Ga naar inhoud


Dreambox met een externe lcd-scherm .


Boelo

Aanbevolen berichten

 

Zoals al eerder gemeld: in ieder geval de SPF-72H heeft in sommige gevallen een firmware upgrade nodig.

Voor de 72H geldt:

 

versie 1002.0 werkt niet met lcd4linux
versie 1003.2 werkt wel met lcd4linux
versie 1.004.0 -  werkt wel met lcd4linux
 

NB: samsung heeft verschillende firmware versies voor hetzelfde scherm, waarbij een verkeerde firmware het scherm kan vernielen. 
Zo heb ik per ongeluk versie 1.012 in een 72H met code LP07CECSS geladen. Geeft wit scherm zonder enige optie. :mad:
 
Pak dus niet het hoogste versienummer, maar zoek eerst naar de toelichting!
 
 
Upgrade File (Firmware) (ver.1.004.0) -  
- Available Model Code : LP07CECSS/EDC (Europe)
- Please don''t'' use this firmware with any other SPF-72H product except LP07CECSS/EDC[ver.1002.0] 2007.10.24 .- 
Fix OSD error in Holland (Nie => Nee)[ver.1003.2] 2008.01.14 .- Improve Slideshow Effect .- Add Resize function .- 
unified version Frame Manager(ver.1.02) for SPF-72H, SPF-83H
 

Upgrade File (Firmware) (ver.1.012.0)
- Available Model Code : LP07CELSS/*** (W/W), SPF-72H/KOR (Korea)
- Please don''t'' use this firmware with LP07CEESS/***, LP07CECSS/*** or SPF-72H2/KOR[ver.1010.0] 2007.10.24 .- Fix 
OSD error in Holland (Nie => Nee)[ver.1011.2] 2008.01.14 .- Improve Slideshow Effect .- Add Resize function .- 
Unified version Frame Manager(ver.1.02) for SPF-72H, SPF-83H
 
 

 

 

Als je de verkeerde firmware geladen hebt, is er nog hoop!

 

Via de PC met samsung framemanager V1.06 kon ik  alsnog de juiste firmware laden.  :D

Eerst even wisselen tussen mini-monitor en flash-storage en rotate totdat de optie update verschijnt.

Gtz. Martje B

Link naar reactie
Delen op andere sites


heb de plugin 2.9r0 geinstalleerd, in OpenPLi, 3.0 met de juiste ipk. Deze heeft een aantal pakketten gedownload en gaf uiteindelijk 0 fouten aan. Plugin is zichtbaar in dreambox en webinterface. Een hogere plugin deed niets namelijk.

 

Voor zover ik weet alles aangevinkt, en rechtboven ook op save gedrukt,lcd4linux aangezet met vinkje etc.

 

Usb kabel in dreambox 8000 , en dan verschijnt mass storage scherm

Heb 2 verschillende aansluitingen usb (upstream en downstream). Zit nu in upstream, de meegeleverde kabel (vierkant en usb)

Firmware van de SPF-72H eindigt op 1005 (kwam ik nog niet tegen in de forums).

 

Uiteindelijk verschijnt er geen beeld

 

Moet ik nog wat extra installeren? Of toch de andere USB poort? Of lagere firmware flashen?

Zag geen optie van minimonitor.

VU+ DUO 4K 4x DVB-S / Octagon SF8008 4K / Wavefrontier T90

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het lijstje op de pc aansluit, krijg ik na verloop van tijd een window op het lijstje met de keuze mini monitor of mass storage.

Dat had ik volgens mij bij de oude samsung firmware niet.

Lagere firmware op de samsung zou ik nog niet doen.

 

Als ik het lijstje koppel aan de 800SE hoef ik volgens mij niets te kiezen en wordt de verbinding vanzelf gemaakt.

 

Op het lijstje neem je de vierkante usb en op de dreambox of pc de platte usb. 

Gtz. Martje B

Link naar reactie
Delen op andere sites

En een beetje geduld kan ook geen kwaad, soms lijkt het alsof er niks gebeurd maar dan pakt hij hem na een 30 tal seconden alsnog.

Het is dus (in mijn geval) niet zo dat als je mini monitor kiest dat je dan ook direct beeld hebt.

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor het meedenken, ook ik heb beeld nu.

 

Mijn lijstje bleek een koreaanse versie te zijn, de laatste versie 1012 erin en nu kon ik wel kiezen

tussen mass storage of mini monitor. Door de cursor toetsen werd in deze versie de mogelijkheid gemaakt.

Volgens mij stond dit vrijwel nergens beschreven.

 

Zo, nu alles indelen

VU+ DUO 4K 4x DVB-S / Octagon SF8008 4K / Wavefrontier T90

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na een nachtje geslapen te hebben viel me op dat de softcam, in dit geval cccam vaak geen beeld geeft of dat het schermpje blijft staan op de oude zender. is er een installatie volgorde? Heb nml eerst lcd4linux en daarna pas de cccam geinstalleerd.

Dit om een zo'n kaal en schoon mogelijk image te hebben. Verder zijn er geen plugins geinstalleerd.

 

Na enigma herstarten werkt het wel weer enigzins, soms bij een complete herstart boot de box niet door.

 

Komt iemand dit bekend voor?

VU+ DUO 4K 4x DVB-S / Octagon SF8008 4K / Wavefrontier T90

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij de 800HD is L4L erg traag.

Zappen gaat traag, maar het schermpje is nog veel trager. De klok in het scherm en dus ook het zappen loopt achter.

 

Jij hebt een 8000, dus ik had wat meer snelheid verwacht.

 

Werkt de laatste versie van IHAD niet op de 8000?

Gtz. Martje B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb de laatste versie al van iHAD gehaald, omdat ik geen beeld kreeg, dus die staat er op. Of er moet nog een nieuwere zijn?

Het beeld verversen met de 8000 valt me niet tegen, zodra ik op een kanaal sta, is de informatie voor mijn gevoel binnen 1 sec bijgewerkt, dus daar heb ik geen probleem mee

 

Heb dus alleen met de combinatie cccam (laatste versie) en lcd4linux het probleem dat ik geen beeld op tv krijg, en mijn netwerkadapter is uitgeschakeld bekabeld en wifi en dus een crashlog krijg.

 

Wellicht worden er toch wat teveel drivers aangepast in het dreambox deel.

 

Heb even de crashlogs toegevoegd.

 

enigma2_crash_1369549223 (1).txtenigma2_crash_1369549223 (2).txt

VU+ DUO 4K 4x DVB-S / Octagon SF8008 4K / Wavefrontier T90

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik niet, alleen als ik denk dat ik het leuk vindt dat hij aanstaat.

En anders draait hij soms waar hij in eerste instantie voor bedoeld was, als fotolijstje.

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...