Ga naar inhoud



Klavervier

Aanbevolen berichten

Heren: Ik lees hier veel over de Vu Duo. Dit is niet allemaal even florisant te noemen. Is dit ding nu zo slecht, of lees ik het verkeerd. :angry: Of zijn het schrijvers die graag een Ultimo willen en daardoor voor hun geliefje, dat ding een beetje slecht maken. Let wel ik gooi maar wat in de lucht. :lol:

 

Maar wat ik vooral lees zijn dingen, die ik totaal als aspirant gebruiker niet herken in de ultimo. Dit ding draait (met hulp van mede forumleden en moderatoren) voortreffelijk. Heb nog nooit zo'n stabiel ding gehad Ook het PLI gebeuren. Ik heb daar echt nog maar een gram van gegeten, maar om het geheel te weten moet je een kilo eten en dan pas ken je het goed. Maar de duo daarin tegen, kleine probleempjes grote probleempjes wat is daar mee. Want ik zou strak zo'n ding willen hebben, maar ik ga toch een beetje switsen tussen en tussen. :confused:

Ja wat bekend is moet bekend blijven toch. Ik heb geen hersens dus ik bral maar wat in het rond. Een probleem opgelost, deel het met anderen, kunnen die het zelfde probleem ook oplossen.

 

Wave Frontier T90, 8 octo lnb's smart titanium, 8 diseqc EMP switch 8/1, panasonic P50 V10, SW 2.216: Arion 9400, Eycos 5512,VU Ultimo, Dreambox 7020.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

ik heb bijna 2 jaar een duo gehad, en die heeft eigenlijk altijd goed gewerkt. Het gedonder is begonnen toen men is overgestapt naar een kernel van de 3 serie (toen had ik mijn Ultimo al) waarbij soms de betrouwbaarheid het laat af weten. Dit komt dan eigenlijk omdat het operating systeem is vernieuwd, en waar dan de plugins (nog) niet op aangepast zijn.

 

Neem maar een stabiele versie van pli, en het ding draait als een zonnetje, of een vix / vti / blackhole van voor de kernel wisseling, en ook die zullen stabiel draaien.

 

Grootste problemen die ik gezien heb zijn dat er een condensatortje stuk gaat na ongeveer 2+ jaar, bootloaders die geupdate worden wat mis gaat, en veel ellende met plugins die niet helemaal lekker lopen. En er is nog een issue met de nieuwe kernel wat er voor zorgt met bepaalde harddisks dat bekijken van opnames af en toe stottert. Wat daar de status van is weet ik niet precies, ik heb geen duo meer dus ik volg het zijdelings.

 

Maar je kan gerust een duo kopen hoor, hoewel ik nog even zou wachten totdat de 2e generatie duo's leverbaar is, of je moet een gebruikte voor een knappe prijs kunnen kopen :)

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan denk ik Wiz, dat ik nog even een ogenblikje wacht. De dreambox 7020 draait goed, maar ik wil straks die toeter uit mijn slaapkamer(de lady wil aan het behangen en verven) dus dan mooie manier om dan ook een plate scherm te nemen beetje paaien hé :whistle: en dan ook maar direct hd met een goed ontvanger er achter. :D En als het gaat zoals nu, dan heeft hij na tien jaar 20 vlieguren en twintig noodlandingen :P

Ja wat bekend is moet bekend blijven toch. Ik heb geen hersens dus ik bral maar wat in het rond. Een probleem opgelost, deel het met anderen, kunnen die het zelfde probleem ook oplossen.

 

Wave Frontier T90, 8 octo lnb's smart titanium, 8 diseqc EMP switch 8/1, panasonic P50 V10, SW 2.216: Arion 9400, Eycos 5512,VU Ultimo, Dreambox 7020.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gedonder is begonnen toen men is overgestapt naar een kernel van de 3 serie

bij mij was geen gedonder bemerkbaar. ( zoals in de quote stelt)

 

en er is nergens een openbare statistiek die dat gedonder, indien het is opgetreden, qua gebruikers documenteerd.

 

de probleem gevallen bespreekt de gebruiker op een forum

de gebruiker zonder problemen meldt zich niet of nauwelijks

dus enkel op een forum lees je over problemen

en dat geeft geenszins de reeele aantallen weer van alle VU+ DUO's met en/of zonder problemen

 

de vraag is " VU+ DUO versus VU+ Ultimo" overigens volkomen absurd.

ciao

aangepast door Tonskidutch

What Else Is There

Röyksopp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De vraag is inderdaad vreemd geformuleerd, je kan een bmw 1 ook niet vergelijken met een 3 series :). Toch zijn er wat strubbelingen geweest bij diverse images toen men over ging naar een nieuwe kernel versie, en dat is op zich natuurlijk ook prima te verklaren.

 

Neemt niet weg dat als je nu een duo zou kopen en deze inricht met een image naar keuze dit ook prima moet kunnen draaien met de nieuwere images. Vaak zijn het de plugins die de boosdoener zijn en het af zullen laten weten.

 

Overigens kan je ook overwegen om een uno aan te schaffen. Wel een single tuner ding, maar voor op de slaapkamer prima geschikt. En mijn Uno draait al tijden super met vti 4.1, net als de ultimo.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

bovendien is in het laatste kwartaal van dit jaar een insteek tuner beschikbaar voor de UNO genaamd "de dual tuner" die van de UNO een twintuner maakt.... :grin: :grin: :grin: happy of niet?

maar niets tegen de duo, enkel omdat ik niet zoveel coax van wok naar tuners heb is die na geruime tijd sinds de Ultimo ontvangst eruit gegaan.

ciao

What Else Is There

Röyksopp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

de vraag is " VU+ DUO versus VU+ Ultimo" overigens volkomen absurd. Tonskidutch : Het ging ook niet om de vergelijking, Maar ik zie hier heel veel problemen langs komen en dan is zo'n vraagstelling toch niet zo verkeerd. Hoe zou u het dan neer zetten? Ik heb anders geen vergelijking. Mijn ultimo en hier de duo en wat er over geschreven word, daar doe ik het mee. Verder heb ik ook aangegeven dat ik nog maar een beetje thuis ben in het PLI gebeuren, totaal nog niet met vt o.i.d. en dit draait voortreffelijk.

 

En inderdaad, ik heb aan een uno nog niet eens gedacht. Dit is dan ook een zeer goed tip en bruikbaar voor mij, dank hiervoor.

Ja wat bekend is moet bekend blijven toch. Ik heb geen hersens dus ik bral maar wat in het rond. Een probleem opgelost, deel het met anderen, kunnen die het zelfde probleem ook oplossen.

 

Wave Frontier T90, 8 octo lnb's smart titanium, 8 diseqc EMP switch 8/1, panasonic P50 V10, SW 2.216: Arion 9400, Eycos 5512,VU Ultimo, Dreambox 7020.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je ziet hier natuurlijk nooit mensen die een posting doen van goh, mijn duo heeft een uptime van 100 dagen en ik denk dat ik hem maar eens ga booten... En sommige problemen zullen al weer opgelost zijn, alleen ook daar hoor je jammer genoeg ook nooit wat over.

 

Overigens kun je natuurlijk altijd eens een update doen die een plugin stuk doet gaan, dat zul je altijd houden, tenzij je een fabrieksimage flasht :)

 

Dus je kan als je dat zou willen prima een duo aanschaffen en daar een hoop lol van hebben. Of een Uno, met als voordeel een pluggable tuner en straks dus de mogelijkheid om de twin tuner erin te steken zodat je toch een twin tuner hebt.

 

Dus laat je vooral niet leiden tot de probleempjes die je zo hier en daar hebt gelezen, er zijn genoeg tevreden gebruikers van de duo te vinden hoor.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb zelf een VU duo 2 jaar of zow gebruikt altijd met PLI erop nooit geen probleem mee gehad eigelijk..? Als ik een probleem had met de VU duo lag het aanmezelf of een enkele keer aan foutje van PLI zelf in de update.

 

De VU duo draait nu nog steeds zonder 1 probleem bij een fam lid van mij waar ik 1 keer inde week de VU duo een update laat doen met nog steeds de PLI 2.1 erop overigens.

 

Nu heb ik zelf een VU Ultimo ( 1 sattuner en 1 kabeltuner voor ziggo .) nog nooit een probleem mee gehad vanaf de eerste dag draait er PLI op ben er zeer tevreden mee.

~ VU+ ULTIMO ~ Open pli® 4 ~ HUMAX 5100 ~ Kabelbox ~ TRIAX 78 ~ Astra (19,2) Astra (23,5)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik draai al ruim 2 jaar met de VU-Duo, en nog geen problemen mee gehad...ding doet gewoon wat ie moet doen....heb er zelf een HD in gezet..hier ook nooit geen problemen mee gehad..gebruik de Neues VTi "Vu+ Team Image"

VU+ UNO 4K se VTI 15 ; Nvidia Shield TV Pro Ziggo ;LG G1 OLED55G1RLA - 4K OLED TV ; Sonos; Arc Soundbar, Sub, 2x New Play:5

Link naar reactie
Delen op andere sites

de vraag is " VU+ DUO versus VU+ Ultimo" overigens volkomen absurd. Tonskidutch : Het ging ook niet om de vergelijking,

 

dan stel je de titel van je bericht niet goed: versus => tegen, tegenover

 

dan noem a.u.b. je bericht titel anders, zo iets als : zou ik DUO OF Ultimo ........puntjepuntje

 

Maar toch aardig dat er ook mensen zich gemeld hebben dat de DUO prima loopt, al leest de doorsnee gebruiker niet op het forum als er niets aan de hand is.

ciao

aangepast door Tonskidutch

What Else Is There

Röyksopp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet ook zeggen dat de problemen die ik zo hier en daar lees, hier niet zijn. Om ook maar te melden dat het ook goed kan gaan met deze ontvanger. Harde schijf is extern via USB, misschien is dat de oplossing. Ik heb de Duo sinds maart 2010, die versie waar de deepsleep opnamemogelijkheid inzit.

Vu+ Duo 4K (OpenPLi 9.0) Visiosat BigBisat met een hele kermis aan LNB's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan alvast bevestigen dat de VU+ duo met de nieuwe beta software (pli 3.0) niet goed meer loopt. De laatste stabiele pli 2.1 van 28 december werkt wel perfect. Ik zie trouwens zo goed als geen verschil tussen beide versies. Geen paniek dus. Vroeger deed ik maandelijks een update, en dat werkte goed. Nu blijf ik gewoon de oude draaien.

VU+ ULTIMO PLI 4.0, Philips DSR 7141

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij mij eender.

ik heb het gevoel dat er teveel geklust wordt aan de OpenPLI software, waarom eigenlijk? om nieuwe functies erin te stoppen?

je kan moeilijk zeggen om fouten eruit te halen als die niet apert zijn.

Ik ben in het verleden ooit overgestapt van de Rebox 9000 HD naar de VU+ omdat de Rebox hetzelfde euvel kende: perfecte hardware maar er werd steeds aan de sw gerommeld en ik heb nooit een stabiele Rebox gehad, behalve toen ik er de Duitse software opzette, wat overigens nogal wat voeten in de aarde had.

De VU+duo aangeschaft, sw erop gezet (OpenPLI 1 toen), en draaien, nooit meer problemen gehad.

Af en toe een update met backup van het oude systeem, ik draai nu nog steeds de stabiele OpenPLI 2.1 van 28 december en dat gaat prima.

Ben inderdaad niet van plan verder te updaten totdat ik hier lees dat de boel stabiel is.

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...