Ga naar inhoud


Oude telefoon rinkelt niet.


jepe

Aanbevolen berichten

Uit nostalgische overwegingen heb ik voor mijn gewonte huistelefoon abonnement een oude telefoon gekocht, zo'n Ericofoon.

Ik hoef er alleen maar mee gebeld te worden en dan wil ik graag de bel van deze telefoon horen.

 

Als ik de telefoon direct aansluit op de wandcontact doos hoor je hem gewoon rinkelen.

Maar zodra ik er een verlengsnoer op aan sluit- nodig van wege plaatsing telefoon- rinkelt hij niet meer.

Moet ik iets aanpassen in het verlengsnoer of zo?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Op het toestel de b en eb met elkaar doorverbinden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooiste is als je een schema van de telefoon doorgrond (helaas niet bij de hand).

Maar dan zie je dat de BEL op EB is aangesloten.

Vroeger zag je soms een schema met schakelaar er tussen; "zet BEL uit".

 

Leuk om te lezen dat jij nu de bel AAN wilt hebben ;-)

aangepast door iemand

gr. Erik

Link naar reactie
Delen op andere sites

bel je via voip? (kpn.telfort etc. alles in een?) dan willen deze oude telefoons niet meer, het modem kan niet genoeg stroom leveren.

 

MVG. Gerard

If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience.

 

-George Bernard Shaw

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Beste 'iemand',

 

Ik bel voip via UPC en heb net zo'n oude groene draaischijf telefoon gekregen van mijn vrouw. Wil hem graag horen rinkelen, het is me tot nu toe alleen gelukt om een gesprek aan te kunnen nemen. Uitbellen en de rinkel horen lukt dus niet. Het lijkt me inderdaad slim om een centrale ertussen te zetten, maar is dat dan zo'n homevox of quatrovox? En gaat dat dan wel goed met die rj11 connectoren en de ouderwetse draadaansluitingen?

 

Alvast dank, groeten Frans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bel voip via UPC en heb net zo'n oude groene draaischijf telefoon gekregen van mijn vrouw. Wil hem graag horen rinkelen, het is me tot nu toe alleen gelukt om een gesprek aan te kunnen nemen. Uitbellen en de rinkel horen lukt dus niet. Het lijkt me inderdaad slim om een centrale ertussen te zetten, maar is dat dan zo'n homevox of quatrovox? En gaat dat dan wel goed met die rj11 connectoren en de ouderwetse draadaansluitingen?

 

Alvast dank, groeten Frans

 

 

Als oud telecommer kan ik je vertellen dat jouw draaitoestel never nooit gaat werken via upc voip.

 

Zet er een simpele homevox tussen en alles gaat werken, zelfs bellen gaat dan prima.

 

De homevox ken namelijk 2 telefoonsoorten, idk dat is wat jij hebt met een draaischijf en tdk dat is met drukknoppie's toontjes maken.

 

Kun je door elkaar aan die homevox hangen, werkt hier al jaren probleemloos..

 

quatravox heb ik zelf geen ervaring mee.

 

succes Gerhard

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...