Ga naar inhoud


Startprobleem.


Emekli

Aanbevolen berichten

Met V4.2.2 image, komt het bij mij regelmatig voor, dat ik met het opstarten van de hoofdschakelaar beeld krijg, maar voor de rest niets kan doen met de Vu+ Duo.

In het display staat dan STANg ting.

Pas na met hoofdschakelaar weer te hebben opgestart, is het euvel verholpen.

Wat te doen, heb al 2x opnieuw geflasht.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

enige wat je kan doen is een kaal image flashen en dan een voor een je plugins er weer bij zetten totdat het probleem zich weer voordoet. Of een serieele kabel aansluiten op de seriele poort en kijken wat voor een meldingen er verschijnen.

 

Het zou ook nog aan je skin kunnen liggen dat die iets geks doet.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had hetzelfde probleem bij VTI 4.2.2 op mijn VU+DUO.

Constateerde dat het apparaat dan heel warm was.

Had de ventilator op 5 minuten per uur staan, maar deze instelling vloog dagelijks uit mijn configuratie. Ventilator stond dan op uit.

Werk sinds 1 dag weer even met PLI om zo te testen.

aangepast door JacOostenrijk

Vr.Gr. Jac
Vu+Duo2 met Black Hole
Canal Digitaal en ORF (Irdeto) kaarten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor wat het waard is, ik heb dat in het verleden ook wel eens gehad.

Dat is dus niet een nieuw issue zou ik haast durven stellen.

 

Je moet de VU+ (net als elke andere Linux Receiver) officieel uitschakelen per menu (dus deepsleep) en per afstandbediening weer inschakelen.

(op deze wijze wordt in deepsleep 1Watt stroom opgenomen voor het systeem en tikt de "clock" verder opdat ook vanuit deepsleep timer opnames gemaakt kunnen worden, dan wel epg data per timer kan worden gedownload.

Doe je de box helemaal uit met de stroomschakelaar kan een TIJD conflict optreden... en blijft de software hangen op "starting"

 

Door evenwel meermaals de stroomschakelaar te gebruiken zonder dat het systeem correct afgesloten OF opgestart kan worden ontstaat soms ook schade aan "reeds" geopende bestanden.

Dus emikli test het eens enkel zoals ik boven beschrijf.

 

JacOostenrijk, de ventilator op zo'n laag pitje draaien is zeker niet verstandig als je box ingebouwd tussen andere warmtebronnen opgesteld staat.

Indien je dat doet om de ventilator minder te horen (hetgeen enkele gebruikers als klacht hadden) dan adviseer ik je een ventilator modificatie te verrichten

 

dat heeft menigeen geholpen

ciao

So Long

Fischer Z

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad een probleem met geluid van de ventilator. Ik heb echter 2 linker handen. De receiver staat tamelijk vrij en wordt bij 5 minuten koeling niet te warm, mits de applicatie natuurlijk goed werkt. Zit er inderdaad een beveiliging op bij oververhitting? Ik heb namelijk nooit een probleem met opstarten bij een koel apparaat.

Vr.Gr. Jac
Vu+Duo2 met Black Hole
Canal Digitaal en ORF (Irdeto) kaarten

Link naar reactie
Delen op andere sites

@tonskidutch,

 

Middels PN heb ik je geantwoord, en het probleem van opslaan is opgelost.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...