Ga naar inhoud


c en ku lnb op een Triax 110cm.


December10

Aanbevolen berichten

Ik heb de LNB met een ijzerdraadje even snel vast gezet. Om te kijken of die werk. veel sneeuw op het dak.

h en v dat werkt maar L en R dat werk niet .Natuurlijk staat alles nog niet goed maar ik onvangt 3 oost toch 65%.

maar zo gauw ik de Dielectrum plate er in stopt dan ontvang ik niet meer. Zowel H en V en L en R.

Nu mijn vraag. Hoe groot moet de Dielectrum plate zijn. Nu is hij zo groot als de pijp lang is. Tot bijna aan de kleine antenne.

Eerst wil ik uit zoeken waarom de plate niet werk. Dan Trust zij fles.

Gr

Link naar reactie
Delen op andere sites


de origineel bijgeleverde plaat is 6.25 mm dik (maar dat komt niet zo nauw) zo breed als de lnb van binnen (bij mij 59 mm) is en 35 mm lang

Het beste resultaat met die plaat heb ik als hij helemaal vooraan bij de opening zit .

 

succes !!

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na van het weekend nog wat wezen experimenteren met de zelfgemaakte Depolarizer kan ik nu al zeggen dat de ontvangst resultaten bij mij nu beter zijn als met een Circulair plaatje.

Het voordeel is dat de signalen op C band over het algemeen beter zijn en iets sterker van signaal met de zelf gemaakte Depolarizer als met het plaatje.

Dat is een beetje logisch omdat je geen signaal blokkering meer hebt in de golfpijp, maar dat mijn zelfbouw zoveel beter zou werken had ik niet verwacht.

De adviezen van Trust waren dus uitstekend en vrij eenvoudig te maken met minimale kosten.

Ik gebruik aanbeide kanten 4 Directoren, 2 van 12 mm en 2 van 16mm, ik ga hier nog wat verder mee zoeken en proberen om te kijken of dit het maximale is.

Dik voordeel is dat de Lineaire signalen op de Intelsat 55west nu ook harder zijn.

 

 

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen idee waar jij dat meer heb gezien maar wat ik op je foto zie staan heeft er totaal niets mee te maken aangezien dat een filter is voor 2,4 GHz en niet voor 4GHz.

Waarschijnlijk snapt niemand nu wat jij met deze opmerking bedoelt.......l

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar heb ik dat eerder gezien?

 

 

 

Sprietje , die had ik nog niet gezien , wel deze post-30993-0-15741100-1359408356_thumb.jpg en dezepost-30993-0-45105000-1359408470_thumb.jpg

Die met de stiften sprak me het meeste aan maar ik wilde nou niet meteen in de lnb gaan boren .

Dus bedacht ik die sapfles als houder , makkelijk om met mijn rokende soldeerbout gaatjes in te maken .

Vreemd genoeg was mijn eerste inschatting (12-16-16-12 mm) bijna ideaal .

Ik merkte wel dat dieper inschuiven van de "fles" in de lnb , het signaal deed afnemen evenals allemaal 12 mm popnagels .

Ik heb meerdere combinaties gemaakt met 10 - 12 en 16 mm nagels (ben ook al een beetje misselijk van al dat sap)

Het beste werkt tot nu toe 12-16-16-12-10 met de koppen strak tegen elkaar en zo ver mogelijk naar de opening van de lnb .

Misschien dat met dunnere stiften nog iets te verbeteren valt .

Ik weet nu waar de stiften (verdraaid t.o.v. de antennes achterin) moeten zitten , dus misschien boor ik er wel 2 rijtjes M3 schroeven in .

Leuk nu te kunnen zappen van 5º west (Links en Rechts draaiend ) en 3.1º oost ( Hor en Vert) zonder steeds dat plaatje te moeten wisselen .

Niet dat daar gezellige avondvullende programma's zijn , maar toch .

Maar eerst ga ik een gat achter in een Golden Interstar C-band lnb boren en er een BU achterop zetten , eens kijken wat ik aan C-band signaal verlies en of KU een beetje doorkomt .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad , die gaan heel ver , niet helemaal mijn ding , bovendien woon ik daar te klein voor .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Alle achting. maar het is inderdaad het beste met loodgieterswerk te vergelijken.

Ik heb mij vroeger slechts beperkt tot het bouwen van antenne towers met 4 gestackte 16 elements Tonna's voor 145 MHz.

 

Trust, op een van die plaatjes zag ik inderdaad een rij m? boutjes op de feedhoorn zitten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat kun je wel zeggen, Drs. IJzerbout. Het kost ook een kauw met geld al hun experimenten. Kijk alleen maar eens naar al die meetapparatuur. Maar er zijn er die het nog bonter maken. Kijk naar de foto’s in de bijlage van een satellietfeak die zelfs een gigantische staalconstructie op het dak van zijn huis heeft gemaakt met vele satellietschotels. Zelfs bij nacht kan hij daar aan knutselen. Gekker moet het niet worden.

En nu weer on topic.

post-60869-0-75879300-1359479226_thumb.jpg

post-60869-0-92803000-1359479242_thumb.jpg

post-60869-0-10173600-1359479275_thumb.jpg

post-60869-0-03062000-1359479288_thumb.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een Gregorian gaat nooit lukken. Daarvoor heb een lnb nodig met een veel kleinere openingshoek dan voor normale offsetschotels. Bovendien zal de grote skalarring een flink deel van de signalen die op de reflector moeten vallen tegenhouden.

Het is trouwens Laminas en geen Lamina.

 

LNB's hebben geen openingshoek, ik vermoed dat je over een LNBF spreekt?

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...