Ga naar inhoud


sat4all plat


mereltje

Aanbevolen berichten

Heb ik ergens wat gemist ? wat veranderd er vanaf komende woensdag ?

 

Om 10.59 uur schreef ik:

 

  1. Komende woensdag ( 6/6/2012 ) is World IPv6 dag. Vanaf die datum zullen vele grote web sites zoals Google ook via IPv6 bereikbaar zijn. Iedereen die thuis via IPv6 het internet op kan (XS4ALL klanten, later dit jaar Ziggo klanten, mensen met een IPv6 tunnel zoals ikzelf) zullen vanaf die datum die web sites met IPv6 benaderen omdat IPv6 het voorkeur protocol is. Een ISP die wel IPv6 biedt, maar dat niet goed ingeregeld heeft zou dan heel veel klachten krijgen - er wordt heel veel van Google gebruik gemaakt!

Link naar reactie
Delen op andere sites


ohnee beginnen we hier nou ook al met die IPv6 onzin? Als meer dan 50% van de wereld over is op IPv6 is het vroeg genoeg om toe te voegen. In het huidige tempo is dat ergens rond 2030 :D

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

ohnee beginnen we hier nou ook al met die IPv6 onzin? Als meer dan 50% van de wereld over is op IPv6 is het vroeg genoeg om toe te voegen. In het huidige tempo is dat ergens rond 2030 :D

 

Vergeet dat maar rustig. In Azië moet men gebruik maken van IPv6 omdat er geen IPv4 adressen meer zijn. Maar het gaat niet alleen om adresruimte. Iedereen staart zich dood op dat argument, maar IPv6 is ook sterk verbeterd in vergelijking tot IPv4. Een goed voorbeeld is multicast verkeer dat erg belangrijk is voor IP TV. Bij IPv6 is dat een bruikbaar protocol, bij IPv4 is het een rommeltje. En wie wil er nu twee IP stacks onderhouden als dat niet nodig is? IPv6 is het protocol van de toekomst, dat is zo klaar als een klontje. Als je dat eenmaal hebt ingericht wil je graag zo snel mogelijk van IPv4 af.

 

@pukje:

Inderdaad ipv6.google.com is momenteel de IPv6 toegang tot Google. Ik gebruik die toegang vaak omdat je dan de Amerikaanse Google gebruikt. Maar wie doet dat nog meer? Als je www.google.nl gebruikt (wat het gros van de gebruikers doet) dan gaat dat nu nog via IPv4. Vanaf woensdag kan dat ook via IPv6, en heb je IPv6 aan staan, dan ga je ook via IPv6. Dat is dus wel degelijk een grote wijziging.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zolang er iets erbij gezet wordt is het geen grote wijziging bij de meesten blijft alles

bij het oude.

 

Op het moment dat IPV4 uitgeschakeld wordt en alleen IPV6 ondersteund wordt dan

pas is er sprake van een "grote wijziging".

Zoals analoge tv via ether naar dvb-t ging of duitsland schakelt analoge sat uit.

 

alles blijft op internet gewoon bij het oude

 

Ohnee sat4all heeft een nieuw ip adres ook een grote wijziging ;)

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

zolang er iets erbij gezet wordt is het geen grote wijziging bij de meesten blijft alles

bij het oude.

 

Op het moment dat IPV4 uitgeschakeld wordt en alleen IPV6 ondersteund wordt dan

pas is er sprake van een "grote wijziging".

Zoals analoge tv via ether naar dvb-t ging of duitsland schakelt analoge sat uit.

 

Sorry, maar dat klopt niet. Als jouw ISP IPv6 aanbiedt, en jij hebt IPv6 ook aangezet, dan zul je altijd via IPv6 naar die web sites gaan die een IPv6 adres hebben. Die web sites kunnen dan ook nog wel een IPv4 adres hebben, maar dat doet voor jou dan niet meer ter zake. Naarmate meer consumenten een IPv6 verbinding hebben met het internet en web sites (ook) via IPv6 benaderbaar worden zal dus het IPv4 verkeer automatisch steeds meer gaan afnemen. Als het IPv4 verkeer vrijwel verdwenen is en IPv4 wordt uitgezet, dan merk je daar dus niets van. Geen grote wijziging.

 

De grote wijziging van komende woensdag is dat veel belangrijke web sites benaderbaar worden met IPv6. Iedereen die een IPv6 internet aansluiting heeft zal vanaf die dag met IPv6 naar die web sites gaan. Dat levert in één klap een relatief heel grote toename van het IPv6 verkeer op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

we gaan nu wel erg off topic past beter in forum breedband internet

1. adsl loopt over ppptp (ppp over vpn) en ppp neemt geen ipv6 adressen over

2.95% van modems ondersteunen geen ipv6

 

dus zo goed als iedereen blijft ipv4 gebruiken

 

redenen om ipv6 niet te gebruiken

1. je zit niet meer achter een NAT firewall dus iedereen kan van buiten jou PC bestoken

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

we gaan nu wel erg off topic past beter in forum breedband internet

1. adsl loopt over ppptp (ppp over vpn) en ppp neemt geen ipv6 adressen over

2.95% van modems ondersteunen geen ipv6

 

dus zo goed als iedereen blijft ipv4 gebruiken

 

redenen om ipv6 niet te gebruiken

1. je zit niet meer achter een NAT firewall dus iedereen kan van buiten jou PC bestoken

 

Huh?

 

XS4ALL wordt Europa wijd gezien als het voorbeeld van een ISP die succesvol IPv6 heeft uitgerold, en volgens mij levert XS4ALL toch heus ADSL verbindingen, of vergis ik mij???

 

XS4ALL levert AVM Fritz!box DSL modems/routers, en die staan bekent om hun uitstekende IPv6 ondersteuning.

 

Alle moderne kabel modems zijn Docsis 3.0 modems, en die ondersteunen altijd IPv6. Ziggo levert al jaren Docsis 3.0 modems, geen idee wat UPC doet maar waarschijnlijk hetzelfde.

 

IPv6 routers voor consumenten blokkeren standaard inkomend IPv6 verkeer, je bent dus net zo veilig als achter een IPv4 NAT router.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je vergist je grunnsat, xs4all heeft niks uitgerold, ze bieden als extra IPv6 aan maar alleen op bepaalde hardware/firmware en het zit vol met kinderziektes. Als 3 % het aan heeft staan is het veel denk ik. Nogmaals, die IPv6 wereld die jij schetst is nog heel ver weg.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat een gezever om die IPv6 en of 4 voor mijn part moet ik via een dosscherm op sat4all komen,maakt mij dus geen ene moer uit hoe ik der kom als ik er maar toe en af eens kan buurten

  • Like 1

dm8000 powerd by rudream line X 3.2 white HBB-tv

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Dat is de juiste instelling. Echte die-hards lezen sat4all met Lynx of laten de buurman de teksten met de tam-tam tunnelen :)

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je vergist je grunnsat, xs4all heeft niks uitgerold, ze bieden als extra IPv6 aan maar alleen op bepaalde hardware/firmware en het zit vol met kinderziektes. Als 3 % het aan heeft staan is het veel denk ik. Nogmaals, die IPv6 wereld die jij schetst is nog heel ver weg.

 

Als XS4ALL in het hele land zijn netwerk apparatuur geschikt gemaakt heeft voor IPv6, en iedere klant IPv6 voor zichzelf kan activeren, dan noem ik dat IPv6 uitrollen.

 

Vanzelfsprekend werkt het alleen bij bepaalde routers, maar alle routers die XS4ALL de laatste jaren heeft geleverd ondersteunen IPv6. Daarnaast kun je blijkbaar nog een hele serie andere routers gebruiken, zie deze lijst . En vanzelfsprekend moet je de firmware van je router bijhouden, dat spreekt voor zich.

 

Van kinderziektes heb ik nog nooit iets gemerkt. Ik gebruik al zeker drie jaar een IPv6 tunnel, eerst via een Apple Extreme en nu via een Fritz!box 7390. In die drie jaar heb ik welgeteld met één IPv6 web site een probleem gehad, en dat was toen nog met de Apple router. Bij de Fritz!box had ik geen probleem.

 

En als je het niet aan zet, nee dan gebruik je het niet. Slim is dat niet, want als je het aan zet en op die manier mee werkt aan de geleidelijk invoer, dan draagt dat bij aan de probleemloze overgang van IPv4 naar IPv6.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uitval door ip nummer verandering had voorkomen kunnen worden

gewoon de sat4all server twee ipnummers geven en als

de dns caches overal geupdate zijn het vervallen ip adres weg halen

Dit heb ik ook gedaan. En was zeker niet de oorzaak. De oorzaak was een reboot van HOST machine. De sat4all containder stond niet op auto boot, nu wel ;-) De sat4all container stond dus gewoon uit.

My DM(800|7025) is Ronaldd powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen idee of het plat gaan van de site hier verband mee heeft, maar de tijden van de postings klopt niet, er zit precies weer een uurtje bij...

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...