Ga naar inhoud


vu uno wifi niet werkend.


dream-on

Aanbevolen berichten

ik zit al de hele dag te klooien om een logilink usb wlan aan de praat te krijgen...

mijn netwerk is wpa2-psk 2,4ghzb/g/n

hij ziet het netwerk, ik geef netjes alles in en vervolgens zegt ie codering niet ondersteund....

Zelfs niet wanneer ik de codering uit zet!

 

iemand de gouden tip?

Vu duo2 met pli

Link naar reactie
Delen op andere sites


Even tussen de opties zoeken van je beveiligde netwerk

Je hebt hem waarschijnlijk op wpa gezet hier zitten nog een paar opties vogel hier even mee

Bij ons op het werk deden de iphones het niet maar even de opties verzetten en ze deden het

 

 

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

jammer dat het niet in eerste instantie lukte.

een en ander is natuurlijk ook van de in het image behouden setje usb WLAN drivers afhankelijk,

niet elke stick uit het grabbelrek in de winkel valt onder die ondersteuning van de drivers.

 

(heb je per toeval in het dreambox image wel de juiste driver aangetroffen, dan is het logisch dat het daar wel werkt)

 

zelf werk ik niet graag met wifi, maar heb het juist wegens al die meldingen dus toch gaan testen met de VU+ Wlan usb stick

vooraf in m'n router, heel bewust het wpa2 en ssid aangepast (was nog origineel in m'n fritzbox) en de wlan install wizard gebruikt > meteen raak.

 

ciao

La Grange

ZZ TOP

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel jammer ja vu+ is een goedwerkende ontvanger waar bijna niks op valt aan te merken

Misschien kan de ontvanger er niks aan doen de rest van de configuratie moet ook meewerken

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

@dream-on,

 

"in geruild voor een dreambox die wel werkt.

voor mij nooit meer vu".

 

Je doet je fakenaam wel eer aan zeg. Dream on met je Dreambox, zou ik zeggen.

Als je alles eens goed na was gegaan, had het op de Vu+ zeker ook gewerkt.

Ik zeg altijd maar zo, 99,9% van de zaken die het niet doen, of fout gaan , veroorzaak jezelf.

Tenminste bij een goede Linux ontvanger.

Niet Linux ontvangers, heb je weinig wat je kunt veranderen, daar is het meestal de te late software update die je nodig hebt de schuld.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben misschien wat er kort door de bocht gegaan.Wat ik vreemd vind, de stick wordt herkend, hij maakt verbinding, want ik kan hem 2x goed pingen, en de 3e en 4e ping gaat hij time out.

 

Misschien toch ergens een defect geweest of een andere software of hardware probleempje?

In een 500hd werkte de zelfde stick wel. dus het zat hem toch ergens in de hoek van de vu, en en volgens dhr. Emekli ligt het aan mij en mijn naam...

Ik heb de laatste VTI image en PLI image beide erop gehad, beide de zelfde bevindingen.Misschien een maandag morgen box geweest? who knows.....

 

Trouwens, ik lees net op een andere site dat je altijd WPA en WPA2 moet selecteren in de WLAN settings.ik heb alleen WPA2 (dit is mijn gecodeerde netwerk) en "niks" geselecteerd (toen ik de beveiliging van het netwerk had afgehaald). Hoe hebben jullie deze instellingen staan?

 

Ps, ik wil niet gaan vloeken in de kerk, mijn overige mening van de uno: Ziet er mooi uit en solide uit. Software loopt goed.maar ik heb het idee dat een 500hd toch sneller zapt dan de uno. dus voor 30€ zou dat mijn aanbeveling zijn.

 

sorry. :) no hard fealings.

aangepast door dream-on

Vu duo2 met pli

Link naar reactie
Delen op andere sites

De UNO functioneert uitstekend met een aantal WLAN sticks maar niet met elke uit de rommelbak gehaalde stick.

Dit zelf geconstateerd met OpenPLi als VTi.

 

Feit is dat je de instellingen inderdaad op WPA en WPA2 moet zetten maar dat had je ergens op dit forum ook al kunnen lezen.

 

Ook jouw laatste onder PS gemaakte opmerking slaat binnen deze topic helemaal nergens op want we hebben het hier niet over de kwaliteiten van de DM500 versus de UNO maar over de werking van de WLAN stick.

Dus dit lijkt enigszins op stennismakerij, sorry, moest het even kwijt.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dan kunnen die lieden prima een nieuw topic openen. De topic starter vraagt om een slotje, dus bij deze gaat deze draad op slot.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...