-recorder of via een netwerk naar de pc?

 

Ik denk ook nog aan de optie om een opname naar een stand-alone dvd-recorder over te zetten, maar heb je dan geen kwaliteitsverlies? Ik veronderstel als de kabel een scart is, dat je verlies hebt, maar heb geen idee als er intussen al HDMI-verbinding bestaat tussen sat-ontvanger en dvd-recorder.

Is er in het laatste geval dan nog kwaliteitsverlies?

 

Mvg,

Peter Bruyneel.

aangepast door Peter_B
Link naar reactie
Delen op andere sites


De opnames naar de PC sturen gaat zeer snel,als je er bijv 10 tegelijk doet duurt het wat langer,de bestanden coverteren is noodzakelijk ,daar het opgenomen bestand geen DVD file is ,maar een ts bestand,ook de HD 1080-720P,

 

Een bestand op DVD branden 4,7Gb duurt ca 20 min.op een snelle PC-(6core),en je kunt dan ook nog gewoon op internet serven ,en het brand prog. op de achtergrond laten draaien zonder dat de PC vast loopt/crasht.

Ook is het mogelijk om zeer grote bestanden ,meer dan 8,5GB op Blueray te branden .

 

Met een DVD rec via scart heb je alltijd verlies ,bijv geen Dolby 5.1 geen HD,

DVD rec met HDMI input heb ik nog niet gezien,is ook erg lastig met progameren ,2 app,sat & DVD..

 

Een Dreambox bijv.de 7020 HD is geschikt voor alle capp.HDD SATA aansluiting,deze kun je zo in de box monteren,schroejes worden bij geleverd,je schuift hem er zo in ,geen losse kabels ed nodig,en wat zeer belangrijk is géén verlies van kwaliteit.

De 7020HD kost ca €559.-,een HDD sata 1TB ca €130,-

 

Opname /Timer progameren is binnen 10 sec.via EPG ,je kunt dan ook nog kiezen om de opname wat langer door te laten lopen,opn.dagelijks Ma t/vR ,wekelijks enz.

Ook de TXT en de EPG van de zender worden opgenomen,op de HDD.

 

Ook is het mogelijk om YouTube filmpjes op je HDD op te nemen,dus ook later weer op DVD te zetten.

Overigens de zender EPG van de 7020HD laat ook zien of er evt een hehaling is van het progamma,neemt ook op in stby stand.

Ook is opname mogelijk op een exteren HDD & Flash of USB stik.

 

 

De 7020HD heeft het grootste gegeugen van alle Dreamboxen nl 1GB Flash,256 Mbite Ram ,en word standaart in NL met 2 tuners geleverd 1x DVB-S2 & 1x DVB-C/T tuner,en HDMI kabel .Externe USB Tuners zijn ook aansluitbaar.

 

Dream-multimedia maakt de beste set top boxen die er zijn!

aangepast door columbo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een bestand op DVD branden 4,7Gb duurt ca 20 min.op een snelle PC-(6core),en je kunt dan ook nog gewoon op internet serven ,en het brand prog. op de achtergrond laten draaien zonder dat de PC vast loopt/crasht.

 

Op mijn oude desktop met Pentium 3 van 1Ghz met 512mb ram geheugen en NEC 4 speed dvd+ brander duurt het ook 20 min..

en dan kan ik nog andere dingen ook doen, oa internetten mail bekijken enz zonder dat er iets vastloopt of crasht..

 

Wat is trouwens "serven" ??

aangepast door DeBeek
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op mijn oude desktop met Pentium 3 van 1Ghz met 512mb ram geheugen en NEC 4 speed dvd+ brander duurt het ook 20 min..

en dan kan ik nog andere dingen ook doen, oa internetten mail bekijken enz zonder dat er iets vastloopt of crasht..

 

Wat is trouwens "serven" ??

 

Dat is een volk :P

[color:"purlple"] I just can’t live without my Dreambox 7025 and 8000 HD. What an invention!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De opnames naar de PC sturen gaat zeer snel,als je er bijv 10 tegelijk doet duurt het wat langer,de bestanden coverteren is noodzakelijk ,daar het opgenomen bestand geen DVD file is ,maar een ts bestand,ook de HD 1080-720P,

 

Een bestand op DVD branden 4,7Gb duurt ca 20 min.op een snelle PC-(6core),en je kunt dan ook nog gewoon op internet serven ,en het brand prog. op de achtergrond laten draaien zonder dat de PC vast loopt/crasht.

Ook is het mogelijk om zeer grote bestanden ,meer dan 8,5GB op Blueray te branden .

 

Met een DVD rec via scart heb je alltijd verlies ,bijv geen Dolby 5.1 geen HD,

DVD rec met HDMI input heb ik nog niet gezien,is ook erg lastig met progameren ,2 app,sat & DVD..

 

Een Dreambox bijv.de 7020 HD is geschikt voor alle capp.HDD SATA aansluiting,deze kun je zo in de box monteren,schroejes worden bij geleverd,je schuift hem er zo in ,geen losse kabels ed nodig,en wat zeer belangrijk is géén verlies van kwaliteit.

De 7020HD kost ca €559.-,een HDD sata 1TB ca €130,-

 

Opname /Timer progameren is binnen 10 sec.via EPG ,je kunt dan ook nog kiezen om de opname wat langer door te laten lopen,opn.dagelijks Ma t/vR ,wekelijks enz.

Ook de TXT en de EPG van de zender worden opgenomen,op de HDD.

 

Ook is het mogelijk om YouTube filmpjes op je HDD op te nemen,dus ook later weer op DVD te zetten.

Overigens de zender EPG van de 7020HD laat ook zien of er evt een hehaling is van het progamma,neemt ook op in stby stand.

Ook is opname mogelijk op een exteren HDD & Flash of USB stik.

 

 

De 7020HD heeft het grootste gegeugen van alle Dreamboxen nl 1GB Flash,256 Mbite Ram ,en word standaart in NL met 2 tuners geleverd 1x DVB-S2 & 1x DVB-C/T tuner,en HDMI kabel .Externe USB Tuners zijn ook aansluitbaar.

 

Dream-multimedia maakt de beste set top boxen die er zijn!

 

Hoe stuur je een opname van box naar pc dan? Dat het via netwerk gaat snap ik.

[color:"purlple"] I just can’t live without my Dreambox 7025 and 8000 HD. What an invention!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als eerste: Als je de moviecut plugin hebt geïnstalleerd, dan ben je al (heel) veel kwijt van wat je wilt

bewaren, het heeft mij in ieder geval al zeer veel (onnodig) FTP verkeer bespaard voor het omzetten.

 

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan geen bestanden die groter zijn dan +/- 2.5 Gb van mn dreambox naar een usb stick copieren, ook niet naar extended hd.

Blijkbaar heeft het iets te maken met copieren via USB. Iemand een oplossing ?

DM 8000 + Formuler F1 88cm schotel 4x quad lnb, 2x UHF-antenne voor dvb-t ontvangst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Marleentje,

je hebt wellicht een fat32 USB stick ( beperking met betrekking tot de filesize)

of je hebt een rare samba versie in je dreambox image (hetgeen tijden terug die moeilijkheden veroorzaakte met betrekking tot copieren)

 

Peter_B,

het kan om op DVD te branden, legio mensen hebben het werkende (met wat meer zoekwerk vindt je ook uitgebreide handleidingen)

maar is dat zinvol???????????

Het bewaren is veel goedkoper en zelfs meer uitwisselbaar met andere apparatuur indien de film_blabla.ts (dus het opgenomen bestand) op een harddisc staat. Je bespaard je ook nog tijd en moeite.

 

de E-sata aansluiting op een Satelliet Receiver is een prima interface om een externe hdd aan te hangen voor archievering van je opnames.

Ja de hdd raakt vol - hang je der toch een nieuwe aan?

vergeet niet DVD heeft standaard maar 4,7 GigaByte capaciteit...> meer dan een van mijn opnames overschrijdt dat !!!

 

duscussies over het beste backup medium zijn er genoeg geweest op sat4all, en gezien de prijsontwikkelingen en marktontwikkelingen van het desbetreffende opslagmedium nog eens te heroverwegen.

Maar wat je initiele vraag betreft het kan.

 

ciao

Hello

Adele

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Tonskidutch

 

Ik heb de pli-image op m'n DB, en ik probeer bestanden te kopieren via netwerk met m'n pc van de HD van m'n DB naar een extended hard diskd (of mem stick) die uiteraard via usb is aangesloten aan mn pc. De extended Hard disk is weldegelijk geformateerd in NTSF.

Als je iets opgenomen hebt in hoge definitie dan is het bestand vlug groter dan 3 gB.

DM 8000 + Formuler F1 88cm schotel 4x quad lnb, 2x UHF-antenne voor dvb-t ontvangst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou TS ook een NAS(je) willen adviseren.

Dat gedoe met branden, de hoesjes die je erbij moet doen, want anders vind je niets terug.

Ik heb ook gewoon net als vele andere anderen een NAS in mijn netwerk (bij mij 12 T, netto 9T mag ook kleiner)

Het voordeel daarvan is dat je geen kwaliteitsverlies hebt en dat je veel sneller oude opnames opnieuw aanzet.

 

Een Nas werkt overzichterlijker en werkt sneller.

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe stuur je een opname van box naar pc dan? Dat het via netwerk gaat snap ik.

Je box heeft een eigen IP adres ,met naam en wachtwoord,mits hij met de router verbonden is ,draadloos kan ook ,de Wlan usb stik word meegeleverd.

vervolgens typ je op je PC het IP adr.van de dreambox in en je krijgt dan de tekst invoeren wachtwoord en naam te zien,na dat je deze ingegeven hebt krijg je verbinding,de rest wijst zig van zelf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Tonskidutch

 

Ik heb de pli-image op m'n DB, en ik probeer bestanden te kopieren via netwerk met m'n pc van de HD van m'n DB naar een extended hard diskd (of mem stick) die uiteraard via usb is aangesloten aan mn pc. De extended Hard disk is weldegelijk geformateerd in NTSF.

Als je iets opgenomen hebt in hoge definitie dan is het bestand vlug groter dan 3 gB.

 

oké, je gebruikt geen fat32 (yoepi), maar NTFS (bèh) is ook niet lekker voor een Linux receiver :D

Dat kun je lezen in meerdere berichten, de CPU load van de receiver schiet in de hoogte bij NTFS schrijven en lezen,

(dus het proces kopieren wordt meestal trager dan nodig)

 

Ge kunt beter voor die werkzaamheden een pure linux partitie nemen (hdd ext3 <> usb ext2) die kun je OOK op je PC uitlezen met de fsdrivers toegevoegd aan windows.

 

al dat heen en weer gekopieer is sowieso tijdverspilling, dus je kunt NOG beter een Mount aanmaken op de receiver naar de PC (of NAS)

ciao

aangepast door Tonskidutch

Hello

Adele

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

.....

 

 

Peter_B,

het kan om op DVD te branden, legio mensen hebben het werkende (met wat meer zoekwerk vindt je ook uitgebreide handleidingen)

maar is dat zinvol???????????

Het bewaren is veel goedkoper en zelfs meer uitwisselbaar met andere apparatuur indien de film_blabla.ts (dus het opgenomen bestand) op een harddisc staat. Je bespaard je ook nog tijd en moeite.

 

 

....

 

 

ciao

 

Ik wil ook graag op DVD branden, heb mede speciaal daarvoor ook de dm8000 met ingebouwde sony dvdplayer gekocht,

maar het lukt mij niet.

En de dm crasht volledig als ik 'doorzet'.... :crazy:

 

Waarom op dvd zetten?

Ik wil als we op vakantie gaan gewoon lekker een setje films mee nemen die ik nog niet gekeken heb, en ter plekke in ons vakantiehuis eindelijk tijd voor heb!

 

En het lukt me dus niet,

omdat de DVD natuurlijk geen hd aankan en op een of andere manier kan ik niet de plek vinden om settings of wat ook te veranderen.

 

Jij zegt dat er meerdere mensen zijn bij wie het wel lukt, met wat meer zoekwerk zou ik ze moeten kunnen vinden,

maar waar heb jij die dan gezien? Enig idee waar ik dan zou moeten zoeken?

 

Of heeft iemand, nog fijner, de oplossing meteen bij de hand?

Hoe zet ik mijn op de dm8000 opgenomen hd films vanaf de hdd, naar de interne dvd player?

Many thanks!

 

 

Leonieke

Link naar reactie
Delen op andere sites

als het voor jullie vakantie is, kun je heel eenvoudig de dreambox inpakken en meenemen (met alle films op de harddisk)

sluit aan op tv en boot de dreambox.

dat heb ik zelf al meerdere malen gedaan werkt supersimpel en nagenoeg geen tijdverlies

 

als je die ingebouwde dvd-burner wilt gaan gebruiken adviseer ik toch ook naar de plugins en ontbrekende componenten te zoeken in samenhang met de versie van het image dat je nu gebruikt Oe 1.5 is anders dan Oe 1.6 etc,,, de bekendere DVD-burn plugin werkt niet naar behoren op een nieuw image...

 

ik heb niet gezocht voor je op sat4all via de zoekfunctie van sat4all maar via google en dan vindt je welke werken en welke niet werken.

 

ciao

Hello

Adele

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...