Ga naar inhoud


's Avonds valt kwaliteit singaal weg op Astra 3


Sjattuh

Aanbevolen berichten

uhm, Sjattuh

is het mogelijk dat je ons toch verklapt wat je aan de receiver hebt hangen

coax

switch

LNB???

 

en niet ja ik HEB een coax kabel

en niet ja ik HEB een switch

en niet ja ik HEB een LNB

of wat is een LNB?

 

wat heb je toegepast??? aan merken types en modellen?

 

te gek voor woorden dat Sprietje zich de moeite neemt om een lijst met switches hier te benoemen met de verliezen en wij lezers die denken te kunnen helpen krijgen -0- informatie van jou Sjattuh!

 

En waar precies is mij dan duidelijk gemaakt dat deze informatie nodig was?

 

Was Sprietjes lijst misschien bedoelt 'als je een nieuw switch gaat kopen let dan hier op'?

 

Waarom zou ik 3x in deze draad posten en dan niet de informatie geven, waarom je nogal schreeuwerig verzoekt, als ik enigzins ook maar het idee had dat dit bij zou kunnen dragen om mijn probleem, waarom ik hier om hulp voor vraag, op te lossen?

 

Je loopt nogal te overdrijven nu met je -0-, als je had geschreven 'wat is je opstelling' dan had ik je alles verteld wat ik je kon vertellen. Daarnaast, als je de moeite had genomen om verder dan Sprietjes posting te lezen had je gezien dat ik bezig was met een actie te ondernemen aan de hand van de informatie hier en er op terug zou komen.

 

En 'wat is een LNB' mag iemand niet vragen? Dus iemand mag alleen maar om hulp vragen wanneer hij of zij al voldoende kennis heeft?

 

Ik ga er maar van uit dat je een slechte nachtrust hebt gehad....

 

Ik heb een DM800 met laatste OpenPli. In de woonkamer (waar ik heb probleem niet had) een VUSolo met laatste VIX.

 

Diseqc is een merkloos knakending met 4x in en 1x uit. LNB (kan het merk nu niet zien ivm de tijd) is een wat luxere LNB met een verstelbare kop (kan hem dichter en verder van de schotel af 'schroeven'). Coax is CAT6, staat er althans op, maar ik heb (wat in de hand voelde als) betere CAT5 in NL gezien. Heb er niet zoveel verstand van, maar kan je wel zeggen dat de COAX dubbel afgeschermd is van binnen.

 

We hebben vandaag de schotel opnieuw uitgericht en alles lijkt weer in orde te zijn. Tevens heb ik de 800 een keertje laten scannen na het uitrichten. Volgende week vervangen we alle kabels en F-connectoren (zijn schroef komen (ik denk vergulde?) knijpers op).

 

Schotelboer maakte een grappige opmerking, ik heb onlangs mijn dak vervangen en er isolatie materiaal opgebrand. De kabel naar de slaapkamer (en dus de 800) toe ligt hierop en ik ben me er niet meer helemaal zeker van wat ik met die kabel heb gedaan toen we gebrand hebben. De kabel naar de woonkamer (en dus de VUSolo waar ik geen problem mee had) toe loopt anders en was niet op het dak aanwezig toen we aan het branden waren.

 

Beide kabels liggen momenteel wel onbeschermd in de zon, maar voordat ik ze vervang los ik dit nog op.

 

Bedankt allen voor het meedenken.

aangepast door Sjattuh

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 69
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik heb een DM800 met laatste OpenPli. In de woonkamer (waar ik heb probleem niet had) een VUSolo met laatste VIX.

 

Diseqc is een merkloos knakending met 4x in en 1x uit. LNB (kan het merk nu niet zien ivm de tijd) is een wat luxere LNB met een verstelbare kop (kan hem dichter en verder van de schotel af 'schroeven'). Coax is CAT6, staat er althans op, maar ik heb (wat in de hand voelde als) betere CAT5 in NL gezien. Heb er niet zoveel verstand van, maar kan je wel zeggen dat de COAX dubbel afgeschermd is van binnen.

 

Cat5 en Cat6 is een benaming voor utp bekabeling en niet voor coax. Zoals ik zo kijk naar satelliet ontvangers dm800 en vu solo gaat het richting niet "zuivere koffie".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cat5 en Cat6 is een benaming voor utp bekabeling en niet voor coax. Zoals ik zo kijk naar satelliet ontvangers dm800 en vu solo gaat het richting niet "zuivere koffie".

 

lol... wat een wijsheid weer. Dus iedereen met een linux recveiver gaat richting 'niet zuivere koffie'? Ik betaal Kanaal Digitaal 70 euro per maand en share van woon naar slaap. Niet helemaal zuiver nee, maar CD maakt zich hier niet heel erg druk over.

 

Wil je een bankafschrift zien en mijn cfg file?

 

Vreemd dan met ie kabels, want ik meen mij toch sterk te herinneren dat toen we de kabels getrokken heb hier iets van 6 op stond. Kan zijn dat ik dingen door elkaar haal.

aangepast door Sjattuh

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor het varieren van de signaal sterkte kunnen verschillende oorzaken zijn.

Bijvoorbeeld in randgebieden van de footprint treedt er mogelijk lichte fading op. Dit komt omdat de sateliet nooit perfekt stilhangt en van de aarde uitgezien binnen een kubus van zo´n 100 km-200 km een 8 vorm doorloopt. In het midden van de footprint is dit fenomeen niet bemerkbaar, maar aan de uiteinden wel degelijk. Ik zie het bijvoorbeeld heel vaak op BADR en Nilesat. daar is de signaalsterkte over een periode van 24 uur heel wisselend. Een schotel van 2,2 mtr heeft al een kleinere openingshoek dan één van 60 cm. Dus ik kan me heel goed voorstellen dat daar de oorzaak te zoeken is.

Temperatuur verschillen buiten bij de LNC zijn denkbaar en een mogelijke oorzaak, maar iedere ontvanger heeft een bepaald vangbereik en moet toch wel tolerant zijn.

Ik zou in ieder geval de Diseqc switch even bijpassen om te zijn of het probleem weggaat. Als dat de recente veranderingen zijn geweest dan zou ik het daar alvast gaan zoeken.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor het varieren van de signaal sterkte kunnen verschillende oorzaken zijn.

Bijvoorbeeld in randgebieden van de footprint treedt er mogelijk lichte fading op. Dit komt omdat de sateliet nooit perfekt stilhangt en van de aarde uitgezien binnen een kubus van zo´n 100 km-200 km een 8 vorm doorloopt. In het midden van de footprint is dit fenomeen niet bemerkbaar, maar aan de uiteinden wel degelijk. Ik zie het bijvoorbeeld heel vaak op BADR en Nilesat. daar is de signaalsterkte over een periode van 24 uur heel wisselend. Een schotel van 2,2 mtr heeft al een kleinere openingshoek dan één van 60 cm. Dus ik kan me heel goed voorstellen dat daar de oorzaak te zoeken is.

Temperatuur verschillen buiten bij de LNC zijn denkbaar en een mogelijke oorzaak, maar iedere ontvanger heeft een bepaald vangbereik en moet toch wel tolerant zijn.

Ik zou in ieder geval de Diseqc switch even bijpassen om te zijn of het probleem weggaat. Als dat de recente veranderingen zijn geweest dan zou ik het daar alvast gaan zoeken.

 

Ik zit geloof ik niet echt op de rand, maar ook zeker niet in het midden. En het is wel zo dat de zomer is gekomen en onze temperaturen goed aan het oplopen zijn. En het probleem zich onlangs heeft geopenbaard. Kan allemaal zeker samenhangen. We hebben ook ongeloofelijk slecht weer gehad met behoorlijke windstoten.

 

Schotel opnieuw uitgericht gisteren en het probleem lijkt te zijn opgelost. Ik denk dat het een combinatie van is geweest. Dat alles net op het randje heeft gezeten en dit de DM800 's avonds deed haperen.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

andere mensen hebben "soortgelijke vraag gesteld" en ik wist wel van de Noise Temperature (nog van duwgati) en heb het nog eens opgezocht

misschien een informatief website > http://www.satsig.net/noise.htm

 

als de uitrichting niet optimaal is, wegens windstoten die "iets" verdraaid hebben, dan kunnen deze phenomenen meer invloed hebben op de signaal kwaliteit.

 

ciao

Guilt

Marianne Faithfull

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

lol... wat een wijsheid weer. Dus iedereen met een linux recveiver gaat richting 'niet zuivere koffie'? Ik betaal Kanaal Digitaal 70 euro per maand en share van woon naar slaap. Niet helemaal zuiver nee, maar CD maakt zich hier niet heel erg druk over.

 

Wil je een bankafschrift zien en mijn cfg file?

 

Vreemd dan met ie kabels, want ik meen mij toch sterk te herinneren dat toen we de kabels getrokken heb hier iets van 6 op stond. Kan zijn dat ik dingen door elkaar haal.

 

Helaas trekt u heel snel een conclusie. Heb ik gezegd dat "iedereen" een linux recveiver richting 'niet zuivere koffie' gaat? En wat heeft dat mee te maken met cfg bestand?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit geloof ik niet echt op de rand

Nou ja, als je al 2,2 mtr nodig hebt, voor een behoorlijke ontvangst dan is het toch echt wel op de rand. :grin:

Had je daar niet een trechtervormige feedhoorn inzitten? Tegen mijn advies?

Ik meen me zoiets te herinneren maar kan het fout hebben.

Als het zo is dan haal die er maar uit en gebruik een flens LNC met voor de schotel een matched rillen feed.

Dan heb je vele db´s meer aan winst.

Altijd een prettig gevoel om te weten dat alles optimaal is aangepast. :D

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed dat je de installatie geheel naloopt, maar het eenvoudigste is om te kijken wat er verandert in de avond.. Temperatuur, en mogelijk de positie van satelliet. En.. Niet te vergeten de mogelijkheid dat de zon precies in de schotel schijnt. Aangezien je het probleem maar op een van de 2 ontvangers hebt, dan wordt het al snel een verhaal van die ene ontvanger. Dus ik zou zelf begonnen zijn met het opnieuw inscannen tijdens problemen....

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

of is het misschien zo'n zend"amateur" die aan zijn nachtelijke uitzendingen begint?

als radioamateur,mogen we uitzenden op deze freq.de wetgeving zegt ook,dat we niemand mogen sturen.maar ik denk,moest het dergelijke storing zijn,dat hij oftewel ook geen beeld zou hebben op astra 1,oftewel geen goede afscherming op een bepaalde kabel heeft.ik heb ook dergelijke zender,en tijdens de proefuitzendingen geen problemen gehad,gebruikte zelf een binnenantenne.

ik betwijfel het.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedoel je

@sattv4iedereen,

 

dat een eerder geplaatst bericht over mogelijke storing inzake instraling / invloed, van een straalzender (sorry als het niet de juiste technische terminologie is) toch kan gebeuren op die transponders en HF ontvangst?

 

ciao

Guilt

Marianne Faithfull

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas trekt u heel snel een conclusie. Heb ik gezegd dat "iedereen" een linux recveiver richting 'niet zuivere koffie' gaat? En wat heeft dat mee te maken met cfg bestand?

 

Zoals je het leest beweer je dat hij aan illigale sharing doet(zolang het intern is zie ik hetprobleem niet)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vreemd dan met ie kabels, want ik meen mij toch sterk te herinneren dat toen we de kabels getrokken heb hier iets van 6 op stond. Kan zijn dat ik dingen door elkaar haal.
Zal wel "RG6" geweest zijn. Dat is een vrij standaard kabel voor satelliet ontvangst...

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...