Ga naar inhoud


Editie 17 - MAXDIGITAL XP1000


Michel

Aanbevolen berichten


Ik heb grote problemen met het merk "Maxdigital".  Als je voor EUR 240,00 een maxdigital 225 comb gekocht hebt en een maand later stopt onverwacht  -dus zonder aankondiging-  de ondersteuning in de vorm van firmwareupdate's en zelfs garantie op hardware defecten dan is dat geen positief punt om nu weer een Maxdigital te kopen.  Na 8 maanden gebruik was de 225 combo  hardwarematig overleden (defecte voeding) en je kan nergens via een officieele weg terecht voor reparatie omdat volgens mijn leverancier het merk Maxdigital niet meer bestond.

 

De website van Maxdigital bestond nog dus daarover gaan (mijn inziens terecht) klagen en dan krijg je een antwoord terug dat zij met een omruilactie met forse bijbetaling voor een VU+ aan hun verplichtingen hebben voldaan.  Dat Maxdigital NERGENS voor verantwoordelijk is en dat je met klachten bij de leverancier of de fabrikant moet wezen.  Kort samengevat: niemand is ergens verantwoordelijk voor en de klant blijft gefrusteerd achter met een stukkende ontvanger en heeft daar heel weinig plezier van gehad.

 

Mijn conclusie (en daar mag iedereen anders over denken) is dat het kopen van een product van Maxdigital een vorm van Russische roulette is.  Misschien krijg je waar je voor betaald maar het verleden van Maxdigital leert dat het een onbetrouwbaar merk is.  Een Maxdigital kopen die fout maak ik nooit meer.

aangepast door rijschoq
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb grote problemen met het merk "Maxdigital".  Als je voor EUR 240,00 een maxdigital 225 comb gekocht hebt en een maand later stopt onverwacht  -dus zonder aankondiging-  de ondersteuning in de vorm van firmwareupdate's en zelfs garantie op hardware defecten dan is dat geen positief punt om nu weer een Maxdigital te kopen.  Na 8 maanden gebruik was de 225 combo  hardwarematig overleden (defecte voeding) en je kan nergens via een officieele weg terecht voor reparatie omdat volgens mijn leverancier het merk Maxdigital niet meer bestond.

 

De website van Maxdigital bestond nog dus daarover gaan (mijn inziens terecht) klagen en dan krijg je een antwoord terug dat zij met een omruilactie met forse bijbetaling voor een VU+ aan hun verplichtingen hebben voldaan.  Dat Maxdigital NERGENS voor verantwoordelijk is en dat je met klachten bij de leverancier of de fabrikant moet wezen.  Kort samengevat: niemand is ergens verantwoordelijk voor en de klant blijft gefrusteerd achter met een stukkende ontvanger en heeft daar heel weinig plezier van gehad.

 

Mijn conclusie (en daar mag iedereen anders over denken) is dat het kopen van een product van Maxdigital een vorm van Russische roulette is.  Misschien krijg je waar je voor betaald maar het verleden van Maxdigital leert dat het een onbetrouwbaar merk is.  Een Maxdigital kopen die fout maak ik nooit meer.

 

Jammer dat je de fabrikant aanrekent waar je leverancier voor verantwoordelijk was. Jij hebt als klant nl niets te maken met de fabrikant. Garantie dient je leverancier te verlenen. Als het product binnen de garantie termijn en zelfs daarbuiten naar alle redelijkheid mankementen gaat vertonen dient de leverancier garantie te verlenen. Het wijzen naar een fabrikant die hem in de kou laat staan is voor jou als klant van geen enkele toegevoegde waarde. Kortom: je hebt je laten afschepen en hebt de leverancier niet aan zijn wettelijke verplichtingen gehouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb grote problemen met het merk "Maxdigital".

Maxdigital is niet de enige die deze ontvanger levert. Er is bijvoorbeeld ook een "MK Digital XP1000". Dezelfde ontvanger, en ik vermoed betere service, want in Duitsland kun je het doorgaans schudden als je je garantieverplichtingen niet nakomt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer dat je de fabrikant aanrekent waar je leverancier voor verantwoordelijk was. Jij hebt als klant nl niets te maken met de fabrikant.

Dat is te simpel: Het enige dat een winkel kan doen is jou schadeloos stellen. Om reparaties mogelijk te maken is het belangrijk dat de fabrikant onderdelen ter beschikking stelt. Voor firmwareondersteuning kan eveneens alleen de fabrikant zorgen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

De winkelier kan ook zorgen voor een ander gelijkwaardig product. Probleem opgelost.

 

Als een fabrikant of distributeur zijn winkeliers laat staan, lost dat probleem zichzelf op.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Michel

 

tijdje niet op sat4all geweest pas even de review gelezen en het is een mooi ontvangertje. Alleen heb nog wel een paar vragen zit er nou alleen 12 v op of oook 220 ? en hoe zit het met de tunergevoelighied ? als ik het niet afgeschermde blikje zie dank ik *  hmm maar ik weet de techniek gaat vooruit dus daar vertrouw ik dan maar op ..  ;). En jah .. de volledige specs zou niet gek zijn om er even bij te zetten, kunnen mensen een goeie afweging maken. Een + punt .. eindelijk een ontvanger met geheugen !!!!!. Das goed nieuws en daarom had ik een half jaar geleden ook de dm 7020 HD gekocht met 1 gb flash geen moment spijt van gehad en geen vastlopers meer ( door tekort geheugen) :D . Volgens mij wordt daar ook op verdient door al die short mem onvangers die met alle vastlopers binnen een half jaar op de zolder belanden.. En wat para"sol" zij over de service ben ik meen eens ja. Werst een goed lopend forum met goede support zelfs een paar versies verkocht ( heb de 2100 nog MET Blindscan!!) en jammer dat dat allemaal weg is WAS goeie suport daarzo.. :sleep:   Maar verder ziet het er mooi uit ja maar ik mis alleen de ventilator die erin hoord, dat  gaat dus weer een bakoventje worden vrees ik. Oja en ik vondt het wel grappig dat iemand 5 jaar wacht voordat hij erachter komt dat het met een dm editor ook kan Whahhhaha  :D :D :D  5 lange jaren :P

 

Oja ik heb bij mijn dm 7020 HD ook bij Dix **s een flash usb drive van 1 TB gekocht een klein zwart kastje kan je zo achterin de usb prikken even initten en verkennen hoe het werkt en ik kan alles opnemen tot 1 TB  Perfect!!!.. :) :) :)

 

Bedankt voor de review, binnenkort vakantie geld gaan we eens kijken  nogmaals bedankt en ja die ingebouwde cccam gaan we ook gebruiken als die werkt wand bij de maxplus combo 5100 HD c kan je die installeren als plugin via usb stick  maar kan je niet gebruiken omdat deze vastloopt ( en bij de DM 7020 HD niet ;):eek:

 

Hopen dat mijn post blijft staan .. groetjes van Gerlof .. :)

aangepast door Phoenixx
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Specs staan in een gebruiksaanwijzing op een website enz. Die hoef ik dus niet te vermelden want die kan je overal verkrijgen. Dat is zonde van de beperkte ruimte in een review.

 

Ik maakte me ook zorgen over het gebrek aan afscherming rondom de tuner, maar een GSM en DECT telefoon stoorde niet op de receiver. Ik heb dus geen negatief effect kunnen ontdekken.

 

Waarom zou jouw bericht niet moeten blijven staan. Voldoet het dan niet aan onze regels? Ik vind dat soort opmerkingen zo vreselijk onzinnig.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...