Ga naar inhoud


ondertiteling uit zetten


gerrit B

Aanbevolen berichten

Op de Nederlandse zenders is er niets aan de hand maar zodra ik naar een Duitse zender kijk dan komen er automatisch ondertitelingen in beeld.

Op zich niet zo'n ramp ware het niet dat de ondertiteling niet met umlaut ed. om kan gaan en er dan allerlei vreemde tekens van maakt.

Ander punt is dat als er dus verschillende personen gaan praten dit ook nog in verschillende kleuren wordt weergegeven, ik heb al gevonden om dat naar 1 kleur te zetten maar nog niet om het helemaal uit te kunnen zetten want als er dan alleen ondertiteling is oké maar als er niets wordt gezegd maar er wordt gegild en je krijgt als ondertiteling "damen schreien" of "Herr spricht in Fransösich" dan mag het van mij ook wel verdwijnen.

Dus het lijkt er veel op dat het een instelling is voor doven en slechthorenden die liplezen dus lijkt het me ook dat je dit uit moet kunnen zetten.

De vraag is alleen wie weet dit ergens in het menu te vinden om het ook daadwerkelijk uit te zetten?

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


Die laatste had ik al gevonden en dan ondertiteling voor doven en slechthorenden op nee gezet en de rest allemaal op Nederlands maar dat helpt niet.

 

Wat Tonskidutch aangeeft werkt wel nl. gewoon de gele toets indrukken, nog een keer gele toets en dan naar teletext german en die uit zetten.

 

"probleem" is dus opgelost.

 

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op zich is het ook wel een handige functie hoor, ligt de vrouw al te slapen en wil jij nog terminator zoveel kijken zonder alle lawaai of zit de kamer vol met opgeschoten jeugd terwijl jij een actualiteiten programma probeert te volgen dan is het op deze manier wel beter te volgen dan met de ondertiteling zoals we dat hier kennen.

dus ben wel blij met mijn gele knopje :) nu alleen het umlaut probleem ed. nog op zien te lossen.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...