Ga naar inhoud


Bewerken met TSSniper werkt niet meer


Lex_luthor

Aanbevolen berichten

Ik heb voor het bewerken (aanloop en uitloopstukken of reclames er uitknippen) van de SD en HD opnames van mijn Dreambox altijd het programma TSSniper V 0.80.0.600 gebruikt. (Er is geen nieuwere versie)

 

Na een verse installatie (Windows 7 zoals voorheen) krijg ik bij het inladen van een TS file de melding:

 

"Directshow problem - Failure while trying to query supported time formats."

 

Het installeren van ffdshow en Haali media splitter haalt helaas niets uit.

 

Herkent iemand dit probleem en daar een oplossing voor?

 

Bvb dank

 

Lex

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hi Lex_luthor,

 

probeer eens Shark007 te gebruiken, en dan in de settings daarvan directshow te forceren op ffdshow, die optie zit erin... zie bijlages. Misschien moet je in de opties van ffdshow ook de merit van hemzelf op maximaal zetten.

Als het goed loopt moet je in de systray een rood en een blauw icoontje zien, respectievelijk met FFv en FFa erop voor video en audio decoding verlopend via ffdshow.

 

Succes!

post-35730-0-63380200-1349291289_thumb.gif

post-35730-0-15814800-1349291301_thumb.gif

aangepast door dagg

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor je antwoord dagg, maar dat is niet wat ik zoek.

 

TSSniper is een simpel programmatje dat niet geinstalleerd hoeft te worden en direct na uitpakken werkt.

Ik heb het vorige week nog kunnen gebruiken, maar krijg het niet meer aan de praat na een nieuwe windows 7 installatie.

 

Ik wil juist datzelfde programma weer gebruiken!

 

Ik denk (hoop) dat er meer mensen zijn die dit programma kennen, en hetzelfde hebben ervaren, die daarvoor mogelijk een tip kunnen geven.

 

Gr

 

 

Lex

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lex_luthor,

 

ik snap precies wat je bedoelt, en wat ik voorstel is hoogst waarschijnlijk de oplossing van je probleem met TSSniper...

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dagg

 

Dat je precies weet wat ik bedoel geeft mij het vertrouwen dat dit de oplossing moet zijn.

 

Ik was na de Windows 7 installatie al begonnen met Shark007 omdat de Windows Media Player bijna niets kon afspelen.

TSSniper werkte op dat moment ook al niet, dus vermoedde ik een relatie.

Ik gebruikte in de vorige installatie alleen WMP en kon daarmee ALLES afspelen, wat ik nu uiteraard ook weer wil.

Na Shark007 was bijna alles mogelijk behalve het afspelen van de files uit de VIDEO_TS map van de opgeslagen DVD's.

Ik ben daarna bezig geweest met allerlei Codecfiles en niets hielp, waardoor ik uiteindelijk naast de WMP ook VLC heb geinstalleerd.

Ik kan daarmee de VIDEO_TS map afspelen, maar die heeft weer problemen met de .ts files van de Dreambox.

 

Kortom. Ik heb inmiddels vanalles geinstalleerd gehad om er weer als vanouds mee te kunnen werken, maar niets is gelukt.

 

Ik ga hier dus zeker mee aan de slag, maar heb tijdens het zoeken naar de oplossing vaak de opmerking gevonden dat je niet te veel met codecs moet gaan spelen omdat daarmee de problemen meestal alleen maar erger worden.

Mogelijk zal ik dus opnieuw Windows moeten installeren, maar ik zal uiteraard een melding geven zodra ik eruit ben.

 

Gr

 

Lex

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jep, codecs in windows is een dikke pain-in-the-ass! Eraan komen is gevaarlijk, en dan kan het opeens allemaal niet meer goed werken. Eergisteren ben ik er toevallig nog mee bezig geweest, met de manier zoals ik omschreven heb met een ander programma die ik persé op ffdshow wilde hebben voor directshow-gebruik, en dat was toen prima gelukt. Dus die positieve ervaring is zeer vers.

Shark007 heeft ook nog een optie om alles te resetten naar default windows-settings, dus dat kan ook helpen als het mis is. Of instellen naar een Shark007's voorgestelde optimale instelling van codecs.

 

Nogmaals succes dan!

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké Old Satterhand, nav je bericht kon ik het even niet laten :);)

Heb een sd en een hd opname vd dreambox erin gegooid, en werkt...! En ik zie in de systray dat rode en blauwe icoontje FFv en FFa respectievelijk, dus (de nieuwste) ffdshow wordt gebruikt. En dit op de pc waarop ik die Shark007-zaken heb gedaan.

Ik gebruik zelf voor precisiecutten op de frame TSDoctor, maar die heb ik betaald...

aangepast door dagg

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben er gisteren 'de hele dag' mee bezig geweest en had geen enkel resultaat, behalve dat de meldingen van TSSniper soms wat verschilden.

Ik ben er zeker van nooit enige instelling in zowel TSSniper als Shark007 gemaakt te hebben, en het werkte altijd onder Win7 64 bit met de defaults.

Inmiddels kan ik wel weer de Windows Mediaspeler voor alle formaten gebruiken, dus de eerste stap is weer gemaakt.

 

Vanmorgen las ik de reacties van gisteravond en heb het even snel geprobeerd, maar dat lukt niet direct.

Eerst maar weer eens wat opschonen en dan weer verder zoeken.

 

Gr

 

Lex

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh jammer :(

Hier werkte het eerst ook niet met dat andere programma, en toen maar eerst rigoreus in Shark007 eerst de default setting naar windows gedaan, toen de recommended (of andersom, weet ik niet meer). Vervolgens ingesteld volgens de plaatjes boven.

In TSSniper zelf kun je ook nog zaken afdwingen heh! Ik zat ermee ff dat de splitter niet goed stond, die van de 'auto' afgehaald.

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@dagg

 

Welke versie ff gebruik jij, er zijn er zoveel.

 

Ik heb de files altijd bij Videohelp weggehaald van hun directlink, om te voorkomen dat ik allerlei overbodige troep binnenhaal, en daarbij haal je altijd de laatste versie binnen. Ik heb dus zeker nooit gewerkt met een versie uit 2009.

 

(Ik heb overigens tussendoor ook nog even een probeerversie van TS-Doctor geinstalleerd, maar ook daar krijg ik geen streaming video in beeld. Het testen van de opname in TS-Doctor gaat overigens goed.)

 

Gr

 

Lex

Link naar reactie
Delen op andere sites

yoo, op het moment gebruik ik ffdshow_rev4487_20120920_xhmikosr.exe van http://xhmikosr.1f0.de/ffdshow/ ... maar wat ik download is meestal vrij willekeurig, maar wie weet!

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Administrator! De knop 'Bewerken' geeft al na 15 minuten de melding "Je hebt geen toestemming voor deze actie"

Wanneer kunnen we, net als op vele andere fora, de eigen berichten editten als dat nodig is?

 

@ dagg

 

Ik heb jou tip ook nog even geprobeerd, helaas met hetzelfde resultaat.

Maar ik heb nu voor het eerst op de laptop (Win7 32) ffdshow en TSSniper geinstalleerd en dat werkte meteen.

 

Ik moet de fout dus toch ergens anders gaan zoeken.

 

Gr

 

Lex

Link naar reactie
Delen op andere sites

Okay...

 

Ik heb het gehad over een 32bit windows 7 pc. Nu voor een 64bit windows 7 pc, waar ik ook TSDoctor op heb draaien.

Net fresh install vh codecspul gebeuren gedaan, misschien dat de volgorde nog uitmaakt enzo:

 

Verwijder matroska splitter, ffdshow en shark007.

Installeer shark007, doe eerst default, daarna suggested settings daarin. Vervolgens de plaatjes gebruiken van me.

Installeer ffdshow (heb nu ffdshow_rev4486_20120825_clsid.exe van http://sourceforge.n...ffdshow-tryout/ ), en vervolgens matroska splitter, van http://haali.su/mkv/ (rechtsboven klik).

 

Let op dat Shark007 in C:\Program Files (x86)\Win7codecs komt (evenals ffdshow)...

 

Voor TSDoctor heb ik het volgens bijlage ingesteld.

 

Nu moet het eindelijk eens goed komen? :)

post-35730-0-99527300-1349446962_thumb.jpg

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...