Ga naar inhoud


Dreambox streamen naar telefoon of tablet via internet


wian

Aanbevolen berichten


Kijk ook eens naar Enigma-TV, werkt prima over internet. Enigma-TV is een programma dat op een PC draait en de stream op internet zet. De kwaliteit is instelbaar afhankelijk van de beschikbare upload en download snelheid die je hebt. Het kost 6 Euro voor de volledige versie.

 

Ik gebruik ook Dreamdroid met MX player op de tablet. Hier ook hetzelfde probleem met HD zenders. Dat kan niet lekker gestreamd worden.

 

Kun je wat meer vertellen over de ervaringen met EnigmaTV? Is hiermee het probleem van de schokkende HD stream opgelost? Hier heb ik wel 6 euro voor over namelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Ik gebruik ook Dreamdroid met MX player op de tablet. Hier ook hetzelfde probleem met HD zenders. Dat kan niet lekker gestreamd worden.

 

Kun je wat meer vertellen over de ervaringen met EnigmaTV? Is hiermee het probleem van de schokkende HD stream opgelost? Hier heb ik wel 6 euro voor over namelijk.

hoe heb je dat voor elkaar gekregen

ik heb een samsung galaxy tabpro 8.4

 

het werkt ondertussen dreamdroit en vplayer

aangepast door Bambike

BigBisat (Astra 1-2-3-4, Hotbird, Eutelsat 9B, Thor en Turksat 42°). Dreambox 920 met dvb-c en dvb-s, Dreambox 7080 met 3x dvb-s en dvb-c, Dreambox8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 3 weken later...

Ik gebruik ook Dreamdroid met MX player op de tablet. Hier ook hetzelfde probleem met HD zenders. Dat kan niet lekker gestreamd worden.

 

Kun je wat meer vertellen over de ervaringen met EnigmaTV? Is hiermee het probleem van de schokkende HD stream opgelost? Hier heb ik wel 6 euro voor over namelijk.

...beter laat dan nooit :)

Mijn ervaring met EnigmaTV is goed: SD en HD streams worden omgezet naar een kwaliteit die je kunt instellen. Heb je een snelle upload en download dan kun je de kwaliteit hoog zetten en heb je prima beeld. Is je upload en/of je download snelheid laag, dan heb je minder goede kwaliteit, maar nog wel beeld. Mijn ervaring is dat met een up- en download snelheid van minimaal 1,5Mb een goed beeld is te krijgen. Grootste nadeel is dat je PC moet aanstaan om de streaming server van enigmaTV te draaien.

VU+ Duo 4K/VTI, VU+ Ultimo/OpenPli, VU+ Solo Se V2/OpenPli, Rotor, Wavefrontier T90, Slingbox Solo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een goede combi is TiMote in combinatie met BS player pro. Het mooie is dat je met BS player een klein popup scherm kunt laten verschijnen op je telefoon en tablet. En ondertussen kunt internetten of wat dan ook. Een mooie functie welke ik vaak gebruik.

En er is ook nog Vumote ook een mooie stream app

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb blackbox pro app op mijn iPad gezet. Alleen ik zie alleen de standaard zenders. Geen hbo, geen film1, geen sport1.

Kan ik ze niet vinden of werken die zenders gewoon niet op deze app?

Je kan in de app HD aanzetten, dan zie je ze wel.

Dreambox 7000S & 500 & 800 - Maxtor 80GB en Samsung 500GB - USBstick Swap - schotel 80 & 110cm - Moteck SG2100 - lnb titanium 0,2 db & duo lnb - openPLI - Satje07 settings - cccam 2.1.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moest lang wachten voordat er eindelijk een lijst verscheen met zender. Daar zaten uiteindelijk inderdaad ALLE zenders bij. Maaaaaarrrrr...... als ik erop klik doen ze het niet, dreambox zelf geeft aan: zender afstemmen mislukt. Wat overigens ook vreemd is, is dat er eredivisie live staat ipv gewoon fox sport. Dus ik ben helaas nog niet geholpen. Mijn bedoeling is om via de ipad overal in huis dreambox te kunnen kijken dmv ipad naar hdmi adapter. Zodat ik ook in bad en dakterras live voetbal kan kijken op die tv's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de dreambox 800 hd se en gisteren heb ik het werkend gekregen op me ipad air en iphone 6 ik heb de app blackbox gekocht en hoefde alleen ip adres in te vullen van me dreambox en het werkte gelijk! Alle zenders te ontvangen!

 

Ik ben alleen benieuwd of er ook een mogelijkheid is om buiten me wifi bereik te kijken op me iphone dus stream van thuis naar me tel! Ik heb thuis glasvezel 50/50 moet voldoenden zijn! Weet iemand hoe ik dat instel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...