Ga naar inhoud


Dreambox met een externe lcd-scherm .


Boelo

Aanbevolen berichten

Zo wordt het steeds leuker. :D

Krijg al wat meer idee hoe het één en ander te plaatsen, ook over meerdere screens.

Morgen maar weer verder knutselen, het is toch geen weer om buiten te spelen.. :grin:

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites


@Sjaak in de vertaalde plugin.py is denk ik een foutje geslopen, na vervanging miste ik de "sunrise" optie.

Heb de "oude" weer terug geplaatst en hij was er weer.

 

Achtergrond inmiddels aangepast zodat die nu ook schermvullend is. :)

 

Ron.

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook lekker aan het prutsen geweest, beetje schuiven en naar mijn wens aanpassen/proberen.

In de bijlage zit "mijn" lay-out, deze is gebaseerd op Sjaak zijn lay-out, bestanden en directory's. (aan de namen is niks veranderd)

De aanpassing die vereist is dat je je eigen display in de setting moet zetten, en je woonplaats voor de weer app.

Wordt geplaatst in etc/enigma2/ maak even een back-up van je eigen config voor het geval je het helemaal niks vindt. ;)

 

Ik heb de timers op 10 seconden gezet, anders duurt het zo lang voordat je een wijziging ziet.. :grin:  Dus ook naar smaak aanpassen.

 

Op standby wisselen er 2 schermen, en als hij aan staat 3.

 

(Fritzbox optie is in deze lay-out in meegenomen)

lcd4config_Ron.zip

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

De eerste 3 zijn schermafbeeldingen als de ontvanger aan staat, de 4e als hij uitstaat en tevens wordt daar ook de kalender getoont als 2e scherm.

post-34136-0-99187400-1363441005_thumb.jpg

post-34136-0-42713000-1363441014_thumb.jpg

post-34136-0-25274900-1363441025_thumb.jpg

post-34136-0-87562700-1363441035_thumb.jpg

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sjaak, zou dit dan te maken kunnen hebben met de scherm resolutie?

Ik kan hier 'Veronica/Disney XD HD' hebben zonder dat de klok gehaald wordt. (comedycentral/kindernet lukt ook nog)

 

En ik had de weerinfo wegvallende letter gezien, en heb het toen kleiner gemaakt en toen viel hij nog steeds weg.

Maar ik zal daar nog eens naar kijken, misschien niet klein genoeg gemaakt.

Nog maar wat verder tweaken.. :D

 

Als je de Google agenda gebruikt kun je deze "export URL" in de calendar invoeren, dan laat hij daar je afspraken zien.

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier versie 3.0r1

Bij 'on', 'media' en 'idle' sunrise.

 

Weerinfo werkt nu wel, verkleind naar 17.

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb toch liever een gecertificeerde ontvanger van Canal Digitaal.

Deze zijn ook zeer betrouwbaar met vele mogelijkheden.

Heb net ontdekt, dat je met de AB, zelfs het geluid kunt hard of zacht zetten.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb toch liever een gecertificeerde ontvanger van Canal Digitaal.

Deze zijn ook zeer betrouwbaar met vele mogelijkheden.

Heb net ontdekt, dat je met de AB, zelfs het geluid kunt hard of zacht zetten.

??

In het verkeerde topic gepost?

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met Openpli 2.1 op een DM80000 krijg ik ook in lcd4linux (V3.0r2) rechtsonder in het rood te zien dat libusb niet (goed) geïnstalleerd zou zijn.

Inmiddels heb ik verschillende keren libusb-0.1-4_0.1.2-r0_mipsel.ipk en libusb-1.0-0_1.0.4-r0_mipsel.ipk geïnstalleerd, zowel met DCC als handmatig.

Elke keer verliep install zonder foutmelding en steeds na install heb ik een reboot gedaan.

Een "opkg list_installed|grep libusb" geeft als resultaat "libusb-0.1-4 - 1:0.1.2-r0" en  "ibusb-1.0-0 - 1.0.4-r0".

Deze lijken dus geïnstalleerd te zijn.

Heeft er nog iemand een idee waar het mis is gegaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels met Openpli 3.0 (laatste build) en complete herinstallatie de rode libusb melding weggewerkt.

(usblib en lcd4linux handmatig geïnstalleerd met drivers uit ihad)

In webif op de laptop ziet het er geweldig uit, helaas krijg ik op de Samsung SPF-72H alleen maar de melding "Aangesloten op de usb poort van de pc, opslagapparaten niet verwijderen" etc...).

Verbinding met de dreambox is goed want bij aanzetten van de SPF krijg ik via de dreambox een melding dat er geen data op staat.

(als er een foto op staat kan ik die ook bekijken)

Overigens heb ik de SPF al een paar keer naar fabrieksinstellingen terug gezet, de usb kabel vervangen en usb voor en achter op de box geprobeerd.

Ik kan niets meer bedenken, alle tips zijn welkom!

 

Voor de volledigheid, de optie LCD4lnux enabled staat wel op ja.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas krijg ik alleen de genoemde melding (Aangesloten op de usb poort van de pc, opslagapparaten niet verwijderen).

De knoppen op de SPF-72H reageren dan nergens meer op. Zodra de usb afgekoppeld wordt werken ze wel weer...

 

Inmiddels op een VU-duo heb ik lcd4linux ook geïnstalleerd (vanuit de feed) en daar exact hetzelfde resultaat.

 

Ook in de applicatie met de gele knop gespeeld maar dat maakt geen verschil.

Ik heb al wel een firmware update voor het toestel gevonden maar dat werkt alleen op Windows XP, met compatiliteitsmodus alle opties getest en niets werkt.

Inmiddels ben ik weer XP op een oude pc aan het installeren om toch een firmware upgrade te kunnen uitvoeren.
 

Zo wordt een simpele actie van "even een extern display aansluiten" zo langzamerhand een weekend vullende bezigheid!

Gelukkig hebben we ivm  pasen een extra tweak-dag ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanuit de feed krijg je sowieso een verouderde versie binnen.

Verder kan ik je helaas niet helpen, heb een ander type lijstje. (ik moet hem op mini monitor zetten)

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben onlangs ook met de lcd4linux eens aan de slag gegaan, op mijn box staat open pli3.0 >> OE2.0

Ik had eerst lcd4linux vanuit de feed geïnstalleerd, dat werkte niet.

Na wat zoekwerk kwam ik uit op de enigma2-plugin-extensions-lcd4linux_2.9-r2

 

Daar zit alles al in vervat, ook de python en usb lib bestanden.

De enigma2-plugin-extensions-lcd4linux_2.9-r2... kopiëren naar de temp, van daaruit instaleren

Box rebooten en de plug-in opstarten via het tv scherm.

 

Er zijn 3 versies beschikbaar 
OE1.6 = enigma2-plugin-extensions-lcd4linux_2.9-r2_mipsel.ipk
OE2.0 = enigma2-plugin-extensions-lcd4linux_2.9-r2_mips32el.ipk
OE2.0 voor DM800HD (eerste serie)= enigma2-plugin-extensions-lcd4linux_2.9-r2_mips32el-nf.ipk

 

De Samsung fotokader aansluiten via de mini usb op een usb poort van de box .

Fotokader moet als pc mini monitor ingesteld worden  (hier een SPF-107H) 

aangepast door mebo870

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer deze uit de bijlage anders eens.

Ik had hier eerst ook die uit de feed en kreeg hem ook niet werkend,

die uit de bijlage draait hier goed.

enigma2-plugin-extensions-lcd4linux_3.0-r2_mipsel.zip

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...