Ga naar inhoud


VU+ duo geschikt maken voor canal digitaal


gerrit B

Aanbevolen berichten

Zoals ik in het algemene topic had aangegeven is het op jullie advies dus een VU+ duo met 500 gig HD geworden.

 

Dus alles uitgepakt en aangesloten de ontvanger op nederlands ingesteld en ja dan blijkt er alleen maar een Engelse en Duitse handleiding bij te zitten. :(

Bij het doorlopen van de instellingen kom je soms wel niet vertaalde instellingen tegen maar ach dat drukt de pret niet.

 

Wat ik wel mis een duidelijke return als je ergens in een menu zit.

Ga je bijv. naar de instellingen van je tuner en zet je die op astra 1 en 3 dan is het onduidelijk hoe je nu verder kunt gaan. (ja ik ben een echte leek op dit gebied)

Maar dus eerst de voor ingestelde kanalenlijst geinstalleerd alleen dan zie je alleen Duitsers

 

Dus de Asta 19 even laten doorzoeken en dan heb ik op de Duitsers wel beeld maar op de Nederlandse kanalen niets.

 

Nu had ik gelezen dat openpli dan uitkomst moet bieden maar ja daar beginnen ze over Only for enigma 2 en ja dan stopt het bij mij want ik heb wel iets over linux gelezen maar niets over enigma dus hoop dat jullie mij daar verder kunnen helpen.

 

ik heb een file opgehaald

OpenPli-2.1-beta-vuduo-20120805_usb (Omdat ik las dat die het meest stabiel draait)

en

OpenPli-3.0-beta-vuduo-20120805-_usb (de nieuwste versie van 5-8-2012)

 

Daarnaast een zenderlijst van e2_henksat_astra_1_2_3 _hb

 

Heb ik hier nu alles mee en de juiste?

wat adviseren jullie 2.1 of 3.0?

En hoe nu verder?

Tenminste op de site van OpenPli hebben ze het er dan over dat je:

- de Usb stick moet formateren op FAT32

- dan een map aan moet maken vuplus in de hoofd directory maar dan hebbe\n ze het er over dat het een lower case moet zijn en wat is dat?

Create a folder "vuplus" in the root directory of the USB disk (note: this HAS to be lower case!)

- vervolgens in de map vuplus een map duo aanmaken en daar hebben ze het weer over die lower case

- dan de file uitpakken en kopieeren naar de duo map

- de ontvanger uitzetten

- de usb stick aan de voorkant in de ontvanger

- ontvanger aanzetten

- en dan de instructies op het scherm volgen

 

Wie kan me met die laatste paar stappen helpen en hoe zet ik de zenders in een volgorde zoals ik dat wil?

Waar vindt ik de software om dat zelf te kunnen doen en hoe sluit ik een laptop oid. aan omdat te kunnen doen?

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ga voor OpenPLi 2.1.. 3.0 is nog in Alpha status niet alles, plugins werken nog niet..

 

dit is lower case, EN DIT IS UPPER CASE. of wel alles in kleine letters..

 

Zenders kan je bewerken met Dreamboxedit of Dreamset..

 

Tuner sluit je aan op je router en via dreamboxedit of dreamset kan je de zenders naar je laptop halen, bewerken, en terugzetten..

 

of een kant en klare zenderlijst erin zetten.

 

En vergeet niet CCcam 2.30 te installeren anders doet je kaart niets..

 

 

Kijk ook even op het PLi wiki deel.

 

http://openpli.org/wiki/HomePage

aangepast door DeBeek
Link naar reactie
Delen op andere sites

dit ook opgehaald alleen zie ik nu nog iets staan over de duo met oude kernel en duo met nieuwe kernel

 

als ik naar de software kijk dan staat er :

version: nov 8 2011-vuplus_experimental

image Experimental 2011-11-08

frontprocessor versie 0

 

is hier aan de zien of dit de nieuwe of de oude is?

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is de laatste bootloader,,,,

 

** NOTE ** : This Bootloader(CFE) is the same one released last year(2011, Ver 3.0), If you have already upgraded, there is no need to upgrade again.

This Bootloader(CFE) should be used for Duo only. Otherwise it will crash the box.

** NOTE ** : CFE update is not needed for Uno and Ultimo

 

** Brief explanation of Duo's bootloader update **

1. Unzip the duo_cfe_3.0_usb.zip to USB stick.(There should be /vuplus/duo/cfe_cfe_auto.bin)

2. Insert USB stick into the USB port of Duo and turn the power on.

3. It takes just a few seconds to update.

4. If Duo displays the message "Finished..reboot", remove the USB stick and restart the box.

5. you should delete the cfe_cfe_auto.bin at /vuplus/duo in USB stick once bootloader update is finished.

 

Download Link: Duo CFE Link

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zou je verwachten dat die van mij ook de laatste zal zijn lijkt me zo, immers de te downloaden file is van okt 2011 en die van mij van nov 2011

 

Ik zal morgen eens wat op een stick zetten en kijken of er leven in komt.

 

Kan ik wat fout doen waardoor het niet gaat werken?

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Nog even een klein stappenplan voor je:

1. download de laatste usb image van OpenPLi 2.1, te vinden hier: http://openpli.org/download/vuduo/

2. pak de image uit op een USB stick, je krijgt dan een map met de naam vuplus met daarin weer een map met de naam duo. In de map duo staan dan 3 bestanden

3. stop de usb-stick in de VU en schakel deze even uit en dan weer aan met de knop op de achterzijde.

4. wacht tot je de melding krijgt dat je de stick kan verwijderen en rebooten

5. verwijder de stick en start opnieuw op.

6. ondertussen effe een bakkie koffie regelen

7. wacht tot ie helemaal is opgestart en vul alle gegevens in bij de wizard zoals tuner instellingen e.d.

8. als alles doorlopen is adviseer ik je minimaal nog de volgende plugins te installeren via Menu->Applicaties->Downloaden (groene knop):

enigma2-plugin-extensions-autotimer
enigma2-plugin-extensions-backupsuite
enigma2-plugin-extensions-cooltvguide
enigma2-plugin-extensions-xmltvimport
enigma2-plugin-extensions-xmltvimport-rytec
enigma2-plugin-softcams-cccam
enigma2-plugin-systemplugins-vuplus-ventilatorcontrole

en verder nog een kanalenlijst, b.v. die van Hans, te vinden onder Menu -> Applicaties -> Groene knop/Downloaden -> Settings en kies dan de lijst van je keuze.

 

In begin zie je door de bomen het bos niet meer maar dat gaat allemaal goed komen.

 

Kijk anders even hier: http://openpli.org/f...t-niet-herkend/ is een wat ouder topic maar daar wordt ook het gebruik van Dreamboxedit besproken en DCC_E2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even een klein stappenplan voor je:

1. download de laatste usb image van OpenPLi 2.1, te vinden hier: http://openpli.org/download/vuduo/

2. pak de image uit op een USB stick, je krijgt dan een map met de naam vuplus met daarin weer een map met de naam duo. In de map duo staan dan 3 bestanden

3. stop de usb-stick in de VU en schakel deze even uit en dan weer aan met de knop op de achterzijde.

4. wacht tot je de melding krijgt dat je de stick kan verwijderen en rebooten

5. verwijder de stick en start opnieuw op.

6. ondertussen effe een bakkie koffie regelen

7. wacht tot ie helemaal is opgestart en vul alle gegevens in bij de wizard zoals tuner instellingen e.d.

8. als alles doorlopen is adviseer ik je minimaal nog de volgende plugins te installeren via Menu->Applicaties->Downloaden (groene knop):

enigma2-plugin-extensions-autotimer
enigma2-plugin-extensions-backupsuite
enigma2-plugin-extensions-cooltvguide
enigma2-plugin-extensions-xmltvimport
enigma2-plugin-extensions-xmltvimport-rytec
enigma2-plugin-softcams-cccam
enigma2-plugin-systemplugins-vuplus-ventilatorcontrole

en verder nog een kanalenlijst, b.v. die van Hans, te vinden onder Menu -> Applicaties -> Groene knop/Downloaden -> Settings en kies dan de lijst van je keuze.

 

In begin zie je door de bomen het bos niet meer maar dat gaat allemaal goed komen.

 

Kijk anders even hier: http://openpli.org/f...t-niet-herkend/ is een wat ouder topic maar daar wordt ook het gebruik van Dreamboxedit besproken en DCC_E2

 

Misschien een zinloze aanvulling van een n00b ;) Gebruik een windows machine om je USB stick te laden. Vanaf een MAC werkt het niet...(althans, mij lukt het niet vanaf MAC vanaf mijn oude laptop wel in 1 keer)

aangepast door peus34
Link naar reactie
Delen op andere sites

geprobeerd de 2.1 te installeren maar dan komt de opmerking in het scherm van je ontvanger USB stick verwijderen en rebooten.

 

Ja die stick er uit trekken dat gaat nog wel maar er werkt geen knop meer op je ASB.

 

Dus uiteindelijk de powerschakelaar maar omgehaald en weer aangezet en na een poosje zie ik mooie blauwe bergen met openpli

na nog een poos zie je 2 radertjes draaien en dan kom je in de wizard.

Dit ook allemaal gevolgd tot ik bij zenders zoeken kom en dan komt hij met de melding "we are allready sorry" er is een softwarefout en de ontvanger wordt met 10 sec opnieuw opgestart en dat gaat gewoon zo door.

 

wat doe ik verkeerd of waar ben ik vergeten wat te selecteren oid.?

 

suc6

 

gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Ik neem aan dat je de tuners goed hebt ingesteld. Je kunt het zenders zoeken ook gewoon overslaan en later een settingslijst installeren via Menu -> Applicaties -> Groene knop./Downloaden -> Settings.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer eens VTi zou ik zeggen, ben er al bijna 2 jaar heel tevreden mee.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb het idee, als ik eea zo volg op dit forum, dat OpenPli niet meer zo goed en stabiel is als het ooit was.

Ik heb eindeloos zonder problemen gewerkt met openpli 1, daarna geupdated naar openpli 2.1 versie van 28 december en dat is ook goed gegaan,

zij het dat ik wat rariteiten heb die ik nooit had maar die inmiddels met wat gepruts hier en daar bijna allemaal verholpen zijn.

Toch heb ik bij Openpli 1 nooit hoeven te prutsen.

Over versie 3 lees ik weinig goeds, is dat omdat men het daar niet over heeft of is er gewoon weinig goeds te melden?

Voorlopig update ik in elk geval niet.

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over versie 3 lees ik weinig goeds, is dat omdat men het daar niet over heeft of is er gewoon weinig goeds te melden?

Voorlopig update ik in elk geval niet.

 

OpenPLi 3.0 is nog in Alpha status, je kan hem installeren en proberen, en daar houd het verder mee op..

 

Voor normaal gebruik versie 2.1 installeren..

 

Zelf heb ik er PLi 3.0 ( ja, de Alpha) op staan en is al super stabiel.

aangepast door DeBeek
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem aan dat je de tuners goed hebt ingesteld. Je kunt het zenders zoeken ook gewoon overslaan en later een settingslijst installeren via Menu -> Applicaties -> Groene knop./Downloaden -> Settings.

 

Ik heb nog maar 1 tuner aangelsoten en heb nu staan:

 

Tuner A: BCM7335 DVB-S2 (internal) (DVB-S2)

DISEqC A/B

satellieten: 19.2E Astra 1KR/1L/1M/2C

 

klik ik deze op OK dan krijg ik

configuratie modus : eenvoudig

Modus DISEqC A/B

poort A 19.2E Astra 1KR/1L/1M/2C

poort B niets aangesloten

Gebruik voltage en 22Khz ja

verstuur DISEqC enkel bij satelliet wijziging nee

 

tenminste dit leek mij de meest logische.

 

suc6

 

gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Dat is niet helemaal goed, als je maar 1 positie hebt moet je kiezen voor

configuratie modus : eenvoudig

Modus: enkel (is even doorbladeren met de pijltjestoetsen)

Satelliet: 19.2 etc.

Verstuur Diseqc: Nee

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat was het probleem dus niet.

 

Ik had dus al cc cam, zenderlijsten en al van dat soort zaken opgehaald, maar dat was allemaal niet nodig

Je kunt nl. simpel een netwerkkabel aansluiten zodat de ontvanger kontakt krijgt met het internet, vervolgens ga je naar downloaden en dan haalt hij dit soort zaken gewoon zelf op en hoef je e.e.a alleen nog maar te selecteren en bevestigen dat je dat wilt gebruiken.

En dan is het eigenlijk allemaal heel simpel.

 

Nu eerst het dak op voor wat extra koppen (de rotor verdraait nogal eens als het wat harder waait) op de schotel en dan nog zelf even een goede lijst maken met alle zenders want die heb ik er nog niet tussen kunnen vinden.

 

Daarna zal ik een overzicht maken van hoe ook een leek dit allemaal stap voor stap kan doen want ik zal nog wel ergens tegenaan lopen maar achteraf stelt het allemaal maar weinig voor als je maar weet hoe.

 

Wel blijf ik er bij dat het jammer is dat een ontvanger als de Xtreme niet verder is uitgebouwd, want zo simpel als daar veel zaken mee te doen zijn daar kan menig ontvanger bouwer een voorbeeld aan nemen. Hadden ze die in HD gemaakt en het op volgorde zetten van de zenders wat eenvoudiger gemaakt dan was er nooit een andere ontvanger gekomen.

immers ik zit niet te wachten op tig skins ed., ik wil TV kijken en zenders waar ik toch niet naar kan kijken simpel uit de kanalenlijst verwijderen zonder dan eerst weer een favorietenlijst ed. aan te moeten maken en zenders waar ik veel naar kijk snel onder makkelijke knoppen kunnen zetten zonder telkens weer door een lijst te moeten wandelen.

Maar wie weet vind ik zoiets toch nog in deze ontvanger. :grin:

 

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...