Ga naar inhoud


VU+ duo geschikt maken voor canal digitaal


gerrit B

Aanbevolen berichten

Zoals ik in het algemene topic had aangegeven is het op jullie advies dus een VU+ duo met 500 gig HD geworden.

 

Dus alles uitgepakt en aangesloten de ontvanger op nederlands ingesteld en ja dan blijkt er alleen maar een Engelse en Duitse handleiding bij te zitten. :(

Bij het doorlopen van de instellingen kom je soms wel niet vertaalde instellingen tegen maar ach dat drukt de pret niet.

 

Wat ik wel mis een duidelijke return als je ergens in een menu zit.

Ga je bijv. naar de instellingen van je tuner en zet je die op astra 1 en 3 dan is het onduidelijk hoe je nu verder kunt gaan. (ja ik ben een echte leek op dit gebied)

Maar dus eerst de voor ingestelde kanalenlijst geinstalleerd alleen dan zie je alleen Duitsers

 

Dus de Asta 19 even laten doorzoeken en dan heb ik op de Duitsers wel beeld maar op de Nederlandse kanalen niets.

 

Nu had ik gelezen dat openpli dan uitkomst moet bieden maar ja daar beginnen ze over Only for enigma 2 en ja dan stopt het bij mij want ik heb wel iets over linux gelezen maar niets over enigma dus hoop dat jullie mij daar verder kunnen helpen.

 

ik heb een file opgehaald

OpenPli-2.1-beta-vuduo-20120805_usb (Omdat ik las dat die het meest stabiel draait)

en

OpenPli-3.0-beta-vuduo-20120805-_usb (de nieuwste versie van 5-8-2012)

 

Daarnaast een zenderlijst van e2_henksat_astra_1_2_3 _hb

 

Heb ik hier nu alles mee en de juiste?

wat adviseren jullie 2.1 of 3.0?

En hoe nu verder?

Tenminste op de site van OpenPli hebben ze het er dan over dat je:

- de Usb stick moet formateren op FAT32

- dan een map aan moet maken vuplus in de hoofd directory maar dan hebbe\n ze het er over dat het een lower case moet zijn en wat is dat?

Create a folder "vuplus" in the root directory of the USB disk (note: this HAS to be lower case!)

- vervolgens in de map vuplus een map duo aanmaken en daar hebben ze het weer over die lower case