Ga naar inhoud


tv power off instelling hdmi-cec


holles

Aanbevolen berichten

Mijn Vu+ duo met HDMI-CEC ingeschakeld schakelt de Samsung TV wel aan maar niet uit. In het scherm van de HDMI-CEC configuratie staat een optie "TV power off" met een invoerveld. Het lukt me niet om er iets in te vullen. Weet iemand welke waarde ik eventueel kan gebruiken om de Samsung uit te zetten? Of weet iemand een andere manier om de Samsung uit te krijgen (behale met de afstandsbediening van de Samsung zelf)?

Vu+ Solo2 met OpenPli via WaveFrontier T90 met bereik 5E t/m 53E

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik weet niet hoe de instellingen van de plugin staan maar bij mij functioneert het in- en uitschakelen van mijn Sony TV uitstekend.

In principe zou het merk / type TV er geen invloed op de werkwijze moeten hebben, ik denk dan ook dat jouw instellingen niet goed staan.

Staat b.v. de juiste HDMI poort ingesteld?

 

Zie als voorbeeld mijn instellingen in de bijlage.

post-37183-0-46873800-1356603635_thumb.jpg

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Best Holles,

 

In Open Pli 3.0 werkt het bij mij wel, helaas geef je niet aan welke image je gebruikt. Ik heb een combinatie Duo met Samsung 5500 en in het menu van de Samsung moet je ook nog wat veranderen.

Duo en Ultimo, Open PLi 4.0, Astra 1,2,3 en Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

.............en in het menu van de Samsung moet je ook nog wat veranderen.

Waarom geef je niet gelijk aan wat er in de Samsung TV eventueel moet worden aangepast want die actie is onafhankelijk van welke Image dan ook en kan de TS dit gelijk testen.

In mijn Sony heb ik niets hoeven te wijzigen want in feite geef je via de HDMI poort alleen een AAN- of UIT signaal mee.

 

Uiteraard zou het kunnen zijn dat de Samsung TV dit signaal standaard ignoreert en dan eerst moet worden geactiveerd.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Samsung en HDMI-CEC is een ramp. Ik heb ooit op een AV-forum zoiets gelezen dat Samsung niet helemaal volgens de afspraken dat protocol implementeert. Best jammer, want het zijn goede tv's.

Mijn beide Samsung TV's werken niet lekker met HDMI-CEC.

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Holles,

 

In het menu van mijn Samsung, zoals reeds aangegeven de 5500, heb ik de volgende acties moeten ondernemen om het werkend te krijgen. Het is heel goed mogelijk, dat jouw menu er anders uitziet omdat je een ander type Samsung hebt.

Activeer de menu toets

Kies "Systeem"

Kies "Anynet + (HDMI-CEC)

Kies "Automatisch aan"

Kies "Uitschakelen- JA"-"

 

Mijn combinatie Duo/Samsung werkt vlekkeloos en ik kan me dan ook totaal niet vinden in de opmerking van Hadrian. Zowel de Duo ab als de Samsung ab kunnen voor alle functies worden gebruikt.

Duo en Ultimo, Open PLi 4.0, Astra 1,2,3 en Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de laatste Vti erop en heb een samsung LE46M86BD. Ik heb nog steeds niet voor elkaar, ga vanavond verder testen. Mijn eigenlijke vraag is of ik iets in het veldje "TV power off" kan zetten om eea te forceren?

Vu+ Solo2 met OpenPli via WaveFrontier T90 met bereik 5E t/m 53E

Link naar reactie
Delen op andere sites

oké, denk dat je die delay van 1 seconde eens eruit moet nemen en in plaats van nothing een zinvollere waarde moet kiezen. (in je afbeelding vd instelling)

tis altijd even prutzen wat de juiste instellingen zijn (heb ik gemerkt) overigens is het wel de bedoeling dat je een hdmi 1.3c kabel toepast

 

ciao

aangepast door Tonskidutch

Smile

Nat King Cole

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik de hdmi kabel die in de doos van de Vu+ plus zit. De seconden heb ik al eens op 5 seconden gezet, maar dit gaf geen resultaat. Ik gebruik nothing omdat ik de TV remote niet wil gebruiken om de Vu te bedienen, maar zal er eens mee spelen. Ik heb eerder het idee dat de standbye code voor de Samsung anders is dan de standaard code (is volgens mij "6C") en wil deze code ergens zoeken en als "power off" code gaan gebruiken.

 

PS: Op de vu+ support forum site van VTI staat een hele discussie over HDMI-CEC in het duits waarin de meeste klagers zijn met een Samsung TV. Ik heb daar de oplossing (nog) niet kunnen vinden.

aangepast door holles

Vu+ Solo2 met OpenPli via WaveFrontier T90 met bereik 5E t/m 53E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...