Ga naar inhoud


Kan niet opnemen???


Jan Ambers

Aanbevolen berichten

Ik heb in een duo een WD 10EARS schijf van 1TB ingebouwd.

Ik heb in menu harde schijf initialiseren/formatteren/ja geklikt en heb die laten staan.

Ik heb geen aanduiding dat de schijf geformatteerd wordt.

Wanneer weet ik of de 1TB schijf geformatteerd is en klaar voor opname? (geen feedback van status HDD!)

Ik wilde zojuist de opname testen, en ie zegt dat de HDD /movie niet gevonden is...

Link naar reactie
Delen op andere sites


Toch nog iets grondig verkeerd...

Deze namiddag wil ik de eigenaar van die Vu+Duo trots laten zien dat in meerdere opnames genaakt had, want er stond onder de opnames "gereed"....

Toe ik die Vu opstartte en de opnames opvroeg kreeg ik de melding geen /hdd/movie aanwezig geen HDD???

Ik heb opnieuw geformatteerd en getoond hoe die menu opgeroepen werd, en de gebruiker de raad gegeven om de formattering te starten alvorens te gaan slapen...

Dan kon de Vu er zijn tijd over doen...

Wat me ook is opgevallen, noch bij opname noch bij formattering zag ik een rode led oplichten (computermisvorming?)

Wat kan er verkeerd zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jan Ambers,

nadat die disc helemaal klaar is met gepartitioneerd en geformateerd worden (hopelijk ext3 of ext4) moet die wel nog aangekoppeld worden

als je dat vergeet staat ie natuurlijk nog niet ter beschikking van het systeem.

 

in de device manager zie je of die klaar is en dat ie nog gemount (aangekoppeld) moet worden.

ciao

Impossible

Röyksopp, Alison Goldfrapp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb die niet gekoppeld...

Ie wordt wel door systeem herkend maar zegt dat ie niet geformatteerd is.

Hoe zit dat met de rode led bij format/opname aktiviteit?

Hij wilde per sé ku!nnen kijken en komt later nog es terug om die opname te regelen...

Ik heb ook nog wat ontdekt met het kinderslot, maar da wordt een apart topic.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

pas op! Als je geen disk hebt, is /hdd/movies een directory in flash. Als je dan een opname start loopt je flash vol en stopt het ding na ongeveer 70 mb!

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...