Ga naar inhoud


Editie 17 - MAXDIGITAL XP1000


Michel

Aanbevolen berichten

Heb nu ook de originele afstandbediening van de db7020 in gebruik met deze decoder. Wat een verademing. Ik vind deze afstandbediening toch nog de beste die ik ooit heb gehad.

Het is hoogstwaarschijnlijk dat er binnenkort iets onwaarschijnlijks gaat gebeuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kan iemand aangeven of deze ontvanger moeiteloos de hogere kwaliteit .mkv bestanden en DTS kan afspelen vanaf een NAS?

 

Ik twijfel tussen deze en de VU+ Solo2 maar eigenlijk alleen daarvoor. Die laatste heeft een veel snellere processor.

De niet benodigde twintuner en ook niet benodigde hogere prijs ;) weerhouden me nog een beetje....

 

Thnx!

Link naar reactie
Delen op andere sites

mkv speelt ie makkelijk af

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

eerste indruk - ziet er goedkoop uit en vreselijk die grijze streep bij power knop en al helemaal dat max logo. Nee fraai uitzien doet het zeker niet, dus daar moet ik maar eens een zwarte marker overheen halen. Nu het goede nieuws ... openpli van vandaag erop gezet ( buildserver doet het bijkbaar weer ) via usb flash en netwerkinstellingen snel ingesteld, alsmede enkele plugins - waaronder de remote channel stream converter en ook het apparaat geconfigureerd om met de oude dm800 remote ( na supertip van theparasol ) te kunnen werken: alles functioneert werkelijk prima. Dus et benouwde gevoel dat ik kreeg toen de stb binnenkwam verdween eigenlijk op het moment toen ze in gebruik werd genomen, echter fraai ziet het er niet uit: doet pijn in mijn ogen. Van het weekend wil ik het apparaat eens testen met een sundtek dvb-c tuner. eens kijken of dat al de nodige blijdschap gaat opleveren ...

Xtrend ET10000 met Quad Inverto Ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm, dit lijkt me wel wat naast mijn Samsung LED Sat TV.

Ik heb eigenlijk 3 vraagjes:

1. kan ik via het netwerk ook DVD's afspelen die in een PC draaien? Dat lijkt me van wel toch?

2. De Samsung TV mist Uitzending Gemist en die app zullen ze waarschijnlijk ook nooit maken. UG is echter onderdeel can OpenPli, dus dat probleem is dan ook opgelost?

3. Ik kan toch vanaf iedere PC op het netwerk naar de box browsen om TV te kijken. (Deed ik vroeger veel met mijn oude Dream 7025)

 

Alvast dank voor jullie antwoorden.

 

gr Marten

aangepast door Mr. M

Samsung LED C6800 met S2 tuner en 2 maal MaxDigital XP1000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm, dit lijkt me wel wat naast mijn Samsung LED Sat TV.

Ik heb eigenlijk 3 vraagjes:

1. kan ik via het netwerk ook DVD's afspelen die in een PC draaien? Dat lijkt me van wel toch?

2. De Samsung TV mist Uitzending Gemist en die app zullen ze waarschijnlijk ook nooit maken. UG is echter onderdeel can OpenPli, dus dat probleem is dan ook opgelost?

3. Ik kan toch vanaf iedere PC op het netwerk naar de box browsen om TV te kijken. (Deed ik vroeger veel met mijn oude Dream 7025)

 

Alvast dank voor jullie antwoorden.

 

gr Marten

 

1. Je kunt ook iso-image bestanden maken van dvd's met bijvoorbeeld Infrarecorder. Vervolgens kun je die .iso bestanden afspelen met Openpli op xp1000

2. Met hbbtv heb je uitzending gemist zoals het bedoeld is.

3. Denk het wel.

aangepast door Melchiorskystar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je.

 

1. Vraag omtrent afspelen van DVD's was zoiets: de DVD speler in de PC is onderdeel van het netwerk, net zoals een externe DVD speler via SCART of HDMI? En zou je naar de bestanden moeten kunnnen browsen? Maar wellicht zit ik hier volkomen fout.

 

2. HBBTV heeft deze dat dan? Of ook via OpenPLI?

 

3. Is wel belangrijk, andere PC staat nl in de schuur ;)

Samsung LED C6800 met S2 tuner en 2 maal MaxDigital XP1000

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. Ja, je kunt de dvd map delen met andere netwerk gebruikers, zodat je die map kunt zien vanaf je enigma2 speler. Maar dit is anders dan met een externe dvd speler via scart of hdmi.

 

Mijn ervaring is dat het erg prettig in het gebruik is om de dvd's als iso bestanden te hebben. In de bestandenlijst op de speler zie je dan een rondje met de naam van de iso en als je die aanklikt dan is het net alsof je een gewone dvd laad, dus met menu en alles. Overigens doen niet alle iso's het bij mij.

 

2. Hbbtv is een plugin applicatie naar mijn weten in Openpli (ook even gegoogled). Zelf gebruik ik VTI 5.1 op een Vu Duo en daar werkt hbbtv goed.

 

3. cpu en gpu van pc in schuur moet snel genoeg zijn. netwerksnelheid moet voldoende zijn. Wat zijn de specificaties van je schuur pc?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank!

1. Mooi, ik kan dus vanaf deze box speelfilms ophalen die op een DVD staan. Zal dan ook met iso gaan experimenteren. Dit is goed nieuws, want wil eigenlijk zo min mogelijk losse doosjes en energie-vreters en kabels .... :)

2. Ik neem even aan dat VTI 5.1 alleen op de VU dozen te installeren is? Op deze zal dus OpenPli moetne komen. Dat is trouwens fijn, want die had ik ook op mijn Dream 7025.

3. Een prof./zakelijke HP laptop NX7400 series. Icm de Dream 7025 streamde die boel over het bekabelde netwerk als een speer. Er hangt een 22" monitor aan.

 

gr Marten

Samsung LED C6800 met S2 tuner en 2 maal MaxDigital XP1000

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Het stroomverbruik staat gewoon in de review. Even lezen zou ik zeggen.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...