Ga naar inhoud



animo

Aanbevolen berichten

Wie heeft er een VU+Duo werkend met een V-Box. Op de VU+Duo openpli 3.0 , Kernel 3.1.1. en Enigma 2012-08-05. Ik maak gebruik van een duo lnb twin voor Astra 19° en Astra 23,5°. Graag wil ik dan dat de schotel kan draaien om de BBC's te ontvangen op Astra 28,2° en misschien, als dit mogelijk is, ook bv.Hotbird op 13°.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik snap nog niet helemaal wat je wil en hoe je installatie er precies uit ziet.

Even voor de duidelijkheid:

 

- Normaal heb je een draaibare schotel met 1 LNB. Om een VU+Duo te laten draaien met een Vbox is geen probleem met Enigma(2). Dus ook niet met OpenPLi.

 

- maar... je schrijft ook dat je er een Duo LNB op hebt zitten.

Wil je deze nu als single LNB instellen, dan is er dus geen probleem.

Maar wil je deze DUO-lnb tegelijk gebruiken gemonteerd op een draaibare schotel dan zal dit niet gaan tenzij....je deze (onder zéér bepaalde/beperkte voorwaarde) toch nog de Duo-LNB optie wil gebruiken.

 

Geen even aan hoe je het gedacht hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vooreerst dank voor jullie reakties.

 

De bedoeling is eigenlijk dat ik de duo lnb blijf gebruiken (is handig om terzelfde tijd van beide astra's te kunnen opnemen, bv.éénHd & WdrHd) maar als ik eens zap om dan toch ook het aanbod aan engelstalige programma's te kunnen bekijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de V-box stuur je manueel en separaat de rotor.

Rotor is dus aanwezig (aanname).

Met de V-box II werkt sturen van de rotor automatisch per diseqc.

 

Met een duo lnb (aanname twin versie) op 19,2 en 23,5 Oost en een coax aan de tuneringang A kun je dus niet ook nog een V-box II erachter hangen daar de meteen gaat rotoren / draaien.

 

Toch?

So Long

Fischer Z

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een duo lnb (aanname twin versie) op 19,2 en 23,5 Oost en een coax aan de tuneringang A kun je dus niet ook nog een V-box II erachter hangen daar de meteen gaat rotoren / draaien.

 

Toch?

 

Na wat zoeken op google met de steekwoorden multifeed schotel draaibaar, blijkt toch wel te gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een Rebox en een mulltifeedschotel op een SG-2100A rotor. En dat gaat op de volgende manier prima.

 

Astra 1 (19E2): instellen op USALS, LNB is A (tunerinstelling LNB A/B).

Nadat de rotor naar 19E2 is gedraaid, de instelling even wijzigen en de huidige positie opslaan op positie 1.

Daarna terug naar USALS.

 

Astra 3 (23E5) : DiSEqC 1.2, satellietpositie 1 (is nu 19E2), LNB is B (tunerinstelling LNB A/B)

 

Overige satelietten: instellen op USALS, LNB is A (tunerinstelling LNB A/B).

 

Resultaat: op alle satellieten draait de rotor via USALS naar de goede positie en gebruikt de ontvanger LNB A.

Op Astra 3 draait de rotor naar 19E2 en gebruikt de ontvanger LNB B (23E5).

 

Bij een twin DuoLNB kun je op Astra 1 en 3 vrij kijken en één zender opnemen, zoals de TS wil.

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...