Ga naar inhoud


Editie 17 - MAXDIGITAL XP1000


Michel

Aanbevolen berichten


Dat kan zijn natuurlijk. Het kan zijn dat de XP1000 problemen heeft met de FritzBox.. In een directe aansluiting mag dat niet meer meespelen. Dat was mijn argument..

 

Ben trouwens vergeten dat ook het geluidsniveau van de XP1000 beter is dan de Dreambox... Is op de Dreambox veel zachter...

Link naar reactie
Delen op andere sites

De beide dreamboxen nemen ook prima op en spelen af via de NAS met de FritzBox als router. Geen enkel probleem. Wellicht doet de XP1000 iets anders of is hij te druk met andere zaken waardoor de LAN traffic in de verdrukking komt. Saillant detail is wel dat de CPU's van de Dreamboxen minder snel draaien met dezelfde OpenPli 3.0 en daar dus geen probleem i.c.m. de Fritz.. Dacht dat de OpenPli van de XP1000 redelijkerwijs hetzelfde is als die van de Dreambox m.u.v. de HAL... Maar daar kan nu net de kneep zitten.. Andere LAN Chip? Drivers die niet 100% op snelheid werken??

 

Wacht het gewoon af... Als speel en testbakje voldoet hij prima en mag er best iets even niet lekker werken..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

@ Phoenix,

Ik zal je mijn AIRBOX 505s een brengen en wil eens zien als dat gaat, maar ja je hebt altijd zo exemplaren die DENKEN dat ze alles beter weten

Al bij al ben ik aan het twijfelen tussen een SAB of een MAX DIGITAL . In ieder gevangen een enigma 2 ontvagertje zodat ik PLI erop kan zetten. Alle commentaar is welkom ook al zijn ze niet positief

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wellicht komt die ooit.. De XP1000 heb ik puur gekocht om te spelen.. De Dreambox wordt continue gebruikt en vrouwtjelief wil niet iedere zondag ochtend geconfronteert worden met een andere look. De Dreambox is ook tot op de punten getuned en dat wil ik zo houden. De XP1000 is een stuk simpeler gebouwd (maar dat mag ook voor dat geld) en voldoet prima om lekker mee te spelen. Dat er af en toe iets fout gaat is dan niet erg. Gewoon even aan de kant en later weer eens proberen.

 

Kwam van de week erachter dat de FTP client niet werkte in de XP1000 met OpenPli 4.0. Ook vanalles geprobeerd, hij wilde niet connected met DCC. Bleek in de nightly build van de bewuste OpenPli een fout te zitten waardoor vsftp niet draaide. Gisteren een nieuwe schone OpenPli erop en het probleem was weer verholpen. Vind het knap dat deze box prima OpenPli draait en  buiten de kast zich gewoon gedraagt als de Dreambox. Zelfs de Dreambox AB werkt er prima op, toetsenbord trouwens ook..

 

Leuke bak voor weinig..

Link naar reactie
Delen op andere sites

DCC FTP of WS-FTP maakte niks uit. De functie vsftp werd niet gestart. Er was aan de XP1000 kant gewoon geen luisterende FTP client en dan kun je erop los laten wat je wil. Geeft dan echt geen sjoege.. Maar zolas je boven kunt lezen had ik het al opgelost met een verse flash van OpenPli 4.0.

 

Ik heb trouwens een klassieke MaxDigital XP1000 dus zonder display en zeker zonder interne S-ATA HDD mogelijkheid. Heb hem aan de NAS gekoppeld zodat als ik op wil nemen dat toch kan.. Zoals gezegd: heb deze puur om mee te spelen naast de Dreamboxen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...