Ga naar inhoud


Hoe en waar de Pauli keys extensie laden en installeren


Jan Ambers

Aanbevolen berichten


ofschoon ik niet eens de specifieke werking van die plugin ken

riekt het naar illegale sleuteltjes uit het internet om illegaal paytv te kijken

forum regels

en zeker niet op het 2.0 OEM image want die plugin is niet gebaseerd op python 2.7 welke nu voorwaarde is

I Wanna Rock You, Marat Taturas Feat. Levitny Mix

Giorgo Moroder, Marat Taturas, Levitany

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ofschoon ik niet eens de specifieke werking van die plugin ken

riekt het naar illegale sleuteltjes uit het internet om illegaal paytv te kijken

 

Deze plugin heeft niets met illegale sleuteltjes te maken.

Pauli Neutrino Keymap is een plugin om enkele functies van je afstandsbediening aan te passen.

Van Enigma2 (default) naar Neutrino (classic) zoals vroeger de afstandsbediening functies waren.

 

Het is een ipk bestand, zet deze in de root van je harddisk, cf of usb-stick en installeer hem via het menu,

(installeer lokale extensie)

 

Grts.

enigma2-plugin-extensions-pauli_7.5_all.zip

aangepast door mobieltje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jan, ik zou er nog eens goed over nadenken om Pauli te installeren.

Ik heb zowel met mijn vorige DUO en huidige UNO veel problemen ondervonden met het gebruik van Pauli.

Deze was oorspronkelijk via de Applicaties als Plug-in te downloaden maar nu ook niet meer.

Schijnbaar wordt tijdens het booten al iets door Pauli in de configuratie gewijzigd want daarna hing het apparaat regelmatig.

Sinds ik Pauli heb verwijderd geen problemen meer.

 

Ik veronderstel dat jij de applicatie wilde gebruiken om jouw AB naar wens te configureren zoals b.v. de OK knop voor het oproepen van de de zenderlijst en de pijlen Omhoog - Omlaag voor het scrollen door de zenderlijst.

 

Als dit het geval mocht zijn is er een betere en eenvoudige weg.

Ik heb de bestaande file keymap.xml heel eenvoudig d.m.v. XMLNotepad naar mijn wensen aangepast.

Elke keer als er een FW update is geïnstalleerd kopieer ik deze aangepaste file naar /usr/share/enigma2/ en dan staan de toetsen van de AB weer zoals gewenst.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, en het werkte goed...

Mijn toestel is nooit blijven hangen tijdens het booten, wel tijdens zappen of kijken, en da's de reden waarom ik VTI geinstalleerd heb.

Ik kan natuurlijk even kijken zonder die Pauli en hem later installeren als alles goed werkt.

Tot nu toe loop ik verloren in de menu's! Laat staan dat ik in files iets verander!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

M.n. de laatste opmerking wil ik niet helemaal delen.

Ik ben ook van OpenPLi naar VTI overgestapt en mijn bevinding is dat ik er nauwelijks essentiële verschillen opgemerkt heb, in de basis komt het allemaal op hetzelfde neer.

Die kleine (installatie / configuratie) problemen die ik ben tegengekomen kon ik heel gemakkelijk hier op het forum terugvinden.

Dus om het nu een misere te te willen noemen, nee maar goed het is jouw beleving.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...