Ga naar inhoud


c en ku lnb op een Triax 110cm.


December10

Aanbevolen berichten

Ik denk dat ik daar nog niet geweest ben want dat zijn mpeg4 of 8psk kanalen en daar kan de maxplus niets mee (toch ?)

Hij staat i.i.g. niet aangekruist op mijn lijst .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb gisteren een mooi rond gat 40mm achterin mijn C band lnbf gemaakt en daar een Green Eco lnb van Inverto op gemonteerd.

Ik had van te voren het metalen buisje in de C band lnb er uit gehaald omdat ik een vermoeden had dat dit het KU signaal zou tegenhouden.

Het ontvangst op C band met lineair ontvangst gaat best goed en vergelijkbaar zonder een buisje, maar als ik naar de Intelsat op 58 west draai waar oa NHK world op C band wordt ontvangen heb ik zonder het metalen buisje geen ontvangst, zodra ik dan het buisje terug plaats heb ik weer voldoende ontvangst voor een stoor vrij HD ontvangst. Ik had niet verwacht dat dit zoveel uit zou maken.

Als ik dan kijk op KU dan zie ik toch voldoende signaal zoals bij Nilesat en Intelsat 68,5 oost.

Hier ben ik dik tevreden mee en moet nog wel wat testen doen met de depolarizer, hoewel de eerste indruk al aangaf toch aardig wat dempings signaal geeft op ku.

Wordt vervolgd......

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ps: de C band signalen op 10 oost zijn allemaal Dvb-s2, alleen een sporadische feed is dvb-s.

Maar ook met mijn hd ontvanger en lineair ontvangst geen kans op deze satelliet......

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is het dan geworden, nu nog het ontvangst testen. (Baggerweer) !!

De schotel zit helemaal onder het ijs !!!!!!

post-49223-0-28416600-1360861550_thumb.jpg

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Met de alles in één combi moet ik toch teveel concessies doen op zowel Ku als C-band .

Op Ku bijna zo goed als met de originele feedhoorn en BU , maar net dat kleine beetje minder zal altijd in mijn achterhoofd spoken als ik een kanaal nét niet binnen haal .

Met de gladde trechter achter de C-band lnb werd er zeer slecht gelockt op C band , met een plaat  erachter , veel vaker een lock .

Daarom besloten om een lnb wisselaar te maken , links en rechts de C band lnb's voor circ. en lin. en in het midden de originle fibo hoorn met BU .

post-30993-0-04026900-1361557871_thumb.jpgpost-30993-0-08205200-1361557895_thumb.jpgpost-30993-0-18065500-1361557907_thumb.jpgpost-30993-0-03184000-1361557915_thumb.jpg

 

Nu nog een motor aandrijving / besturing maken 

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

We blijven toch lekker expirimenteren ondanks de weinige vrije uren. Ik heb in Azie een nieuwe combifeed gekocht, dit was het nieuwste model en voor de prijs hoef je het echt niet te laten, als ik deze in Engeland bestel betaal ik 2x zoveel.

Meteen de orginele KU band lnb er af gehaald en deze vervangen voor een BU van Inverto, dat scheelt echt stukken.

Tevens een nieuwe Depolarizer gebouwd die we weer gaan testen op de Circulaire C band signalen.

Wat ook wel prettig is is dat op 3 juni de NSS 806 op 40,5 west een vervanger gaat krijgen, dat is de datum dat de nieuwe satelliet wordt gelanceerd, hiervan verwacht ik gezien de nieuwe foodprint veel sterkere signalen van.

Ik ben ook nog bezig geweest met een 1.50 mtr Irte Primefocus schotel die ik hier heb liggen maar dat wordt niets omdat deze vanaf de grond niet over mijn huis kan kijken, deze gaat dus in de verkoop voor weinig.

Ik plaats binnenkort nog wel een paar leuke plaatjes van wat C band signalen.

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De afgelopen maanden wat aan het expirimenteren met een lnb twee kops van CD. Ik wilde weten hoeveel graden ik meer naar oost

kan . Om satellieten te ontvangen op ku band .En de schotel iets naar links gedraaid.Het ontvangst blijf goed en ontvangt nu tot 76 oost.

Jammer dat de moter zelf niet zo kan draaien.Ik mis nu wel een paar satellieten richting west.Het volgende probleem is de Rebox9000

. Zowel C band en ku band dat zijn meer dan 50 satellieten blijkbaar is hij vol kan ze niet meer vastleggen.Ik denk een tuner er bij voor C band.Vraag is er een moter die verder draaid? Nu alles weer goed zetten voor C band. Kijken of we 40.5 west kunnen ontvangen.

Groet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke motor heb je ?

Er zijn uitvoeringen waarbij de nokken voor de eindschakelaars verstelbaar zijn . Dit word zichtbaar als je de sticker eraf haald .

Ondanks die mogelijkheid was het bereik nog niet groot genoeg en heb ik de nokken afgeveild zodat het draaibereik nog groter werd .

post-30993-0-67215200-1369560973_thumb.jpg

post-30993-0-56062000-1369561003_thumb.jpg

post-30993-0-48841400-1369561071_thumb.jpg

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahaha ! Dat heb ik ook al gedaan, stel Freaks :) ik heb geprobeerd om op 75 oost de ABS 1 te ontvangen omdat ik daar vrij zicht naar toe heb, helaas is de veldsterkte op mijn 110cm niet genoeg.

Omdat de motor niet verder wilde gaan dan 72 oost had ik de limieten er al uit gehaald.

Natuurlijk moet men zich wel realiseren dat het niet echt goed voor de motor is.

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahaha ! Dat heb ik ook al gedaan, stel Freaks :) ik heb geprobeerd om op 75 oost de ABS 1 te ontvangen omdat ik daar vrij zicht naar toe heb, helaas is de veldsterkte op mijn 110cm niet genoeg.

Omdat de motor niet verder wilde gaan dan 72 oost had ik de limieten er al uit gehaald.

Natuurlijk moet men zich wel realiseren dat het niet echt goed voor de motor is.

De eindschakelaars blijven toch gewoon werken ? of bedoel je dat de motor zwaarder moet werken om de schotel zover omlaag hangt op 75º oost ?

Dat had ik opgelost door een contragewicht aan de opstelling toe te voegen .

post-30993-0-71126300-1369566340_thumb.jpg

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is echt creatief opgelost Trust ! Mooi om eens op een foto te zien hoe zoiets aangepast kan worden.

In mijn geval maakte het helaas niet veel uit omdat deze satelliet toch niet binnenkomt terwijl deze vroeger op mijn 1.40 mtr primefocus wel ontvangst gaf op C en KU band. Dat is wel een tijd terug en de schotel stond toen een stuk hoger.

In juli wordt er een ABS 2 gelanceerd, misschien gaat deze meer veldsterkte geven in West Europa.

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Trust de moter is een Stab hh120. Ik neem aan dat de nokken aan de verdraaibare pijp zitten. Of onder de pijp.Dus pijp los halen

en slijptol gebruiken.Het ziet er goed uit dat contragewicht.Freaks dat zijn we wel. Je hoort of lees weer wat. En gaat het dan zelf uit proberen.Trust kan dat bij Stab hh120 nokken weg slijpen. Anders haal ik het voor niets los.

Groet

Link naar reactie
Delen op andere sites

laat ik je morgen weten , moet nu weg .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Trust heeft het over de Moteck SG2100 DiseqC motor en niet de Stab. Dit is een al wat oudere motor die volgens mij niet veel meer verkocht wordt en alleen gebruik maakt van DiseqC 1.2

Het zou kunnen dat ik het mis heb maar wat Trust zegt over de eind schakelaars gaat in dit geval niet op.

Hij bedoelt denk ik dus de Moteck motor en net zoals ik het bij mijn Moteck heb gedaan.

Daar kun je idd de Limiet stubjes weghalen voor een groter draaibereik.

Heb je overigens wel dan de transponder op de Eutelsat 70,5 oost Transponder 11.210 MHz H 6509 ?

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...