Ga naar inhoud


c en ku lnb op een Triax 110cm.


December10

Aanbevolen berichten


Ik heb niet kunnen constateren dat het verschil maakt , misschien als er regendruppels op blijven hangen .

Maar waarschijnlijk spelen die bij C band een veel mindere rol .

Mocht je 16 mm popnagels willen hebben , geef je adres maar (PM) dan stuur ik er wat op .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vandaag een C band lnb gecombineerd met er achterop een twin KU band lnb van Inverto (has even niets anders)

Tevens heb ik het Horizontale balkje wat achterin de C band lnb zat er uit gehaald omdat dit toch te veel KU band lnb signaal tegen houd.

De resultaten zijn op KU nog steeds slecht als dit balkje er in zit, er uit scheelt behoorlijk, ook het er uit halen van de selfmade DEpolarizer scheelt veel signaal op KU.

Ik ga een tijdje zonder de DE polarizer proberen en op zoek naar de Lineaire C band Satelliett signalen, ook het balkje laat ik er uit.

De C band signalen op de Intelsat 55 west zijn een bonus met deze C/KU combinatie en dat is altijd leuk !

Wat ik nog ga doen is de twin lnb vervangen voor een BU.

Misschien dat Trust mij nog eens kan uitleggen waarom ik het zogenaamde balkje er toch weer terug in moet zetten ?

Alvast bedankt daarvoor.

 

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo'n balkje of staaf zit er natuurlijk niet voor de stevigheid of zo in , het is er bewust in gezet , net zoals dat ook in de KU lnb zit .

Het zal dus essentieel zijn voor de goede ontvangst op C band , Eric op dxtv beaamd dat ook op mijn vraag daar .

Verdraaien van de DEpolarizer was bij mij al voldoende om het beste Ku signaal te krijgen met mijn combi .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee dat had ik natuurlijk ook al begrepen, en dat het er bewust in zit is ook logisch.

Het heeft denk met de kruis polarisatie te maken, maar ik heb het er uit gehaald en zie geen enkel verschil.

Ik ben er ondertussen achter dat mijn Combifeed geen Horizontale polarisatie doorlaat, zowel niet op C als op KU band. De Combifeed hebben standaard een DiseqC switch intern ingebouwd.

Ik denk een defect in de electronica, het wordt mij te veel werk om dit uit te zoeken dus ik ga de print vervangen voor een print van een andere C band lnb die ik nog heb liggen.

Verder zal ik nog wat gaan expirimenteren met de DEpolarizer om te zien of het verdraaien ook hier het gewenste effect geeft maar wel maximaal signaal blijft geven op C en KU band.

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is een First denk ik, op de C band met mijn Triax 110cm uitstekend ontvangst op NHK tv.

Ik moet wel zeggen dat de Circulaire plaat en DEpolarizer er uit is maar toch !

post-49223-0-85473400-1360682864_thumb.jpg

post-49223-0-76623500-1360682942_thumb.jpg

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is een First denk ik, op de C band met mijn Triax 110cm uitstekend ontvangst op NHK tv.

Ik moet wel zeggen dat de Circulaire plaat en DEpolarizer er uit is maar toch 

 

 

heb je de staaf er nog uit ?  en geprobeerd met de polaraiser 90 º gedraaid ? 't  zijn linieaire signalen .

aangepast door trust

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Trust, ik heb de DEpolarizer er uit gehaald en ook geen plaatje voor circulaire signalen erin.

Deze opstelling is weer met de KU band lnb naast de C band lnb en dus niet er achter op.

Ik heb wel de ku band lnb vervangen voor een Rocket lnb omdat deze goed waterdicht is, dat was bij mijn vorige ontwerp nogal een probleem.

Signalen op ku zijn uitstekend, ook op de Nilesat.

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Trust, ik heb de DEpolarizer er uit gehaald en ook geen plaatje voor circulaire signalen erin.

 

Dat stond ook al in je  vorig bericht  , maar ik ben benieuwd of je die lineaire kanalen geprobeerd hebt met de staaf er uit en/of met verdraaide polarizer .

En of daarmee de signaal sterkte veranderde .

 

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het staafje uit mijn lnb haal is dat direct definitief, en aangezien dit mijn enige C band lnb is waarnik nog niet aan heb gesloopt :) ben ik wat terughoudend.

Maar met de DEpolarizer ga ik vanavond aan de slag en dat laat ik je nog weten.

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vandaag een C band lnb gecombineerd met er achterop een twin KU band lnb van Inverto (has even niets anders)

Tevens heb ik het Horizontale balkje wat achterin de C band lnb zat er uit gehaald omdat dit toch te veel KU band lnb signaal tegen houd.

De resultaten zijn op KU nog steeds slecht als dit balkje er in zit, er uit scheelt behoorlijk, ook het er uit halen van de selfmade DEpolarizer scheelt veel signaal op KU.

Ik ga een tijdje zonder de DE polarizer proberen en op zoek naar de Lineaire C band Satelliett signalen, ook het balkje laat ik er uit.

De C band signalen op de Intelsat 55 west zijn een bonus met deze C/KU combinatie en dat is altijd leuk !

Wat ik nog ga doen is de twin lnb vervangen voor een BU.

Misschien dat Trust mij nog eens kan uitleggen waarom ik het zogenaamde balkje er toch weer terug in moet zetten ?

Alvast bedankt daarvoor.

 

Hieruit had ik begrepen dat die er niet meer in zat .

Bij de Golden interstar is het een ronde 5 mm alu staaf die er van buitenaf ingestoken is .

Met een punt tang kon ik het zo van binnen naar buiten eruit drukken , en is ook makkelijk terug te drukken .

Ik heb er aan het uiteinde in de lengte richting een gaatje in geboord en er een lange dunne parker in gedraaid , kan ik hem er mee in en uit schuiven .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Momenteel zit de KU lnb weer even in de schotel maar ik heb ook signaal gehad op 11º W 3662 R en op 40.5º  4119 R 

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...