Ga naar inhoud


Welke Switch geschikt voor VOIP???


Aanbevolen berichten


  • Beheerder

Dat doet vrijwel geen enkele switch, behalve de wat grotere en automatisch ook duurdere managed switches. Ik neem echter aan dat je VOIP voorrang wil geven op/via het internet en niet zo zeer voor intern netwerk verkeer?

 

Dan kan je veel beter met een router regelen. De meeste goede routers beschikken over QOS.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • Moderator

Je lan is niet de beperkende factor, maar je wan (internet) interface. Daarom kan je je fritzbox prima voip verkeer een hogere prioriteit geven, en maakt het niet uit of je switch qos kan of niet, omdat je op je lan voldoende bandbreedte hebt. Tuurlijk kan je een managed switch kopen, maar een simpele huis, tuin en keuken switch zou moeten voldoen in jouw situatie.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Iedereen nog voor jullie antwoorden en adviezen.

 

Uiteindelijk heb ik gekozen voor een Netgear Prosafe GS108E Gigabit 8 poorts ethernetswitch (wel QoS). Deze draait nu al een maand zonder problemen op een het goedkoopste zakelijke 8/1 lijntje van XS4all (sneller is hier niet) 4-5 gesprekken met niet al te zwaar internetverkeer geeft tot heden toe absoluut geen problemen. Dit was mijn eerste project met VoIP en er zullen er nog zeker meer volgen.......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...