Ga naar inhoud


sat4all plat


mereltje

Aanbevolen berichten


  • Beheerder

Er zijn vandaag 2 zaken gewijzigd.

 

Er zijn een aantal containers van het ene systeem naar het andere verhuisd en sat4all.com heeft een nieuw IP adres gekregen.

Volgens mij was het geen uur, maar we waren wel iets langer offline dan gepland.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ja wijsneus, dat begrijpen wij ook en dat hebben we ook gedaan. ;)

 

Er moesten echter ook nog diverse containers verhuist worden en om dat zonder 'outage' te doen is erg veel werk.

 

Heb jij mij ergens zien schrijven dat de uitval aan de IP adres wijziging lag? :P

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn vandaag 2 zaken gewijzigd.

 

Er zijn een aantal containers van het ene systeem naar het andere verhuisd en sat4all.com heeft een nieuw IP adres gekregen.

 

Toch een IPv6 nummer er bij genomen? Precies over een week is het tenslotte World IPv6 dag (ik mag wel even plagen toch).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Nee, ik zou niet weten waarom we dat zouden moeten doen.

 

Nu al een IPv6 adres gaan gebruiken is vragen om 'storingen'.

 

Eerst moet het overal maar eens goed geïmplementeerd zijn, daarna voegen wij IPv6 toe.

 

Heb jij enig idee hoeveel ISP's hun IPv6 zaken nog niet goed voor elkaar hebben?

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb jij ergens zien schrijven dat het aan het verplaatsen containers lag? :P

 

route ging gisteren van 212.204.250.251 naar 212.204.250.252 en de 252 was dood

 

maarje gewoon gezellig houden

 

"Heb jij enig idee hoeveel ISP's hun IPv6 zaken nog niet goed voor elkaar hebben?"

 

Ik denk toch als een ISP ipv6 geconfigureerd heeft dat het wel goed werkt ,is echt

niet nieuw ,rond 1995 hebben we onder leiding van alen cox ipv6 in linux gebakken

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, ik zou niet weten waarom we dat zouden moeten doen.

 

Nu al een IPv6 adres gaan gebruiken is vragen om 'storingen'.

 

Eerst moet het overal maar eens goed geïmplementeerd zijn, daarna voegen wij IPv6 toe.

 

Heb jij enig idee hoeveel ISP's hun IPv6 zaken nog niet goed voor elkaar hebben?

 

Mvg,

 

Michel

 

Ik had mijn opmerking alleen als plagerijtje bedoeld, maar omdat je er toch serieus op in gaat wil ik graag antwoord geven op je opmerkingen.

  1. Komende woensdag ( 6/6/2012 ) is World IPv6 dag. Vanaf die datum zullen vele grote web sites zoals Google ook via IPv6 bereikbaar zijn. Iedereen die thuis via IPv6 het internet op kan (XS4ALL klanten, later dit jaar Ziggo klanten, mensen met een IPv6 tunnel zoals ikzelf) zullen vanaf die datum die web sites met IPv6 benaderen omdat IPv6 het voorkeur protocol is. Een ISP die wel IPv6 biedt, maar dat niet goed ingeregeld heeft zou dan heel veel klachten krijgen - er wordt heel veel van Google gebruik gemaakt!
  2. Een ISP heeft niet veel 'eigen' programmatuur. Het enige wat hij hoeft te doen is de aangeleverde apparatuur te configureren, de programmatuur zelf komt van de fabrikanten van de apparatuur. Dat configureren is nog steeds een stevig karwei, maar je mag er van uit gaan dat de werking van de apparatuur heel goed getest is. Ik ga er van uit dat een ISP de werking van zijn IPv6 netwerk terdege uitgetest heeft alvorens hij IPv6 aan zijn klanten aanbiedt.
  3. Iemand die een web site aanbiedt op het internet loopt veel meer risico. Als zijn programmatuur niet 100% geschikt gemaakt is voor IPv6, dan kan hij op zijn web site inderdaad storingen verwachten. Stel nu dat 2% van de SAT4ALL klanten IPv6 hebben, en dat SAT4ALL niet volledig geschikt is voor IPv6 zonder dat jij dat weet. Als jij dan nu een IPv6 adres toevoegt dan zullen 2% van de klanten problemen hebben. Als je wacht tot 50% van de klanten IPv6 hebben, dan krijgen 50% van de klanten problemen.
  4. IPv6 bestaat al meer dan 10 jaar. Je kunt het toevoegen in Windows XP en Windows 2003, het zit standaard in Vista en Windows 7 en is in die beide versies het voorkeur protocol. Om nu te zeggen dat het nieuw is .........

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Je kan praten als brugman maar er is voor sat4all.com (nog) geen enkel belang om nu al een IPv6 adres in gebruik te nemen.

 

Het is alleen maar vragen om meer werk en meer storingen omdat er wel degelijk ISP's zijn en apparatuur gebruikt wordt waar de IPv6 implementatie verre van probleemloos werkt.

 

Zolang het niet nodig is om IPv6 te gaan gebruiken, doen we dat dus niet. Zodra het wel nodig is, zal implementeren van IPv6 op onze systemen een uurtje werk zijn.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is alleen maar vragen om meer werk en meer storingen omdat er wel degelijk ISP's zijn en apparatuur gebruikt wordt waar de IPv6 implementatie verre van probleemloos werkt.

 

Zoals ik al schreef, die ISP's zullen dan vanaf komende woensdag grote problemen hebben. Waar komt die informatie vandaan? Ik zou dat graag willen lezen.

 

Zolang het niet nodig is om IPv6 te gaan gebruiken, doen we dat dus niet. Zodra het wel nodig is, zal implementeren van IPv6 op onze systemen een uurtje werk zijn.

 

Dat klopt, het kost maar heel weinig tijd om IPv6 aan te zetten. Maar dat geldt voor de IPv6 stack van Linux. Als jouw software er niet (helemaal) op berekend is dan krijg je alsnog problemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...