Ga naar inhoud


Editie 17 - MAXDIGITAL XP1000


Michel

Aanbevolen berichten

plus de ontwikkeling, testen etc. anders krijg je posts als ' er zit een cinch aansluiting op maar hij doet het niet, hoe duur kan het zijn die ff te programmeren :)'

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites


Huh ?...het analoge L/R audio is al aanwezig op de SCART.

Dit audio kun je zo naar 2 cinch chassisdelen doorvoeren. Is niets extra´s voor nodig. En zeker geen software. Het kost echt geen fluit.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Michel, theparasol, totaaltje en Zupelan dank voor jullie reactie's.  Er kan wel geschreven worden van dan had je zus of zo moeten doen, maar daar kan ik niets mee.  Ik had nog nooit zo'n dure ontvanger gekocht en ook nog nooit zo weinig plezier ervan gehad.

 

De rode draad in dit consumentenleed was toch echt MAXDIGITAL.  Deze heeft -in mijn geval-  het op alle fronten af laten weten.  Want een maand na aankoop werd door Maxdigital bekend gemaakt dat de samenwerking met de fabrikant (Hubtech) verbroken is.  En tot de dag voor deze aankondiging speelde Maxdigital mooi weer en liet deze mededeling inslaan als een bom.  Terwijl het al maanden van tevoren bij Maxdigital bekend moet zijn.   Kennelijk moest er nog wat van die meuk verkocht worden.   Dit geeft aan hoe Maxdigital zakelijk handeld.   De ontvanger kan wel okay zijn, maar is Maxdigital dat ook??


 

 


 

 


 

aangepast door rijschoq
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Tja, daar kijken wij niet naar. Wij testen een product en niet de distributeur, leverancier of winkel.

 

@ijzerbout. Het zijn natuurlijk ook niet alleen de plugjes, maar ieder gat in een paneel kost extra en de componenten er achter zijn ook niet gratis.

Als met al ben je zo een dollar of andershalf verder en dat tikt dan best aan. Weglaten is besparen.

 

In dit geval ook een totaal logische besparing want iedereen gebruikt tegenwoordig HDMI of S/PDIF. Alleen enkele nog niet niet uitgestorven zelf uitgesproken audiofielen niet ;)

Die enkele audiofiel kan dan gewoon en scart-verloopje gebruiken.

 

Oja, S/PDIF klingt echt wel aantoonbaar beter dan een analoge audio-uitgang en buizenversterkers hebben echt wel een hogere ruiswaarde dan een kwalitatief gelijkwaardige digitale versterker.

 

Maar goed, er zijn ook nog steeds mensen die zeggen dat een goed afgemixte vinyl-plaat beter klinkt dan een goed afgemixte CD of DVD-Audio.

Rare mensen :)

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

off topic: ach, zo had ik eens een collega die mij vertelde dat een analog tv signaal beter moet zijn als een sd of hd digitaal signaal. Omdat de bandbreedte en daarme de hoeveelheid informatie groter is.. Tis maar hoe je het bekijkt :)

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd, die afstandsbediening is hier ook wennen. Hij klikt wel fijn maar de knopjes zitten voor sommige handelingen wat te dicht op elkaar.

Maar goed we waren hier immers al jaren gewend aan de super AB van de dreamboxen.

En eerlijk is eerlijk ik vind dit nog steeds de fijnste AB die ik in al die jaren heb gebruikt.

Maar ach, anders koop ik op een braderie een keer een dreambox ab. Met openpli bv kun je in menu een AB instellen van andere box en die werkt dan ook prima.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe verhoudt deze box zich tegenover een Xtrend ET6000? Het zijn ongeveer dezelfde boxen, maar de ET is (veel) duurder.

 

De ET6000 heeft volgens mij meer geheugen, een paar usb poorten meer, en doet ook webbrowser/HBBTV

verder zijn zijn ze volgens mij gelijkwaardig qua software Openpli 3.0 met kernel 3.6

aangepast door metoo

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met OpenPLi accepteert de XP 1000 moeiteloos de orginele Dream AB dus wat

mij betreft zou de AB geen beletsel zijn de MaxDigital te kopen. Ben zeer tevreden

met dit boxje.

 

(met dank aan The Parasol voor tip en support)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondertussen is er ook al een Octagon variant van deze box aangekondigd als "Octagon SF8 HD". Enige verschil is de aanwezigheid van een numerieke front display; op de achterzijde staat er (voorlopig) nog XP1000 :)

 

Geen idee of dit goed of slecht nieuws is; maar het duid er (volgens mij) wel op dat het een interessante ontvanger is, als meerdere firma's dit platform wensen te verdelen/gebruiken.

 

**edit**

typo

aangepast door De_Perre

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...